Skocz do zawartości

Przeróbka z VN 800A na VN 800B rocznik'97


wuzet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jest zima i człowiek tak siedzi i czyta... zajrzałem do papierów od mojej kawki i szok!

Mam w garażu Vulcana VN800 wersja classic z roku '97 wszystko byłoby okay, gdyby nie to, że w dowodzie, widnieje wpis VN800A, a nr. VIN zaczyna się od VN800A06XXXX czyli wychodzi chopper.

Teraz pytanie...Jakim cudem mój vulcan Jast w papierach A a wygląda na B?

Czy jest możliwe, że poprzedni właściciel czytaj handlarz zrobił z dwóch (AiB)jednego B?

Jeśli tak to jakie są różnice oprócz koła i błotników?

Czy jest to bezpieczne bo teraz mam dylemat czy nie grozi to moim wypadkiem. ew czy ktoś mądrzejszy byłby w stanie mnie wyprowadzić z błędu, że jednak wszystko jest oki...

Ogólnie z moto wszystko w porządku, jeździ jak trzeba.

Dzięki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nie grozi wypadkiem? Na to odpowie Ci jakiś obeznany mechanik po oględzinach motocykla. Ewentualnie po tym opisie wróżka Sybilla :icon_mrgreen: Same błotniki i kształt kierownicy nie wpływają znacząco na prowadzenie motocykla :biggrin: . Gorzej jak coś tam jest spartolone. VN800B ma inne przełożenie (większa zębatka zdawcza) i chyba inny zacisk hamulcowy. Poza tym jest brzydszy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym jest brzydszy :wink:

 

chyba żartujesz :banghead:

 

jeśli vulcan był składany z dwóch to należałoby się głównie zapytać dlaczego?? Musiała być jakaś ryfa.

 

wuzet A ramę masz prostą??

 

veni , vidi .... i oczom nie wierzę

 

Vulcaneria.pl

 

DajęMuNaZimnym i smażę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy puszczam kierownicę nic złego się nie dzieje. Nawet jak przychamuję przodem to nie ściąga...

Zastanawiam sie... może przy kolizji jakiejś tam... strzeliła rama i handlarz zastosował ramę z dokumentami od vn800A stąd bałagan w papierach. Resztę domontował z classica...

Tylko czy dało się to przełożyć bez jakichś większych modyfikacji, nie wiem kąt główki ramy ten sam?

 

Fizycznie mam classica pełną gębą bez znamion wypadkowości. Tylko ten nr Vin nie pasuje

Wcześniej nie interesowało mnie to ponieważ stan moto jest okay i przy kupnie sprawdziłem numery-ich oryginalność zwłaszcza. Widziałem, że istnieją wersje chopper i classic, ale nie wiedziałem, że powinny być odpowiednio oznaczone A lub B.

Acha...motocykl rejestrowałem po raz pierwszy w kraju. Pochodził z Belgi. Może w belgi sprzedawali tak oznaczone VN'y?

Pozdrawiam!

Edytowane przez wuzet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie B od A różni się wyglądem przodu i wymiarami. B jest dłuższy, szerszy, niższy, ma mniejszy prześwit, jest o 100kg cięższy (info według serwisówki), A z pierwszych lat miały inne przełożenia skrzyni biegów, kąt główki w A 34 st, w B 32 st.

 

Jeśli chodzi o wersje na różne kraje to wyszczególnione są USA, osobno Kalifornia, Kanada, Francja, Malezja, Szwajcaria, W.Brytania - i VN na te rynki mogą się nieznacznie różnić ale głównie schematami elektrycznymi i wersjami silników.

 

Ty mogłeś trafić model na rynek francuski - moc silnika 53 KM.

 

veni , vidi .... i oczom nie wierzę

 

Vulcaneria.pl

 

DajęMuNaZimnym i smażę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

witam

kurcze lece zobaczyć co u mnie w papierach bo też mam classica też z 97r i też z belgii...

a właśnie zakupiłem zębatkę zdawczą z 18 zebami ( na test co się bedzie działo bo było 16) ....

 

 

 

ty może mamy ten sam motorek ale przed chwilą patrzyłem na niego i mam tak samo w papierach

VN800A05XXXX- HHHMMYY chyba nie mamy problemu co?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam

kurcze lece zobaczyć co u mnie w papierach bo też mam classica też z 97r i też z belgii...

a właśnie zakupiłem zębatkę zdawczą z 18 zebami ( na test co się bedzie działo bo było 16) ....

ty może mamy ten sam motorek ale przed chwilą patrzyłem na niego i mam tak samo w papierach

VN800A05XXXX- HHHMMYY chyba nie mamy problemu co?

HA HA ja mam clasica 97/98 z belgi i tak samo vn800A05xxxxxx. a kupiłem go osobiście!!! pięć lat temu od pierwszego właściciela który na pewno nic nie przerabiał.........................pozdrawiam bodzio61.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko ludzie. Jest nas więcej. Mój classic jest z 97, przyjechał z Belgii i też na ramie ma A.

Nie sądzę, że jakiś belgijski magik zajął się masową przeróbką A na B. A poza tym śmigam nim od trzech lat, nawinąłem prawie tyle samo km co Belg przez 10 lat i złego słowa na maszynkę nie dam powiedzieć :buttrock:

Jęździć i nie przejmować się certyfikatami, kwitami i nr na ramach bo to tylko spędza sen z powiek :icon_evil:

Szerokości :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie serwisowka mowi jasno rok 1997 VN-800 B2 (gdzie B1 rok 1996, B2 97, B3 98 i tak dalej) numery ram VN800A-05001 lub VN800B-005001 (Germany) (JKBVVNCB1 VA 050001) Jakby ktos mial watpliwosci to moge podac tez numery ram dla innych rocznikow az do 2002.Wiec wesja z A byla w Europie (moze w Stanach - nie wiem) a B rynek niemiecki i nie ma znaczenia czy calssic czy chopper. Wasze motocykle nie byle szczepiane - nie martwcie sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...