HD1940 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Sprawdziłem jak pisał HD1940 i wychodzi że Koło mocowane na wale (napędowe) powinno mieć znak na 7 zębie I ma ale zaś w identycznym układzie w kole napedzanym (mocowanym na wałku rozrzadu) znak powinien znajdować się w 13 wrębie (kanalik powinien wypadać dokładnie naprzeciwko zeba) A ZNAJDUJE SIĘ NA 12-tymI teraz pytanie brzmi do HD1940 i do reszty "Czy wystarczy przestawić koło o jeden ząb?????????????????? :blink:Moja odpowiedź brzmi nie wiem, bo albo w twoim silniku fabryka zmieniła kąty faz rozrządu w wałku, albo ktoś zamontował jakieś felerne koła rozrządu, albo koła są ok, tylko nie do twojego wałka rozrządu. Możliwości jest zbyt dużo, by dać jednoznaczną odpowiedź. Z różnych źródeł (głównie fora właścicieli radzieckich motocykli) wiem, że Ural dosyć często wprowadzał zmiany w silnikach (np. jest kilka typów wałów korbowych, niekoniecznie wzajemnie wymiennych) i może to jest przyczyną problemów. Możliwe, że przy okazji jakiegoś remontu ktoś coś wsadził nie od tego co trzeba wariantu silnika. Tego nie wiesz ty, a ja tym bardziej. Możliwe, że coś robisz nie do końca poprawnie, mimo, że masz poczucie że wykonywane czynnoći są prawidłowe.Dlatego w twoim wypadku może pomóc tylko jedno: dokładne pomierzenie kątów faz rozrządu za pomocą "kątomierza" mocowanego na wale. To dosyć skomplikowana sprawa i wymaga trochę zachodu tu teoria: http://www.junak.comuv.com/napr_moto/4_6.html . Być może wystarczy przestawienie o 1 ząb, ale po takiej czynności i tak trzeba by zmierzyć kąty faz rozrządu, by mieć pewność, że będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.