Skocz do zawartości

XR 400 cylinder, tłok, głowica


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

W końcu znalazłem trochę czasu, żeby rozebrać hondzie wklejam fotki części i proszę o poradę. Powodem remontu było dość znaczne "spożycie oleju" (dymił na niebiesko i spalał ok 100ml na 200km) :icon_razz: W zamyśle chciałem dać nowe zawory łańcuszek i jak będzie trzeba to szlif i nowy tłok.

Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda nieźle, tuleja wręcz idealnie, żadnych przytarć, ani ryski..

 

tłok

tuleja 1

tuleja 2

tuleja 3 - Posmarowałem delikatnie tuleje olejem, żeby zobaczyć, czy pierścienie wszystko zbiorą i widać, że chyba nie domykają na jednym zamku...

 

Bezwzględnie zdejmować cylinder i prowadzić oględziny dalej?

 

Poniżej fotka głowicy, może jakiś komentarz?

 

głowica

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wszystko jak twierdzisz jest w dobrym stanie, nie ma luzów tłok cylinder to ja bym tylko ograniczył się do wymiany pierścieni i uszczelniaczy zaworowych. Pojeździsz sobie sezon i w zależności od zużycia pomyślisz co bedzie w następnym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co, w razie draki nastepna rozbiorka ???

Niestety glowice trzeba rozebrac i dopiero potem zrobic zdjecia zaworow i gniazd, ale jestem pewien ze jest do roboty ( luz na prowadnicach i ew poprawienie gniazd ), cylinder trzeba zdjac, to samo z tlokiem i pomierzyc, jak tlok sie miesci w wymiarach to tylko wymiana pierscieni, jezeli nie to niestety szlif i nadwymiarowy tlok. Sam tlok od gory wyglada dobrze, ale glowica ma mase nagaru miedzy zaworami - chyba z gory niezle lecialo.

Do tego pierscienie widac jeden ze nie trzyma, wiec reszta tez nie jest dobra.

Trzeba raz to zrobic i bedzie spokoj na dluzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ech gdyby moja zarla 100 ml na 200 km :D , to bym nawet nie myslal o remoncie :).

 

Jak juz rozbierasz to nie oszczedzaj , tlok do wymiany wraz z pierscionkami , prowadnice zaworowe i zawory rowniez bym wymienil.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica na pewno idzie do roboty.. Nie wiem tylko, czy od razu zawory zamawiać, czy poczekać na werdykt..

 

Dzisiaj zdejmę cylinder i zapodam fotki ;)

 

Panie Adamie w jaki sposób pomierzyć tłok i zamki, żeby pomiar był wiarygodny? Jestem w ogóle w stanie wykonać to sam? Mam suwmiarkę elektroniczną produkcji japońskiej. Podobno dobra, ale zapomniałem nazwy marki..

 

Czy może lepiej rzeczywiście dać do szlifu i się nie bawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdz warsztat mechaniczny zajmujacy sie remontami silnikow i zanies tlok i cylinder do pomierzenia. Pomiary musza byc zrobione mikrometrem, wiec sam nie dasz rady.

Niektore rzeczy podczas rozbierania mozesz sprawdzic sam, np luz pierscieni w zamku i w rowku ( pierscien zdejmujesz z tloka i wkladasz do cylindra, wpychasz tlokiem na polowe wysokosci tulei i uzywasz szczelinomierza do zmierzenia przerwy na zamku, luz w rowku mierzysz na pierscieniu zamontowanym w tloku ).

Po rozebraniu zaworow daj zdjecia na forum ( zawory i gniazda ).

wsadz zawory w ich prowadnice( bez sprezyn) i sprawdz jak opadaja w dol - jezeli wpadaja jak kamien to prowadnice maja za duzy luz, nawet bez mierzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remontu ciąg dalszy.

 

Jeżeli chodzi o głowice to nie mam narzędzi, żeby zdjąć zabezpieczenia zaworów więc nic się nie posunęło.

 

Zdjąłem natomiast cylinder :)

 

Wygląda to tak:

 

tłok 1

tłok 2

tłok 3

tłok od spodu

tłok wymiar

 

tuleja 1

tuleja 2

tuleja 3

 

pierścień 1 - luz 0,55mm w manualu service limit 0,5 czyli pierścienie out..

pierścienie

 

Tłok - jaka to firma?

 

Jeżeli chodzi o nadwymiary to:

Prox podaje:

85.00 mm.

85.25 mm.

85.50 mm.

85.75 mm.

86.00 mm.

 

Namura:

85.00 mm.

85.50 mm.

86.00 mm.

86.50 mm.

 

Oczywiście mój pomiar jest tylko poglądowy :wink:

 

Jak to wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierscienie trzymaly jak cie moge, przecieki spalonego oleju siegaja pierscienia olejowego, ale nizej jest czysto - tuleja wyglada dobrze. Radze skorzystac z mojego sposobu skladania i docierania po remoncie ( skladanie "na sucho", docieranie "mocne" ).

Teraz trzeba zmierzyc cylinder w warsztacie srednicowka, to samo z tlokiem ( mikrometr ).

Tlok tez wyglada dobrze, zadnych sladow przycierania nie widze.

Jestem pewien ze z glowica bedzie o wiele gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpóźniej w piątek (wtedy mam trochę wolnego w godz. otwarcia) skoczę do warsztatu pomierzę tłok, cylinder i rozbiorę głowicę :)

 

Na pewno dostosuję się do rad odnośnie docierania, czytałem kilkukrotnie Pana wywody na ten temat :)

 

Jeżeli pierścienie olejowe trzymały to musiało lecieć górą..

Czy może być gorzej aniżeli nowe zawory, prowadnice oraz docieranie?

Z tego co wiem to dorabiają u nas prowadnice, czy warto się bawić w takie coś?

 

Dziękuje serdecznie za rady :)

 

EDIT:

 

znalazłem:

http://www.dwa-kola.pl/szukaj/model,1,2000,35539

 

Tłok oryginał z tego wychodzi. Pierścienie 223zł

Edytowane przez Jaszczur2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nowe prowadnice to docieranie nie wystarczy, trzeba bedzie frezowac gniazda. Ale moze zawory da sie uratowac.

Prowadnice mozna dorabiac, ale z porzadnego materialu na porzadnych maszynach. Oryginal bylo pewnie zeliwo, mozna rowniez probowac z Alcan45 ( kuty braz fosforowy ), czy colsibro jesli dostaniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glowice robia w MAREX MOTOR Poznan , prowadnice i gniazda , znajomy robil tam glowice do YZ 400 i po 2 latach wszystko trzyma sie kupy.Aczkolwiek wiadomo oryginal to oryginal , prowadnice przed oddaniem do wymiany pomierzyc , moze sa ok i nie trzeba ruszac.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nareszcie forum działa :icon_biggrin:

 

Dałem do pomierzenia cylinder i wyszło, że ma "12 setek beczke" więc zdecydowałem się na szlif i nowy tłoczek.

 

Co do głowicy po rozebraniu stwierdzono, że zawory ssące do wymiany, wydechowe zostają, reszta OK.

 

Zamówiłem zawory w Moto-rex (dealer HONDA) w poznaniu i to był mój największy błąd.. Zamówienie złożyłem 27 marca w piątek, zaworki miały być na środę.. I co po tygodniu codziennego dzwonienia dowiaduje się, że przyszła paczka. Jest 1 szt :banghead: mija kolejny tydzień i dzisiaj się dowiaduje, że drugi dojdzie środa-czwartek.. Po prostu załamka totalna :/ Okłamali mnie :/ Specjalnie chciałem w serwisie, bo szybko.. jakbym wiedział, że dwa tyg trzeba czekać to miałbym za 110zł 2szt a tak prawie 170zł i nerwy.. Najchętniej teraz bym ich zostawił na lodzie i wziął gdzie indziej :icon_razz: ale nie ma nigdzie..

 

pozdrawiam wszystkich oprócz panów z Moto-Rexu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bralem zaworki ze sklepu motocyklowego KLASA , mieli na miejscu do 600 firmy Nippon-a ( ponoc dobre) , W marex motor powiedzeili ze prowadnice sa ok i nie ma musu wymiany , przefrezowali gniazda pod nowe zawory , zalozyli uszczelki zaworkow nowe , lizneli przylgnie glowicy ( byla prosta bo sprawdzalem na szlifierni , no ale lizneli delikatnie ) niestety co do ceny to zdzierstwo !! 300 zl za to zawołali :/ zlodzieje. Jak napisalem maila dlaczego tak dorgo , ze wedlug ich cennika mialo byc to ok 100 - 150 zl , to z laski swojej nie odpisali ( znaczy maja mnmie w glebokim powazaniu)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wszystko już mam i mam mały problem :icon_razz:

 

Pierścienie tłokowe vertexa mają oznaczenia RN oraz R i już zgłupiałem i nie wiem który na górę założyć :banghead: Proszę o szybki ratunek z opresji :icon_razz:

 

Jutro, może pojutrze zapodam galerie z remontu, jak to wszystko się skończyło :)

 

Po złożeniu nie tykam sprzęta do weekendu, wtedy docieram zgodnie ze wskazówkami Pana Adama.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...