teslasim Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 # Jestem posiadaczką skutera z silnikiem dwusuwowym. Silnik ten jest już mocno wypracowany i chciałabym użyć preparat polecany przez państwa. Czy można regenerować silnik dwusuwowy? (mam na myśli powierzchnie tłok-cylinder. Dodam, że zarówno tłok jak i cylinder jest wykonany z aluminium (brak tulei i możliwości szlifu). Sprawa jest dyskusyjna, bowiem ceramizery, mniej intensywnie odkładają warstwę ceramiczno-metalową na powierzchniach tarcia metali nieżelaznych, a do takich należą stopy aluminium. W związku z tym regeneracja powierzchni tarcia nie przynosi takich efektów jak w przypadku żeliwa (powszechnie stosownego materiału tulei i pierścieni cylindrowych). Jednak w omawianym przypadku raczej nie ma alternatywy (nie można przetoczyć tulei na wymiar naprawczy) i można spróbować zastosowanie preparatu, w końcu nie jest to znaczący koszt. Technologia regeneracji silnika dwusuwowego różni się znacząco od zastosowań ceramizera w czterosuwach. Preparat musi być dostarczony zarówno bezpośrednio do cylindra, w postaci roztworu z olejem, jak i w mieszance paliwowo-olejowej, już podczas pracy silnika. ze strony o Ceramizerze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MoskiT Opublikowano 22 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 czyli rozumiem ze można zastosować ale efekty mogą być nieodczuwalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Sposób użycia: Preparat należy wlać do rozgrzanego silnika. Czytasz i nie kumasz co jest napisane. A napisane jest "WLAĆ DO SILNIKA" a do silnika leje się olej silnikowy który smaruje silnik. Do przekładni byłoby napisane "wlać do przekładni" bo fakt że skrzynia i silnik jest w tej samej obudowie wcale nie znaczy że całość nazywa się silnik. To jest jednostka napędowa składająca sie z silnika, przekładni pierwotnej i skrzyni biegów. :banghead: Silnik składa sie z obudowy skrzyni korbowej, układu wał-tłok-cylinder oraz głowicy z rozrządem oraz układu dolotowego. To jest silnik. :banghead: Producent napisał tak jak napisał bo pewnie w najgorszym śnie nie śniło mu się że ktoś będzie lał tej zajzajer to 2T. :biggrin: Jak masz zajechany silnik to zrób remont, z g***a bata nie ukręcisz. Patenty na szybkie uszczelnianie silnika stosowało się w pojazdach z czasów PRL np. wsypywało się trociny do skrzyni biegów w Maluchu aby wyciszyć wyjącą przekladnię. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MoskiT Opublikowano 22 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 to ten remont już będzie mnie więcej kosztował niż ten motor cały wole to sprzedać za grosze niż dokładać Temat do zamknięcia/Osunięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.