saretar Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 (edytowane) Witam, Moze mi ktos doradzic jak najskuteczniej i mozliwie najergonomiczniej wyczyscic powierzchnie pod uszczelki z roznych dekli w silniku? Uszczelki spod glowicy zostawily jakby swoj czarny lakier na cylindrze (same glowice juz pieknie splanowane i wyczyszczone u kozieranskiego). Po deklach bocznych wielkie kawaly papierowych uszczelek z silikonem. Jak to poczyscic? Jest do tego jakis srodek, ktory nie ruszy aluminiowego silnika? A moze jakies zwykle srodki, wy mechanicy na pewno wiecie. A powierzchni mam kilka, bo dwa boczne dekle, pokrywa zaworowa zlozona z 3-ech elementow - glowna czesc pokrywy, maly dekielek na nia kryjacy lancuch oraz 3-ci dekielek skrywajacy dzwigienki oraz czopki asystujace i jeszcze jakies pierdy. Edytowane 13 Kwietnia 2009 przez saretar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BSAmaikel Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Witam, Moze mi ktos doradzic jak najskuteczniej i mozliwie najergonomiczniej wyczyscic powierzchnie pod uszczelki z roznych dekli w silniku? Uszczelki spod glowicy zostawily jakby swoj czarny lakier na cylindrze (same glowice juz pieknie splanowane i wyczyszczone u kozieranskiego). Po deklach bocznych wielkie kawaly papierowych uszczelek z silikonem. Jak to poczyscic? Jest do tego jakis srodek, ktory nie ruszy aluminiowego silnika? A moze jakies zwykle srodki, wy mechanicy na pewno wiecie. A powierzchni mam kilka, bo dwa boczne dekle, pokrywa zaworowa zlozona z 3-ech elementow - glowna czesc pokrywy, maly dekielek na nia kryjacy lancuch oraz 3-ci dekielek skrywajacy dzwigienki oraz czopki asystujace i jeszcze jakies pierdy. Oczywiscie,ze jest specyfik do usowania silikonu,poza tym mozesz uzyc zwykly skrobak z żyletką z OBI,a na koniecpapier scierny 1500 i plyta traserska i bedzie dobrze.Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saretar Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 "jest specyfik do usuwania silikonu" - no fajnie, nawet zakladalem taka mozliwosci, tylko pytalem sie JAKI - ktorys jest polecany? Male dekielki to wiem, ze mozna na szybe i papierek 1500 (nie mam plyty traserskiej) i pewnie samo zejdzie. Ale czesc styku dekla bocznego, ktora jest przy silniku tak nie obrobie. Ponadto wolalbym uniknac ostrych narzedzi oraz papieru nawet, gdyz boje sie nasyfic do silnika drobinami metalu. Ponadto powierzchnia cylindra nie jest idealnie plaska - ma minimalne profile pod uszczelke wiec tu jakiekolwiek szlifowanie odpada. Musze to jakos chemicznie poczyscic a zwykla benzyna ektrakcyjna nie schodzi, albo troche zbyt wolno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 (edytowane) Mnie uczyli w warsztacie, jak montujemy np. glowice, papier scierny, przejechac powierzchnie az bedzie czysta, odtluscic benzyna ekstrakcyjna, uszczelka i skrecac na dany moment. Edytowane 14 Kwietnia 2009 przez pikus91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BSAmaikel Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 (edytowane) "jest specyfik do usuwania silikonu" - no fajnie, nawet zakladalem taka mozliwosci, tylko pytalem sie JAKI - ktorys jest polecany? Male dekielki to wiem, ze mozna na szybe i papierek 1500 (nie mam plyty traserskiej) i pewnie samo zejdzie. Ale czesc styku dekla bocznego, ktora jest przy silniku tak nie obrobie. Ponadto wolalbym uniknac ostrych narzedzi oraz papieru nawet, gdyz boje sie nasyfic do silnika drobinami metalu. Ponadto powierzchnia cylindra nie jest idealnie plaska - ma minimalne profile pod uszczelke wiec tu jakiekolwiek szlifowanie odpada. Musze to jakos chemicznie poczyscic a zwykla benzyna ektrakcyjna nie schodzi, albo troche zbyt wolno... po niemiecku nazywa sie taki specyfik Dichtungsendferner.STP robi takie.W Polsce powinni miec w kazdym szanujacym sie sklepie.Do przemywania proponowal bym Ci spray do odtluszczania hamulcow.Co do pomyslu szlifowania na ....szybie,to nie polecam,bo wbrew pozorom szyba jest strasznie nierowna. Edytowane 14 Kwietnia 2009 przez BSAmaikel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 żyletka i trochę czasu, końcówkę wystarczy przejechać ręcznie włókniną ~400 Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Dekle boczne "zanurzyłem" na noc w ON (takie paliwo do diesla :icon_mrgreen: ). W płaskie naczynie nalałem ok 3mm ON i położyłem na tym dekle resztkami uszczelki do dołu oczywiście. Rano uszczelka zeszła przez wytarcie zwykłą szmatką. Żadnych efektów ubocznych nie zauważyłem. Metoda ta oczywiście tylko do deklów bocznych i to bez "pinów". resztę smarowałem tą samą ropką i mozolnie zciągałem starą uszczelkę szorstką szmatką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saretar Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 ok, dzieki za porady. W moto-akcesoria znalazlem srodek do czyszczenia takich powierzchni, bodajze 30 PLN kosztuje. Mam tez wloknine chyba 400, mysle, ze cos takiego nie porysuje gladzi pod uszczelke a powinno ladnie uporac sie z syfem w polaczeniu z ow srodkiem. Ponadto raczej nie nasyfi do srodka silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Silikon całkiem ładnie schodzi zwykłym acetonem, ale sucha, przysmażona uszczelka nie chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.