Skocz do zawartości

samohamowność po zdjęciu z obrotów


Głodzio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam takie pytanie, ponieważ nie długi czas temu kupiłem yamahe fzr 600 i nie wiem czy to jest normalne ale po zdjęciu z większych obrotów moto ma jak by dosyć dużą samohamowność, szczególnie to się odczuwa przy jeździe z pasażerem który wtedy po prostu kładzie się na mnie...

zresztą jak sam jeżdżę czuć tą samohamowność, coś w stylu ujemnego przyśpieszenia....

Nie wiem czy to jest normalne dlatego pytam ponieważ nie mam porównania.

Mam nadzieję że dobrze się wyraziłem o co mi chodzi i czekam na opinie.

Dzięki i pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam takie pytanie, ponieważ nie długi czas temu kupiłem yamahe fzr 600 i nie wiem czy to jest normalne ale po zdjęciu z większych obrotów moto ma jak by dosyć dużą samohamowność, szczególnie to się odczuwa przy jeździe z pasażerem który wtedy po prostu kładzie się na mnie...

zresztą jak sam jeżdżę czuć tą samohamowność, coś w stylu ujemnego przyśpieszenia....

Nie wiem czy to jest normalne dlatego pytam ponieważ nie mam porównania.

Mam nadzieję że dobrze się wyraziłem o co mi chodzi i czekam na opinie.

Dzięki i pozdrawiam:)

 

Dokładnie tak, jest to zwykłe hamowanie silnikiem. Przejedź się kolego moto z silnikiem V2 a dopiero zobaczysz co to jest "samohamowność" :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jak by sobie kolega przy odpowiedniej prędkości nagle 1 w dół zrzucił...

 

 

 

 

...a może nie będę podpuszczał, bo plecak zęby straci :P

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysprzęglam, wciskam tylny i przedni na maxa, zapalam długie i kierunki (co by pobór prądu był większy, bo pewno to też jakoś spowolni motór), jak jeszcze mało, to szybko odkręcam kurek od beny i spuszczam paliwo.

 

 

Czy coś robię źle?

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście! Powinieneś jeszcze podnieś szybke w kasku i rozpiąć wszystkie zamki błyskawiczne, wtedy zwiększysz hamowanie aerodynamiczne.

 

Nie wiem czy to jest normalne dlatego pytam ponieważ nie mam porównania.

To robi największe wrażenie jak przesiądziesz sie z auta, ale z czasem przywykniesz i przestaniesz zwracać na to uwagę. Jeżeli ci to przeszkadza to musisz delikatniej operować gazem i jeździć na wysokich biegach i niskich obrotach silnika. Ale ma to też swoje zalety. Jeżdżąc po górach spacerowym tempem możesz prawie nie używać hamulców, wystarczy redukcja biegu a silnik sam wyhamuje motocykl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście! Powinieneś jeszcze podnieś szybke w kasku i rozpiąć wszystkie zamki błyskawiczne, wtedy zwiększysz hamowanie aerodynamiczne.

To robi największe wrażenie jak przesiądziesz sie z auta, ale z czasem przywykniesz i przestaniesz zwracać na to uwagę. Jeżeli ci to przeszkadza to musisz delikatniej operować gazem i jeździć na wysokich biegach i niskich obrotach silnika. Ale ma to też swoje zalety. Jeżdżąc po górach spacerowym tempem możesz prawie nie używać hamulców, wystarczy redukcja biegu a silnik sam wyhamuje motocykl.

 

w jednym z tematów na forum była o tym mowa i zostało to nazwane "przeciążaniem silnika" to podobno dobry sposób na pozbycie się nielubianych panewek. raczej dziękuję za takie "cenne porady" :icon_twisted:

 

do autora tematu poczytaj sobie tematy z tego subforum: http://forum.motocyklistow.pl/Szkola-jazdy...ypadki-f10.html

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jednym z tematów na forum była o tym mowa i zostało to nazwane "przeciążaniem silnika" to podobno dobry sposób na pozbycie się nielubianych panewek. raczej dziękuję za takie "cenne porady"

Nie miałem na myśli skrajnie niskich obrotów i dużych obciążeń silnika. W większości motocykli do jazdy z prędkością np. 80km/h można wybrać co najmniej 4-5 biegów i właśnie wtedy jazda na wyższym biegu minimalizuje nerwowe reakcje silnika, hamowanie i zryw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem na myśli skrajnie niskich obrotów i dużych obciążeń silnika. W większości motocykli do jazdy z prędkością np. 80km/h można wybrać co najmniej 4-5 biegów i właśnie wtedy jazda na wyższym biegu minimalizuje nerwowe reakcje silnika, hamowanie i zryw.

 

 

chyba nie czytasz postów ze zrozumieniem, kotleś napisał że to jr\ego pierwsze moto więc pewnie jak przekracza 7k rpm to mu serce pęka że zarzyna maszynę jeśli piszesz o niskich obrotach to precyzuj swoje myśli bo w przypadku np. mojego sprzęta niskie obroty na jakich da się jeszcze jako tako jechać to zaczynają się powyżej 5k rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam takie pytanie, ponieważ nie długi czas temu kupiłem yamahe fzr 600 i nie wiem czy to jest normalne ale po zdjęciu z większych obrotów moto ma jak by dosyć dużą samohamowność, szczególnie to się odczuwa przy jeździe z pasażerem który wtedy po prostu kładzie się na mnie...

zresztą jak sam jeżdżę czuć tą samohamowność, coś w stylu ujemnego przyśpieszenia....

Nie wiem czy to jest normalne dlatego pytam ponieważ nie mam porównania.

Mam nadzieję że dobrze się wyraziłem o co mi chodzi i czekam na opinie.

Dzięki i pozdrawiam:)

 

Ja pie**olę. Ludzie, chociaż minimum MINIMUM wiedzy o motocyklach... Aż strasz pomyśleć jak Ty tym motocyklem jeździsz.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...