czesiek71 Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Witam, po każdej jeździe ubywa płynu chłodniczego oraz oleju w okienku ( ostatnio dolałem 250 ml chłodziwa i tyle samo oleju). Motor na postoju przy mocnym odkręceniu manetki kopcić na czarno, od czasu do czasu kopci chwilami mocno na biało. Po odpaleniu i odkręceniu korka wlewu chłodniczego po przygazowaniu nie widać żeby szły bąbelki. Z pompy wodnej płyn nie wycieka, nie sączy. Czy myślicie, że wymiana tłoka i uszczelki pod głowicą załatwi sprawę ? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Jaki to ma przebieg ? Kopcenie na czarno to za bogata mieszanka, na bialo - wyciek chlodziwa do komory spalnia - moze byc uszczelka, moze byc peknieta glowica. Dlaczego chcesz wymieniac tlok ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissan556 Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 na biało - możne tez być pęknięta tuleja cylindra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thor 1 Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Dlaczego zaraz czarne myśli głowica,tuleja, niech kolega najpierw sprawdzi czy po zdjęciu nie widać przedmuchów na uszczelce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czesiek71 Opublikowano 12 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Przebieg jest mi nieznany gdyż motor posiadam pół roku i w dodatku nie ma zamontowanego żadnego licznika. Myślę, że tłok może być już zużyty i przez to moto kopci dlatego biorę pod uwagę jego wymianę. Adamie M. czy myślisz, że to nie jest wina tłoka ? Oczywiście rozbiorę górę silnika i sprawdzę głowicę i cylinder. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thor 1 Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Zasada jest taka: - czarny dym, zbyt bogata mieszanka. - szary dym, bierze olej ponad normę. - biały dym, chłodziwo dostaje się do komory spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek450 Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Sprawdź koniecznie w jakim stanie jest ten dekielek z oringami co oddziela pompę wody od rozrządu. Pewnie będzie go trzeba wymienić, olej i płyn chłodniczy może tamtędy uciekać jak to jest zużyte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.