Jaszczur2 Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Witam, W końcu znalazłem trochę czasu, żeby rozebrać hondzie wklejam fotki części i proszę o poradę. Powodem remontu było dość znaczne "spożycie oleju" (dymił na niebiesko i spalał ok 100ml na 200km) :icon_razz: W zamyśle chciałem dać nowe zawory łańcuszek i jak będzie trzeba to szlif i nowy tłok. Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda nieźle, tuleja wręcz idealnie, żadnych przytarć, ani ryski.. tłok tuleja 1 tuleja 2 tuleja 3 - Posmarowałem delikatnie tuleje olejem, żeby zobaczyć, czy pierścienie wszystko zbiorą i widać, że chyba nie domykają na jednym zamku... Bezwzględnie zdejmować cylinder i prowadzić oględziny dalej? Poniżej fotka głowicy, może jakiś komentarz? głowica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDragon Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Jeżeli wszystko jak twierdzisz jest w dobrym stanie, nie ma luzów tłok cylinder to ja bym tylko ograniczył się do wymiany pierścieni i uszczelniaczy zaworowych. Pojeździsz sobie sezon i w zależności od zużycia pomyślisz co bedzie w następnym ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 I co, w razie draki nastepna rozbiorka ??? Niestety glowice trzeba rozebrac i dopiero potem zrobic zdjecia zaworow i gniazd, ale jestem pewien ze jest do roboty ( luz na prowadnicach i ew poprawienie gniazd ), cylinder trzeba zdjac, to samo z tlokiem i pomierzyc, jak tlok sie miesci w wymiarach to tylko wymiana pierscieni, jezeli nie to niestety szlif i nadwymiarowy tlok. Sam tlok od gory wyglada dobrze, ale glowica ma mase nagaru miedzy zaworami - chyba z gory niezle lecialo. Do tego pierscienie widac jeden ze nie trzyma, wiec reszta tez nie jest dobra. Trzeba raz to zrobic i bedzie spokoj na dluzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 (edytowane) ech gdyby moja zarla 100 ml na 200 km :D , to bym nawet nie myslal o remoncie :). Jak juz rozbierasz to nie oszczedzaj , tlok do wymiany wraz z pierscionkami , prowadnice zaworowe i zawory rowniez bym wymienil. Edytowane 24 Marca 2009 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 24 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Głowica na pewno idzie do roboty.. Nie wiem tylko, czy od razu zawory zamawiać, czy poczekać na werdykt.. Dzisiaj zdejmę cylinder i zapodam fotki ;) Panie Adamie w jaki sposób pomierzyć tłok i zamki, żeby pomiar był wiarygodny? Jestem w ogóle w stanie wykonać to sam? Mam suwmiarkę elektroniczną produkcji japońskiej. Podobno dobra, ale zapomniałem nazwy marki.. Czy może lepiej rzeczywiście dać do szlifu i się nie bawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Znajdz warsztat mechaniczny zajmujacy sie remontami silnikow i zanies tlok i cylinder do pomierzenia. Pomiary musza byc zrobione mikrometrem, wiec sam nie dasz rady. Niektore rzeczy podczas rozbierania mozesz sprawdzic sam, np luz pierscieni w zamku i w rowku ( pierscien zdejmujesz z tloka i wkladasz do cylindra, wpychasz tlokiem na polowe wysokosci tulei i uzywasz szczelinomierza do zmierzenia przerwy na zamku, luz w rowku mierzysz na pierscieniu zamontowanym w tloku ). Po rozebraniu zaworow daj zdjecia na forum ( zawory i gniazda ). wsadz zawory w ich prowadnice( bez sprezyn) i sprawdz jak opadaja w dol - jezeli wpadaja jak kamien to prowadnice maja za duzy luz, nawet bez mierzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 25 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Remontu ciąg dalszy. Jeżeli chodzi o głowice to nie mam narzędzi, żeby zdjąć zabezpieczenia zaworów więc nic się nie posunęło. Zdjąłem natomiast cylinder :) Wygląda to tak: tłok 1 tłok 2 tłok 3 tłok od spodu tłok wymiar tuleja 1 tuleja 2 tuleja 3 pierścień 1 - luz 0,55mm w manualu service limit 0,5 czyli pierścienie out.. pierścienie Tłok - jaka to firma? Jeżeli chodzi o nadwymiary to: Prox podaje: 85.00 mm. 85.25 mm. 85.50 mm. 85.75 mm. 86.00 mm. Namura: 85.00 mm. 85.50 mm. 86.00 mm. 86.50 mm. Oczywiście mój pomiar jest tylko poglądowy :wink: Jak to wygląda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Pierscienie trzymaly jak cie moge, przecieki spalonego oleju siegaja pierscienia olejowego, ale nizej jest czysto - tuleja wyglada dobrze. Radze skorzystac z mojego sposobu skladania i docierania po remoncie ( skladanie "na sucho", docieranie "mocne" ). Teraz trzeba zmierzyc cylinder w warsztacie srednicowka, to samo z tlokiem ( mikrometr ). Tlok tez wyglada dobrze, zadnych sladow przycierania nie widze. Jestem pewien ze z glowica bedzie o wiele gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 25 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 (edytowane) Najpóźniej w piątek (wtedy mam trochę wolnego w godz. otwarcia) skoczę do warsztatu pomierzę tłok, cylinder i rozbiorę głowicę :) Na pewno dostosuję się do rad odnośnie docierania, czytałem kilkukrotnie Pana wywody na ten temat :) Jeżeli pierścienie olejowe trzymały to musiało lecieć górą.. Czy może być gorzej aniżeli nowe zawory, prowadnice oraz docieranie? Z tego co wiem to dorabiają u nas prowadnice, czy warto się bawić w takie coś? Dziękuje serdecznie za rady :) EDIT: znalazłem: http://www.dwa-kola.pl/szukaj/model,1,2000,35539 Tłok oryginał z tego wychodzi. Pierścienie 223zł Edytowane 25 Marca 2009 przez Jaszczur2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 Jezeli nowe prowadnice to docieranie nie wystarczy, trzeba bedzie frezowac gniazda. Ale moze zawory da sie uratowac. Prowadnice mozna dorabiac, ale z porzadnego materialu na porzadnych maszynach. Oryginal bylo pewnie zeliwo, mozna rowniez probowac z Alcan45 ( kuty braz fosforowy ), czy colsibro jesli dostaniesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 glowice robia w MAREX MOTOR Poznan , prowadnice i gniazda , znajomy robil tam glowice do YZ 400 i po 2 latach wszystko trzyma sie kupy.Aczkolwiek wiadomo oryginal to oryginal , prowadnice przed oddaniem do wymiany pomierzyc , moze sa ok i nie trzeba ruszac. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Nareszcie forum działa :icon_biggrin: Dałem do pomierzenia cylinder i wyszło, że ma "12 setek beczke" więc zdecydowałem się na szlif i nowy tłoczek. Co do głowicy po rozebraniu stwierdzono, że zawory ssące do wymiany, wydechowe zostają, reszta OK. Zamówiłem zawory w Moto-rex (dealer HONDA) w poznaniu i to był mój największy błąd.. Zamówienie złożyłem 27 marca w piątek, zaworki miały być na środę.. I co po tygodniu codziennego dzwonienia dowiaduje się, że przyszła paczka. Jest 1 szt :banghead: mija kolejny tydzień i dzisiaj się dowiaduje, że drugi dojdzie środa-czwartek.. Po prostu załamka totalna :/ Okłamali mnie :/ Specjalnie chciałem w serwisie, bo szybko.. jakbym wiedział, że dwa tyg trzeba czekać to miałbym za 110zł 2szt a tak prawie 170zł i nerwy.. Najchętniej teraz bym ich zostawił na lodzie i wziął gdzie indziej :icon_razz: ale nie ma nigdzie.. pozdrawiam wszystkich oprócz panów z Moto-Rexu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 ja bralem zaworki ze sklepu motocyklowego KLASA , mieli na miejscu do 600 firmy Nippon-a ( ponoc dobre) , W marex motor powiedzeili ze prowadnice sa ok i nie ma musu wymiany , przefrezowali gniazda pod nowe zawory , zalozyli uszczelki zaworkow nowe , lizneli przylgnie glowicy ( byla prosta bo sprawdzalem na szlifierni , no ale lizneli delikatnie ) niestety co do ceny to zdzierstwo !! 300 zl za to zawołali :/ zlodzieje. Jak napisalem maila dlaczego tak dorgo , ze wedlug ich cennika mialo byc to ok 100 - 150 zl , to z laski swojej nie odpisali ( znaczy maja mnmie w glebokim powazaniu) Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 właśnie sprawdziłem, do 400 w ogóle nie prowadzą :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaszczur2 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Wszystko już mam i mam mały problem :icon_razz: Pierścienie tłokowe vertexa mają oznaczenia RN oraz R i już zgłupiałem i nie wiem który na górę założyć :banghead: Proszę o szybki ratunek z opresji :icon_razz: Jutro, może pojutrze zapodam galerie z remontu, jak to wszystko się skończyło :) Po złożeniu nie tykam sprzęta do weekendu, wtedy docieram zgodnie ze wskazówkami Pana Adama. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.