Skocz do zawartości

saretar

Forumowicze
  • Postów

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O saretar

  • Urodziny 10/09/1979

Osobiste

  • Motocykl
    VT1100 '88 / VT600 '96
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Gadu-Gadu
    3219275
  • Strona www
    http://

Informacje profilowe

  • Skąd
    Warszawa

Osiągnięcia saretar

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. ja zmienilem choppera (w sumie dwa chopki) na turystyki-pseudo enduro dl650. Jezdzilem shadowa 3 lata, moja narzeczona 1 rok. Kilka trasek po Europie dosc skutecznie wybilo nam taka turystyke z glowy. Odwieczny problem z bagazem - sakwy, kufry czy inne torby to mordega z zabezpieczeniem bagazu w obcym miejscu. Do tego shadowy.. wygladaja pieknie i cudnie sie prowadza jako bulwarowki. Mamy (jeszcze) 2 shadowy - 600 i 1100. Obie maja starte podnozki i wydechy bo po prostu szybko koncza sie ich mozliwosci na winklach, bardzo szybko. Hamulce sa... i to w sumie tyle o nich. Predkosci autostradowe... no na 1100 z duuza szyba do 140 jeszcze OK, ale 600 z dosc mala szybka powyzej 110 walczy o zycie. Zawieszenie zbiera absolutnie wszystko z znajdzie na drodze. Stabilnosc w winklach conajwyzej zadowalajaca. Na DLach jest inny swiat. Praktycznie od poczatku mozemy wykorzystawac cala oponke... jest wygodnie i przejmnie. Pozycje duzo bardziej odprezona ijest mozliwosc prowadzenia moto nogami. Hamulce sa o wiele, wiele lepsze, choc i tak to nie jest pierwsza liga w swiecie moto. Heh aktualnie mam 1100 i 600 na sprzedaz ;)
  2. Mam rozwalony czerwony wylacznik awaryjny w Hondzie. Probuje go znalezc od kilku miesiecy ;/ Honda sprzedaje je w calym komplecie z kablami i obudowa - gdzies 500 zeta to kosztuje. Mi wystarczy sam czerwony wylacznik plastikowy - moze jakis rozbitek? Musi to byc z wersji amerykanskiej - bez wlacznika swiatel. Podobniez to moze byc z dowolnej Hondy cruisera - dowolna Shadow, chyba tez VTX - byleby z wersji amerykanskiej. Jak by jakis handlarz czy motonita mial cos takiego to chetnie skorzystam: 604-582-226
  3. swienty --> a orientujesz sie moze jaki schemat ma wejscie BasicKit2 (4-polowe, stereo). Bo mam telefon HTC Touch HD, ktory ma wyjscie 3,5mm jack 4 polowe (identyczne jak iphone) i takiego kabla nie ma chyba w ofercie Nolana. A z tego co wywnioskowalem z calej tej ich strony n-com moglbym podlaczyc telefon kabelkiem 4-polo w 4-pola i miec funkcje i telefonu i dzwieku stereo (bo przeciez moj telefon obsluguje zestaw sluchawkowy stereo na tym jednym zlaczu). Schamat zlacza mojego telefonu jest identyczny jak iphona, bo kupowalem juz zestawy iphonowe i dzialalo bez problemu.
  4. tylko drobne sprostowanie: Na Zloty SHOC przyjezdza 100-130 motongow.. 50-60 osob to wpada na wigilie zlozona do kupy ad-hoc... Jesli chodzi o Cienia to jedyne takie zgrupowanie w kraju - od groma maniakow, specjalistow, mechanikow, ktorzy naprawde wiedza jak naprawiac, przerabiac i pielegnowac cienie.
  5. turbodymomen piedzielil glupoty 10 razy! Hondzia zawstydzil turbodymomena, pierdzieli przez cale zycie... :/
  6. ja tam mam jedna podstawowa zasade dot. lusterek w moto (w autach mam asferyczne, wiec dja 99% pola widzenia za i obok auta): lusterka mowia TYLKO, ze nie mozna jechac. Czyli jak cos widac znaczy sie NIE mozna. NIE MOWIA natomiast czy mozna jechac - jak nic nie widac w nich, to jeszcze nie znaczy, ze mozna jechac.
  7. alez oczywiscie, ze nie powinni go gonic tylko od razu wladowac magazynek farfoclowi w plecy. 11 kulek powinno sie zmiescic w 5,5$ a taki poscig na wyzylowanym silniku to conajmniej 10 litrow wachy, czyli ponad 40 zeta. Mamy kryzys.
  8. lusterko nie jest takie drogie, do wiekszosci aut sa do 200 zeta zamienniki. Znacznie drozsze jest zniszczenie karoserii - trzeba liczyc od 500 zeta za element (drzwi, blotnik etc). Tylko jest problem. Zniszczenie mienia powyzej bodajze 500 pln to juz przestepstwo a nie wykroczenie. Nie liczylbym, ze przejdzie plazem. Dlatego lusterko moze byc "bezpieczniejsze" dla naszej kieszeni ;) Ponadto w wielu autach lusterka da sie wyrwac bezszkodowa - pozniej sie je wciska na miejsce a uraz dla buraka w puszce zostaje.
  9. przekaznik rozrusznika tyka TYLKO wtedy gdy wciskasz zaplon i zamiast krecenia silnikiem masz tykanie. W czasie pracy silnika tykac juz nie moze. Powod: zazwyczaj slaby aku (90%), zle masowanie lub uszkodzenie przekaznika. Pod tylkiem masz z tego co kojarze bak i wlasnie pompe paliwa, ow pompa moglaby tykac. Kosztuje jakies 5-7 zeta.
  10. staary bzdury ci gadaja, nic nie trzeba ustawiac od nowa. Poluzuj tylko sruby na szpilkach i wciskaj uszczelke w powstala szpare... ojapierdole...
  11. hmm ciekawe, w mojej serwisowce jak byk stoi, ze sruby 6-tki (u mnie akurat imbusy) czyli o przekroju 6mm mam przykrecac 11-15 Nm chyba. ze jest wyszczegolnione inaczej. Np z takim momentem dokrecam boczne dekle do silnika. A czy specjalny klucz? Bo ja wiem, i tak trzeba (lub powinno sie) miec dwa klucze - jeden 5-40 a drugi 30-110 albo mniej wiecej takie zakresy.
  12. regler mozna dosc szybko sprawdzic, ale z tego co wiem to nie definiuje to od razu, ze jest dobry - co najwyzej mozna stwierdzic, ze na pewno jest walniety. Powinno byc min 5 kabli z reglera - 3 biale (lub zolte) to te od alternatora - wejscia. Oraz plus i masa (moga byc dodatkowo zmostkowane - po dwa identyczne przewody). Kolory maja rozne. Honda mase ma zielona, zazwyczaj jest czarna lub brazowa. Z plusem to juz pelna amerykanka. W hondach np bialo-zielony. Czesto jest to przewod 2-kolorowy. Najpierw robisz testy diody. Pomiedzy plusem a masa powinno pokazac 1,1V (raczej 1100 mV). Nastepnie pomiedzy kazdym bialym oraz masa i plusem. Powinno w jedna strone pokazywac okolo 550mV a w druga powinien miernik piszczecz - czyli zwarcie. Czyli mierzysz jakis obwod a potem zamieniasz koncowki miernika. Drugi test to rezystancja. Nie znam dokladnych wartosci, ale w jedna strone (na kazdej mozliwej kombinacji - biale z masa lub plusem) maly opor w druga ogromny. Wiecej testow domowym sposobem nei znam.
  13. ok, dzieki za porady. W moto-akcesoria znalazlem srodek do czyszczenia takich powierzchni, bodajze 30 PLN kosztuje. Mam tez wloknine chyba 400, mysle, ze cos takiego nie porysuje gladzi pod uszczelke a powinno ladnie uporac sie z syfem w polaczeniu z ow srodkiem. Ponadto raczej nie nasyfi do srodka silnika.
  14. "jest specyfik do usuwania silikonu" - no fajnie, nawet zakladalem taka mozliwosci, tylko pytalem sie JAKI - ktorys jest polecany? Male dekielki to wiem, ze mozna na szybe i papierek 1500 (nie mam plyty traserskiej) i pewnie samo zejdzie. Ale czesc styku dekla bocznego, ktora jest przy silniku tak nie obrobie. Ponadto wolalbym uniknac ostrych narzedzi oraz papieru nawet, gdyz boje sie nasyfic do silnika drobinami metalu. Ponadto powierzchnia cylindra nie jest idealnie plaska - ma minimalne profile pod uszczelke wiec tu jakiekolwiek szlifowanie odpada. Musze to jakos chemicznie poczyscic a zwykla benzyna ektrakcyjna nie schodzi, albo troche zbyt wolno...
  15. Witam, Moze mi ktos doradzic jak najskuteczniej i mozliwie najergonomiczniej wyczyscic powierzchnie pod uszczelki z roznych dekli w silniku? Uszczelki spod glowicy zostawily jakby swoj czarny lakier na cylindrze (same glowice juz pieknie splanowane i wyczyszczone u kozieranskiego). Po deklach bocznych wielkie kawaly papierowych uszczelek z silikonem. Jak to poczyscic? Jest do tego jakis srodek, ktory nie ruszy aluminiowego silnika? A moze jakies zwykle srodki, wy mechanicy na pewno wiecie. A powierzchni mam kilka, bo dwa boczne dekle, pokrywa zaworowa zlozona z 3-ech elementow - glowna czesc pokrywy, maly dekielek na nia kryjacy lancuch oraz 3-ci dekielek skrywajacy dzwigienki oraz czopki asystujace i jeszcze jakies pierdy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...