Macjek Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Witam, przymierzam sie do zakupu fazera z 2002 roku i z wiarygodnym przebiegiem 38 kkm. Mechanik byl, obejrzal i nie stwierdzil przeciwskazan. Motocyklowi nalezy sie duzy serwis (synchro, luz zaworowy, plyny, olej, etc), ale mialem okazje odbyc jazde testowa. O ile mechanik osluchal silnik w dajacej echo hali, o tyle ja moglem posluchac w pelni rozgrzanego na dworze. Zaniepokoil mnie rownomierny terkot, slyszalny z prawej strony silnika, dobiegajacy jakby z wysokosci skrzyni biegow. Z lewej strony nie jest juz slyszalny. Zastanawiam sie, czy to nie rozrzad, ale ten znajuje sie miedzy cylindrami, czyli w pewnej odleglosci od domniemanego zrodla halasu (a moze rezonuje?). Nie spodziewam sie, zeby przy tym przebiegu i ogolnej kondycji motocykla to byla jakas powazna sprawa. Czy jest szansa, ze to tylko kwestia zmiany oleju i dokonania wszystkich regulacji? A moze te silniki tak pracuja a ja szukam dziury w calym? Podczas jazdy testowej zaobserwowalem delikatnie spozniona reakcje na dodanie gazu, ale to zrzucam na synchro, bo krocce sa w dobrym stanie. Poza tym - bez zarzutow. Zapomnialem dodac, ze dzwiek wystepuje na wolnych obrotach i znika nawet przy lekkim dodaniu gazu. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 Pewnie terkocze kosz sprzegłowy.Zmiana oleju raczej nic tu nie polepszy. To nie usterka a raczej przypadłośc, na ktorą cierpi duzo motocykli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 14 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 To nie kosz sprzeglowy, poniewaz dzwiek nie cichnie po wysprzegleniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gebels Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Witam Moze cie nakieruje moj fazer 1999 rok jak go dostalem ok 42000 i tyrkotal podobnie jak mowisz przejezdzilem do 46000 do zimy.Wielu mowilo rozne rzeczy zwory, rozrzad , sprawdzilem luz zaworowy i wszystko ok , wymienilismy ze znajomym rozrzad przedwczoraj , olej i silnik pierwsza klasa zero trykotu. Ja stawiam na rozrzad i tyle jest on po srodku wiec moze byc jakeis zludzenie ze to co innego. wszystko zalezy od ceny jesli ci sie oplaca w to bawic to ok jesli nie lepiej poszukac innej maszyny Aha i nie sluchaj znachorów co mowia o regulacji rozrzadu na napinaczu ( sam napina lancuch w miare zuzycia i chyba ze ktos dospawa cos na koniec to moze "pomoże") rozdzad kupuilem za 160 zl jesli sam to zrobisz to spoko robocizna pewnie troche kosztuje , jesli dojda do tego zawory to duzo mierzenia oraz liczenia to tez spory koszt ( w fazerze sprawdza sie luz co 42000 u mnie bylo ok ssace prawie idealne , wydechowe najminieszy luz 0,25 a jest do 0.30 u ciebie jest duza szansa ze jest ok ). Jesli mialbys jakies pytania o fazerze dawaj na maila albo priv. Pozdrawia i mam nadzieje ze pomoglem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 15 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Wielkie dzieki za odpowiedz. Zawory tak czy inaczej mialem zamiar zrobic, bo przy kupnie uzywanego sprzeta po prostu trzeba. Decyzje podejme gdy dowiem sie ile kosztuje lancuszek, napinacz i wymiana w tym motocyklu. Potem trzeba bedzie tyle stargowac. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 15 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Tak mi sie teraz przypomniało, ze znajomy właśnie w fazerze jakiś czas temu wymieniał prowadnice (ślizgi) łancuszka rozrządu, co też głosno dawało o sobie znac.Wymieniał bo utraciły sztywność. Jak bedziesz grzebał w rozrzadzie, zajrzyj i zobacz też w jakim sa stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 15 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Wielkie dzieki za odpowiedz. Zawory tak czy inaczej mialem zamiar zrobic, bo przy kupnie uzywanego sprzeta po prostu trzeba. Decyzje podejme gdy dowiem sie ile kosztuje lancuszek, napinacz i wymiana w tym motocyklu. Potem trzeba bedzie tyle stargowac. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gebels Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 Jesli luz zawory jest w porzadku to nie wiem czy jest sens sie w koszty ladowac i wogle to robic bo roznicy nie bedzie, luz zworowy sie sprawdza i jesli jest za duzy to sie je ustawia, luz to nie olej . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 jedyny terkot jaki mam u siebie w silniku i w większości FZS z jakimi miałem styczność to kosz sprzęgłowy! Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 17 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Jesli luz zawory jest w porzadku to nie wiem czy jest sens sie w koszty ladowac i wogle to robic bo roznicy nie bedzie, luz zworowy sie sprawdza i jesli jest za duzy to sie je ustawia, luz to nie olej . Pozdrawiam Przez robienie zaworow rozumiem wlasnie ustawienie luzu zaworowego, nic wiecej ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.