matix19 Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Kurczę dzisiaj rano próbuję odpalić GSkie a tu 2 razy zakręciła i koniec, aku zdechło, podłączyłem do prostownika i odpaliła po ładowaniu, przejechałem się i po przejażdżce chciałem sprawdzić napięcie ładowania a tu 12,6V tylko czyli nie ładuje bo na nieodpalonym jest tak samo, co tu robić, co sprawdzić? Przed chwilą sprawdzałem jeszcze ładowanie przy około 5000 tys obr to jest 13,2V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 1. znajdujesz regulator 2.odpinasz kostke , w niej bedą 3 kable tego samego koloru które nas interesują. 3. , odpalasz moto , mierzysz napiecie (zmienne , zakres do 200V ) miedzy kazdym z tych 3 jednobarwnych przeodów (1-2 , 1-3, 2-3) , musi byc takie samo +/-5% i na obrotach jałowych miec wartość co najmniej 10V a jak odkrecisz manete to powinno dobijać do 50 - 80V . 4.Jezeli napiecia sa takie same i odpowiedno wysoko dobijaja to altwrnator masz sprawny a regulator do dupy , w przeciwnym wypadku musisz kupić alternator żeby stwierdzicz czy regler też jest kaplica czy tez nie. żazwyczaj regulatory uszkadzają alternator wiec jak wyjdzie ze altek jest spalony to spodziewaj sie ze regler tez padł. 5. Zakładam ze wszystkie styki są wyczyszczone i kontaktują Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matix19 Opublikowano 3 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Zaraz bo nie rozumiem, jak mi walnął alternator to ma też na 99% walnięty regulator bo raz piszesz tak a raz na odwrót, bo mi się zdaje, że jak alternator walnie to spali także regulator a tylko regulator to alternator będzie dobry, dobrze prawię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Jedno drugiemu nie przesz kadza, spalony alternator nie zawsze powoduje pad reglera. Sprawdz kostke laczaca miedzu nimi czy nie przegrzana lub stopiona, potem mase reglera, a na koncu wydajnosc alternatora tak jak opisal to janosikk. Warto zaczac od rzeczy najprostszych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Może prościej , zrób test alternatora opisany przezemnie , powiedz jaki wynik pomiaru. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matix19 Opublikowano 4 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Sprawdzałem dziś napięcie na tych żółtych kablach i je OK jak przegazowałem to nieraz nawet do 100V dochodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 To nie chodzi o wielkosc max ladowania, tylko zeby odczyt z poszczegolnych faz alternatora nie roznil sie o wiecej niz 20%. Tak ze jesli sie nie roznil to altek jest OK, a podejrzany jest regler i jego polaczenia z instalacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 No to sprawdż skrzynke bezpieczników, połączenia i leć po regulator. W GS-ie lubi se paśc bez podania przyczyny. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matix19 Opublikowano 5 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 A wiecie gdzie są bezpieczniki w GSie bo ja tylko 2 znalazłem? A jeżeli będę kupował regulator to może być od innego moto? A jeszcze jedno u mnie te wszystkie styki tam stranie pośniedziałe były to z wierzchu je wyczyściłem a jak to zrobić w środku tych kostek? A napięcie na poszczególnych fazach się nie różniło więc jest OK Odpowie ktoś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
proti Opublikowano 5 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2009 Podłączam się pod temat. Motocykl to Honda CB500. Motocykl po jeździe bardzo słabo kręci rozrusznikiem (nie odpala, przy kręceniu napięcie na aku spada do 4V). Zamieniłem aku z drugiego motocykla (nie gwarantuję, że było w pełni naładowane). Napięcie na aku: 12,6 w spoczynku 12,6 na jałowym bez oświetlenia 12,3 na jałowym z oświetleniem 14,0 przy 5000 obro/min z oświetleniem (serwisówka określa 14-15,5) Przy rozruchu napięcie spada nieznacznie bo do ok 11V. Regler sprawdzony (wartości oporu na stykach zgodne z serwisówką + wstawiona nowa sztuka = to samo). Opór na fazach alternatora 1,0 (serwisówka podaje 1,8-2,0). Napięcie na fazach przy jałowym 10V (na 3 identyczne). Wszystkie pomiary na raczej zimnym silniku (nie miałem czasu). Aby było śmieszniej napięcie na starym aku przy ładowaniu prostownikiem (dedykowany do motocykli daje 300mA) to <13V. Dobierać się do alternatora czy wymienić aku? :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Matix, GS ma qwlasnie chyba tylko 2 bezpieczniki, starsza wersja jeden. Proti, czy po zamianie aku na drugim rozrusznik krecil normalnie ? Jezeli tak to wymien aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matix19 Opublikowano 6 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Jednak to rgulator jest walnięty i teraz pytanie czy mogę wstawić regulator od innego motocykla np od SV? A jeszcze mogę se sam zrobić taki regulator tylko czy regulator może być za mocny chodzi oto żeby prąd ładowania nie był za duży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Raczej odradzal bym robienie samemu, wystarczy kupic jakis z rzemieslniczych reglow z Allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matix19 Opublikowano 7 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 A mogę wstawić regulator od SV650? Moja GS500 ma alternator 230W a SV650 ma 300W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Jezeli pasuje wtyczka to mozesz, sprawdz numery bo moze to byc ten sam regler. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.