IG?A Opublikowano 28 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2004 Zna ktoś sposób na to żeby zrobić odcięcie w motocyklu... (kawa zxr 400) może jakieś elektroniczne bzdety?? może przeszczep całego układu sterującego odcięciem z innego sprzetu by coś dał ? i jaki był by tego koszt i w ogóle... jakieś info bo nie mam pojęcia co z tym zrobić... POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronx Opublikowano 28 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2004 skozystaj z opcji SZUKAJ na ten temat bylo a bylo ze glowa boli A ladniej by post wygladal jakby temat brzmial : Czy pomoze mi ktos w zamontowaniu odciecia zaplonu niz JA CHCE .....wiem wiem czeppiam sie :D :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG?A Opublikowano 29 Lutego 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2004 wiesz co... może i masz rację co do tematu ale miało być śmiesznie jak byś mogł podać mi link do tych postów o odcięciu bo jakoś szukałem ale nic nie znalazłem... bede wdzieczny!! pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 29 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2004 jeśli nie ma to być alarm to możęsz zamontować zwykły samochodowy immobiliser sterowany "pastylką" . Powinien miec dwa obwody odcinające na przekaźnikach po ok 20A.jeden do odcięcięcia np.Modułu zapłonowego (cewek) a drugi np.Speed sensora lub innego czujnika od zapłonu. Wadą tego urządzenia jest to że dopłacając niewiele więcej kasy kupisz alarm z odcięciem zapłonu,syrenką,czyjnikiem udarowym,kodem dynamicznym itp.Ale wybór jak zawsze należy do Ciebie :D Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG?A Opublikowano 1 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2004 yyyy... chyba mnie nie rozumiecie chodzi mi o odciecie takie pry obrotach np 15000obr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loony Opublikowano 1 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2004 A w tej Kawie masz mechaniczny czy elektroniczny obrotomierz ?? Tak czy siak - poszukaj w necie jakiegoś schematu shift-light'a - na bazie tego możesz zrobić odcięcie - zamiast lampki załączy przekaźnik odcinający zapłon.... A jesteś pewny że nie masz odcięcia ?? U mnie jest przy 16000 podobno - chociaz wolę nie sprawdzać, zwłaszcza, że nie widziałem FZR600 kręcącej się do takich obrotów... (moduł zapłonowy mam oryginalny od FZR400RR) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG?A Opublikowano 1 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2004 chyba napewno... jak ma wyglądać odcięcie jest gdzieś przy gaźnikach (ja tam nic nie mam żadnych czujników i kabli nic...) ?? ....patrzac na twoj podpis to rzeczywiście strach się bać 600ccm i ze160kg!! moc! a co do aprili to też miałem AF1 125 (tyle że ja futura) świetny sprzet z tym ze mi się sypał dużo :D ale to nic z tym ile dał w zamian frajdy!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dymi Opublikowano 3 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2004 Odcięcie zapłonu, jak sama nazwa wskazuje, odcina zapłon :buttrock: Czyli nie daje iskry na świece... Sam tez bede chciał wykombinować jakiś układzik z odcięciem do swojej GPz. Trzeba podpiac taki układzik pod zasilanie cewki WN i tak zaprogramowac, zeby przy konkretnych obrotach odcinal zapłon na obu cewkach. Pytanie tylko jak to wyglada - czy wystarczy ustawic np. ze przy 11 000 obr/min ma byc odcięty zapłon i od razu od następnego obrotu wału zapłon ma być spowrotem, czy może np. obroty musza spaść do powiedzmy 10 800 obr/min. Ktoś wie jak to jest w "normalnych" motocyklach? :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 3 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2004 ZXR 400 odcina zapłon dopiero na czerwonym polu (inne motocykle też bo jaki sens miało by czerwone pole gdyby zapłon odcinało wcześniej?). Odciecie zapłonu realizuje moduł zapłonowy w oparciu o czujnik predkości obrotowej silnika. Nic tutaj nie zmienisz zamodzielnie. W Nowszych sprzętach typu R! czy GSXR1000 z tego roku o ile dobrze pamiętam jest możliwość zaprogramowania obrotów przy których zapala sie na pulpicie lampka ostrzegawcza. Można sobie wówczas ustalić np obroty przy których zapala sie lampka na 9000obr/min i gdy silnik osiągnie te 9000obr/min zasygnalizuje to zapaleniem właśnie tej kontrolki, po czym będzie sie dalej kręcił np do 12000obr/min (niewiem dokładnie przy jakich obrotach dzieje sie to w tych motocyklach ale pewnie nawet wyżej) gdzie odetnie zapłon bo wskazówka obrotomierza wejdzie na czerwone pole.Producenci silników dbają w ten sposób o to aby "nie przekręcić silnika" (odcięcie zapłonu) i dają możliwość optymalnej zmiany biegów na torze (tak aby silnik pracował np w zakresie momentu maksymalnego- sygnalizacja lampką momentu gdzie obroty silnika wyszły poza optymalny zakres). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dymi Opublikowano 3 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2004 Wiesz, w GPz 550 czerwone pole jest od 10 000, a konczy sie na 12 000... pare razy sie zagapiłem i na jedynce potrafilem pociągnać poza 12 :| Brzmienie jest, co prawda, naprawde cudowne wtedy, ale lepiej tak nie robić... :buttrock: Oryginalnie GPz nie mają odcięcia zapłonu, a zapłon mają elektroniczny (obrotomierz tez elektroniczny). Więc dużym problemem nie będzie dorobienia takiego układziku odłączające cewki WN na chwile po przekroczeniu pewnych obrotów... zreszta ten obrotomierz i tak nie ma znaczenia, bo przecież sygnał bede brał z zasilania cewek. Moje pytanie jest nadal aktualne - odcięcie na 1 obrót wału, czy silnik ma osiągnąć konkretne, niższe obroty i wtedy załącza się ponownie zapłon? A i w ZXR 400 można wykorzystać ten sam układ wtedy (jeśli IGŁA by sobie życzył) :evil: Plusem tego jest to, iż można w taki układzik wpakować jeszcze kontrolke jak z R1 itp. sygnalizująca za wysokie obroty (i samemu można ustawić przy jakich obrotach ma się świecić, jak i samemu ustawiamy prędkość obrotową odcięcia) :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG?A Opublikowano 3 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2004 ZXR 400 odcina zapłon dopiero na czerwonym polu napewno? wole nie próbować żeby nie przekręcić silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.