Głodzio Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Witam, mam takie pytanie, ponieważ nie długi czas temu kupiłem yamahe fzr 600 i nie wiem czy to jest normalne ale po zdjęciu z większych obrotów moto ma jak by dosyć dużą samohamowność, szczególnie to się odczuwa przy jeździe z pasażerem który wtedy po prostu kładzie się na mnie... zresztą jak sam jeżdżę czuć tą samohamowność, coś w stylu ujemnego przyśpieszenia.... Nie wiem czy to jest normalne dlatego pytam ponieważ nie mam porównania. Mam nadzieję że dobrze się wyraziłem o co mi chodzi i czekam na opinie. Dzięki i pozdrawiam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boa Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Myślę, że chodzi Ci po prostu o hamowanie silnikiem ;) Było troszkę o tym na forum, nic zdrożnego, można nawet pozytywnie wykorzystać :D Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thor 1 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Witam, mam takie pytanie, ponieważ nie długi czas temu kupiłem yamahe fzr 600 i nie wiem czy to jest normalne ale po zdjęciu z większych obrotów moto ma jak by dosyć dużą samohamowność, szczególnie to się odczuwa przy jeździe z pasażerem który wtedy po prostu kładzie się na mnie... zresztą jak sam jeżdżę czuć tą samohamowność, coś w stylu ujemnego przyśpieszenia.... Nie wiem czy to jest normalne dlatego pytam ponieważ nie mam porównania. Mam nadzieję że dobrze się wyraziłem o co mi chodzi i czekam na opinie. Dzięki i pozdrawiam:) Dokładnie tak, jest to zwykłe hamowanie silnikiem. Przejedź się kolego moto z silnikiem V2 a dopiero zobaczysz co to jest "samohamowność" :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boa Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 A jeszcze jak by sobie kolega przy odpowiedniej prędkości nagle 1 w dół zrzucił... ...a może nie będę podpuszczał, bo plecak zęby straci :P Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitbull200 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Ja myślę, że jest zepsuty i jego wartość spadła do 200zł, mogę podjechać go zabrać :) A tak na serio to normalka, tak jak w samochodzie, im większe obroty, wiatr itp. tym większa siła hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Było troszkę o tym na forum, nic zdrożnego, można nawet pozytywnie wykorzystać Wysprzęglasz podczas hamowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boa Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Wysprzęglam, wciskam tylny i przedni na maxa, zapalam długie i kierunki (co by pobór prądu był większy, bo pewno to też jakoś spowolni motór), jak jeszcze mało, to szybko odkręcam kurek od beny i spuszczam paliwo. Czy coś robię źle? Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Oczywiście! Powinieneś jeszcze podnieś szybke w kasku i rozpiąć wszystkie zamki błyskawiczne, wtedy zwiększysz hamowanie aerodynamiczne. Nie wiem czy to jest normalne dlatego pytam ponieważ nie mam porównania. To robi największe wrażenie jak przesiądziesz sie z auta, ale z czasem przywykniesz i przestaniesz zwracać na to uwagę. Jeżeli ci to przeszkadza to musisz delikatniej operować gazem i jeździć na wysokich biegach i niskich obrotach silnika. Ale ma to też swoje zalety. Jeżdżąc po górach spacerowym tempem możesz prawie nie używać hamulców, wystarczy redukcja biegu a silnik sam wyhamuje motocykl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deebo Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 całkiem normalna sprawa i bardzo przydatna w czasie jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Oczywiście! Powinieneś jeszcze podnieś szybke w kasku i rozpiąć wszystkie zamki błyskawiczne, wtedy zwiększysz hamowanie aerodynamiczne. To robi największe wrażenie jak przesiądziesz sie z auta, ale z czasem przywykniesz i przestaniesz zwracać na to uwagę. Jeżeli ci to przeszkadza to musisz delikatniej operować gazem i jeździć na wysokich biegach i niskich obrotach silnika. Ale ma to też swoje zalety. Jeżdżąc po górach spacerowym tempem możesz prawie nie używać hamulców, wystarczy redukcja biegu a silnik sam wyhamuje motocykl. w jednym z tematów na forum była o tym mowa i zostało to nazwane "przeciążaniem silnika" to podobno dobry sposób na pozbycie się nielubianych panewek. raczej dziękuję za takie "cenne porady" :icon_twisted: do autora tematu poczytaj sobie tematy z tego subforum: http://forum.motocyklistow.pl/Szkola-jazdy...ypadki-f10.html pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 w jednym z tematów na forum była o tym mowa i zostało to nazwane "przeciążaniem silnika" to podobno dobry sposób na pozbycie się nielubianych panewek. raczej dziękuję za takie "cenne porady" Nie miałem na myśli skrajnie niskich obrotów i dużych obciążeń silnika. W większości motocykli do jazdy z prędkością np. 80km/h można wybrać co najmniej 4-5 biegów i właśnie wtedy jazda na wyższym biegu minimalizuje nerwowe reakcje silnika, hamowanie i zryw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Nie miałem na myśli skrajnie niskich obrotów i dużych obciążeń silnika. W większości motocykli do jazdy z prędkością np. 80km/h można wybrać co najmniej 4-5 biegów i właśnie wtedy jazda na wyższym biegu minimalizuje nerwowe reakcje silnika, hamowanie i zryw. chyba nie czytasz postów ze zrozumieniem, kotleś napisał że to jr\ego pierwsze moto więc pewnie jak przekracza 7k rpm to mu serce pęka że zarzyna maszynę jeśli piszesz o niskich obrotach to precyzuj swoje myśli bo w przypadku np. mojego sprzęta niskie obroty na jakich da się jeszcze jako tako jechać to zaczynają się powyżej 5k rpm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Witam, mam takie pytanie, ponieważ nie długi czas temu kupiłem yamahe fzr 600 i nie wiem czy to jest normalne ale po zdjęciu z większych obrotów moto ma jak by dosyć dużą samohamowność, szczególnie to się odczuwa przy jeździe z pasażerem który wtedy po prostu kładzie się na mnie... zresztą jak sam jeżdżę czuć tą samohamowność, coś w stylu ujemnego przyśpieszenia.... Nie wiem czy to jest normalne dlatego pytam ponieważ nie mam porównania. Mam nadzieję że dobrze się wyraziłem o co mi chodzi i czekam na opinie. Dzięki i pozdrawiam:) Ja pie**olę. Ludzie, chociaż minimum MINIMUM wiedzy o motocyklach... Aż strasz pomyśleć jak Ty tym motocyklem jeździsz. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Może akwarystyka? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Głodzio Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 no może znaczki zacznę zbierać, brak mi adrenaliny więc może w końcu ją znajdę. Za to widzę że wy już od samego przesiadywania na forum macie jej dość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.