Cerb Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Mam mały problem, dziś montowałem nowe kostki do lamp i przewody, chciałem to zrobić solidnie więc wszystko nówka. Wcześniejsze były kombinowane po xenonie. Wszystko ładnie zrobiłem i myślę że dobrze bo w końcu co to za filozofia połączyć dwa kabelki na wsuwki, podłączyłem lampę celem sprawdzenia czy świeci i odpaliłem Zeta (światła odpalają się automatycznie). Światła się odpaliły ale za moment zgasły i już tak zostało. Co najgorsze nie świeci mi się nawet kontrolka od długich (długie też nie działają). Bezpieczniki sprawdziłem te pod siedzeniem, wszystkie są ok. Czyżby przekaźnik poszedł ? Macie jakieś pomysły ? Najbardziej nie daje mi spokoju brak tej kontrolki od długich. Świeci tylko światło postojowe. Możliwe że zrobiłem jakieś zwarcie ale nie wiem gdzie, zawsze robię wszystko dokładnie, wszystko było dobrze zaizolowane. Jak w ogóle jest po angielsku przekaźnik ? Żarówki na pewno świecą bo sprawdzałem. Poniżej link do serwisówki (10 MB) może ktoś coś wypatrzy, za co się złapać bo nie mam pojęcia. http://www.mm.pl/~yamahabike/Witryna/Z1000...z1000_03-06.pdf Cytuj http://www.bikepics.com/members/cerb/ - moja stajnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Mam mały problem, dziś montowałem nowe kostki do lamp i przewody, chciałem to zrobić solidnie więc wszystko nówka. Wcześniejsze były kombinowane po xenonie. Wszystko ładnie zrobiłem i myślę że dobrze bo w końcu co to za filozofia połączyć dwa kabelki na wsuwki, podłączyłem lampę celem sprawdzenia czy świeci i odpaliłem Zeta (światła odpalają się automatycznie). Światła się odpaliły ale za moment zgasły i już tak zostało. Co najgorsze nie świeci mi się nawet kontrolka od długich (długie też nie działają). Bezpieczniki sprawdziłem te pod siedzeniem, wszystkie są ok.(...) Jeśli na pewno wszystkie są dobre to źle wróży. Według schematu powinno być tak, że po przekręceniu kluczyka światła nie świecą, póki nie obróci się silnikiem, później załapują na stałe niezależnie od tego czy silnik się kręci, czy nie. Włączenie rozrusznika powinno gasić światła na czas przytrzymania przycisku startu. (...)Czyżby przekaźnik poszedł ?(...) Możliwe. W pudełku z bezpiecznikami są dwa przekaźniki. Jeden jest od świateł (połączony z bezpiecznikiem), a drugi od startera (połączony z tym pierwszym, a obwód który je łączy jest wyprowadzony na zewnątrz do przekaźnika rozrusznika jako żółto-czerwony przewód). Sprawdź czy po odpaleniu pojawia się napięcie na żółto-niebieskim kablu wychodzącym z tej puchy. Jeśli tak, to masz problem kablowy, jeśli nie to sprawdź, czy pucha dostaje po przekręceniu kluczyka napięcie na brązowych kablach. Jeśli nie to też problem kablowy, a jeśli tak, to uwaliłeś coś w puszce. (...)Macie jakieś pomysły ? Najbardziej nie daje mi spokoju brak tej kontrolki od długich. Świeci tylko światło postojowe.(...) To oznacza, że nie ma prądu w obwodzie głównego oświetlenia. Pozycyjne są zasilane prosto ze stacyjki (akumulatora i alternatora), więc będą działać. (...)Możliwe że zrobiłem jakieś zwarcie ale nie wiem gdzie, zawsze robię wszystko dokładnie, wszystko było dobrze zaizolowane.(...) Jak widać nie było dobrze :wink: (...)Jak w ogóle jest po angielsku przekaźnik ?(...) Relay. (...)Żarówki na pewno świecą bo sprawdzałem.(...) Będą świecić, kiedy dostaną prąd :icon_mrgreen: Aha - zanim zaczniesz grzebać to upewnij się, że zlikwidowałeś zwarcie. Obwody elektryczne bywają wredne z natury i po pierwszym ostrzegawczym zjaraniu bezpiecznika potrafią się zepsuć o wiele mocniej, jeśli ignorujesz objawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerb Opublikowano 12 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Wielkie dzięki za bardzo obszerną odpowiedź, w sobotę się za to wezmę. Cytuj http://www.bikepics.com/members/cerb/ - moja stajnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerb Opublikowano 14 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 Popalone ścieżki w skrzynce z przekaźnikami, założony był za duży bezpiecznik na światła, powinien być 10A a siedział 30A. Jutro motobazar to może dostane taki a jak nie to regeneracja, bo tylko ścieżki poszły. Cytuj http://www.bikepics.com/members/cerb/ - moja stajnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 Tylko nie zapomnij tego co Brys napisał.Znaleść powód spalenia ścieżek, czyli zwarcie. Bo nowy spotka ten sam los. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 14 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2009 Włożenie bezpiecznika 30A zamiast 10A wystarczy aby spalić ścieżki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerb Opublikowano 15 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2009 Tylko nie zapomnij tego co Brys napisał.Znaleść powód spalenia ścieżek, czyli zwarcie. Bo nowy spotka ten sam los. To już załatwione, w jednym miejscu zsunęła się izolacja pod ciężarem lampy. nowe kabelki założone. Cytuj http://www.bikepics.com/members/cerb/ - moja stajnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.