Skocz do zawartości

samohamowność po zdjęciu z obrotów


Głodzio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam takie pytanie, ponieważ nie długi czas temu kupiłem yamahe fzr 600 i nie wiem czy to jest normalne ale po zdjęciu z większych obrotów moto ma jak by dosyć dużą samohamowność, szczególnie to się odczuwa przy jeździe z pasażerem który wtedy po prostu kładzie się na mnie...

zresztą jak sam jeżdżę czuć tą samohamowność, coś w stylu ujemnego przyśpieszenia....

Nie wiem czy to jest normalne dlatego pytam ponieważ nie mam porównania.

Mam nadzieję że dobrze się wyraziłem o co mi chodzi i czekam na opinie.

Dzięki i pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Głodzio napisał:

Witam, mam takie pytanie, ponieważ nie długi czas temu kupiłem yamahe fzr 600 i nie wiem czy to jest normalne ale po zdjęciu z większych obrotów moto ma jak by dosyć dużą samohamowność, szczególnie to się odczuwa przy jeździe z pasażerem który wtedy po prostu kładzie się na mnie...

zresztą jak sam jeżdżę czuć tą samohamowność, coś w stylu ujemnego przyśpieszenia....

Nie wiem czy to jest normalne dlatego pytam ponieważ nie mam porównania.

Mam nadzieję że dobrze się wyraziłem o co mi chodzi i czekam na opinie.

Dzięki i pozdrawiam:)

 

Dokładnie tak, jest to zwykłe hamowanie silnikiem. Przejedź się kolego moto z silnikiem V2 a dopiero zobaczysz co to jest "samohamowność" :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jak by sobie kolega przy odpowiedniej prędkości nagle 1 w dół zrzucił...

 

 

 

 

...a może nie będę podpuszczał, bo plecak zęby straci :P

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysprzęglam, wciskam tylny i przedni na maxa, zapalam długie i kierunki (co by pobór prądu był większy, bo pewno to też jakoś spowolni motór), jak jeszcze mało, to szybko odkręcam kurek od beny i spuszczam paliwo.

 

 

Czy coś robię źle?

Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście! Powinieneś jeszcze podnieś szybke w kasku i rozpiąć wszystkie zamki błyskawiczne, wtedy zwiększysz hamowanie aerodynamiczne.

 

  Głodzio napisał:

Nie wiem czy to jest normalne dlatego pytam ponieważ nie mam porównania.

To robi największe wrażenie jak przesiądziesz sie z auta, ale z czasem przywykniesz i przestaniesz zwracać na to uwagę. Jeżeli ci to przeszkadza to musisz delikatniej operować gazem i jeździć na wysokich biegach i niskich obrotach silnika. Ale ma to też swoje zalety. Jeżdżąc po górach spacerowym tempem możesz prawie nie używać hamulców, wystarczy redukcja biegu a silnik sam wyhamuje motocykl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  sorier napisał:

Oczywiście! Powinieneś jeszcze podnieś szybke w kasku i rozpiąć wszystkie zamki błyskawiczne, wtedy zwiększysz hamowanie aerodynamiczne.

To robi największe wrażenie jak przesiądziesz sie z auta, ale z czasem przywykniesz i przestaniesz zwracać na to uwagę. Jeżeli ci to przeszkadza to musisz delikatniej operować gazem i jeździć na wysokich biegach i niskich obrotach silnika. Ale ma to też swoje zalety. Jeżdżąc po górach spacerowym tempem możesz prawie nie używać hamulców, wystarczy redukcja biegu a silnik sam wyhamuje motocykl.

 

w jednym z tematów na forum była o tym mowa i zostało to nazwane "przeciążaniem silnika" to podobno dobry sposób na pozbycie się nielubianych panewek. raczej dziękuję za takie "cenne porady" :icon_twisted:

 

do autora tematu poczytaj sobie tematy z tego subforum: http://forum.motocyklistow.pl/Szkola-jazdy...ypadki-f10.html

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  motobandyta napisał:

w jednym z tematów na forum była o tym mowa i zostało to nazwane "przeciążaniem silnika" to podobno dobry sposób na pozbycie się nielubianych panewek. raczej dziękuję za takie "cenne porady"

Nie miałem na myśli skrajnie niskich obrotów i dużych obciążeń silnika. W większości motocykli do jazdy z prędkością np. 80km/h można wybrać co najmniej 4-5 biegów i właśnie wtedy jazda na wyższym biegu minimalizuje nerwowe reakcje silnika, hamowanie i zryw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  sorier napisał:

Nie miałem na myśli skrajnie niskich obrotów i dużych obciążeń silnika. W większości motocykli do jazdy z prędkością np. 80km/h można wybrać co najmniej 4-5 biegów i właśnie wtedy jazda na wyższym biegu minimalizuje nerwowe reakcje silnika, hamowanie i zryw.

 

 

chyba nie czytasz postów ze zrozumieniem, kotleś napisał że to jr\ego pierwsze moto więc pewnie jak przekracza 7k rpm to mu serce pęka że zarzyna maszynę jeśli piszesz o niskich obrotach to precyzuj swoje myśli bo w przypadku np. mojego sprzęta niskie obroty na jakich da się jeszcze jako tako jechać to zaczynają się powyżej 5k rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Głodzio napisał:

Witam, mam takie pytanie, ponieważ nie długi czas temu kupiłem yamahe fzr 600 i nie wiem czy to jest normalne ale po zdjęciu z większych obrotów moto ma jak by dosyć dużą samohamowność, szczególnie to się odczuwa przy jeździe z pasażerem który wtedy po prostu kładzie się na mnie...

zresztą jak sam jeżdżę czuć tą samohamowność, coś w stylu ujemnego przyśpieszenia....

Nie wiem czy to jest normalne dlatego pytam ponieważ nie mam porównania.

Mam nadzieję że dobrze się wyraziłem o co mi chodzi i czekam na opinie.

Dzięki i pozdrawiam:)

 

Ja pie**olę. Ludzie, chociaż minimum MINIMUM wiedzy o motocyklach... Aż strasz pomyśleć jak Ty tym motocyklem jeździsz.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...