Skocz do zawartości

Xeramic - Doktor Silnika


MoskiT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

# Jestem posiadaczką skutera z silnikiem dwusuwowym. Silnik ten jest już mocno wypracowany i chciałabym użyć preparat polecany przez państwa. Czy można regenerować silnik dwusuwowy? (mam na myśli powierzchnie tłok-cylinder. Dodam, że zarówno tłok jak i cylinder jest wykonany z aluminium (brak tulei i możliwości szlifu).

 

Sprawa jest dyskusyjna, bowiem ceramizery, mniej intensywnie odkładają warstwę ceramiczno-metalową na powierzchniach tarcia metali nieżelaznych, a do takich należą stopy aluminium. W związku z tym regeneracja powierzchni tarcia nie przynosi takich efektów jak w przypadku żeliwa (powszechnie stosownego materiału tulei i pierścieni cylindrowych). Jednak w omawianym przypadku raczej nie ma alternatywy (nie można przetoczyć tulei na wymiar naprawczy) i można spróbować zastosowanie preparatu, w końcu nie jest to znaczący koszt. Technologia regeneracji silnika dwusuwowego różni się znacząco od zastosowań ceramizera w czterosuwach. Preparat musi być dostarczony zarówno bezpośrednio do cylindra, w postaci roztworu z olejem, jak i w mieszance paliwowo-olejowej, już podczas pracy silnika.

 

ze strony o Ceramizerze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Sposób użycia:

Preparat należy wlać do rozgrzanego silnika.

 

Czytasz i nie kumasz co jest napisane. A napisane jest "WLAĆ DO SILNIKA" a do silnika leje się olej silnikowy który smaruje silnik. Do przekładni byłoby napisane "wlać do przekładni" bo fakt że skrzynia i silnik jest w tej samej obudowie wcale nie znaczy że całość nazywa się silnik. To jest jednostka napędowa składająca sie z silnika, przekładni pierwotnej i skrzyni biegów. :banghead: Silnik składa sie z obudowy skrzyni korbowej, układu wał-tłok-cylinder oraz głowicy z rozrządem oraz układu dolotowego. To jest silnik. :banghead: Producent napisał tak jak napisał bo pewnie w najgorszym śnie nie śniło mu się że ktoś będzie lał tej zajzajer to 2T. :biggrin: Jak masz zajechany silnik to zrób remont, z g***a bata nie ukręcisz. Patenty na szybkie uszczelnianie silnika stosowało się w pojazdach z czasów PRL np. wsypywało się trociny do skrzyni biegów w Maluchu aby wyciszyć wyjącą przekladnię. :biggrin:

 

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...