Skocz do zawartości

Wsk m06 b1 - 1969 - Pytań mnóstwo


Wojt@s
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam:)

Z racji że znowu wróciłem do polskiej motoryzacji na stałę, zagościły b3 i b1, niestety moja b1 to szczątki, rama, silnik, bak, błotniki, trójkąty, kanapa , lampa. Ogólnie jest od czego wystartować, rejestracja tylko na zabytek wchodzi w grę.

 

Pytania:

- koła od b3 są identyczne wraz z bębnami jak w b1?

- licznik skalowany był do 100 czy do 120? bo się spotkałem z takim i z takim, mowa o licznikach które też występowały w shl m11

- czy szkło lampy przedniej miało jakiś wzór??:>

- ma ktoś może katalog części do tego modelu?? Może kolega Grzykrzy:)

- jak umocowany jest silnik w tylnej jego części??

 

Z góry dzięki za pomoc :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Z B1 jest maly problem bo byl to model w ktorym wiele elementow bylo zmienionych w trakcie produkcji, ja mam 3 egzemplarze B1 i widac jakie sa roznice, w literaturze mozna znalezc pare z nich. Z tych pytan jakie zadales to:

-kola nie byly identyczne z B3 na pewno w pierwszych modelach bo byly wzajemnie wymienne czyli przednie mialo przykrecana pokrywke na otwory zabieraka, nie wiem czy kola nie byly zmieniane

-liczniki wystepowaly na poczatku do 100 - takie jak w WFM tylko z napisem WSK, w pozniejszej wersji licznik do 120

-szklo lampy nie pamietam, moge sprawdzic w domu

- katalogu nie mam i nie wiem czy w ogole gdzies byl taki

-silnik w tylnej czesci byl mocowany podobnie jak w WFM czyli uchwyt na osi wspolnej z podnozkami

Co do innych elementow zmienianych to na pewno tylna lampa-poczatkowo jak w poznych Junakach i SHL M11 a pozniej taka jak w B3 (metalowa z plaskim szkielkiem), kanapa na poczatku profilowana a pozniej taka jak w B3. Wiecej na ta chwile nie powiem, musialbym obejrzec moje "eksponaty" (pisze z pracy)

 

Acha, tlumik poczatkowo chromowany, pozniej malowany na czarno

Edytowane przez cyborg78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według literatury którą posiadam:

- 1968 silnik s01-z, w 1969 już wprowadzono s01-z3

- co do lampek to do roku 1970 były jak w jankach, później w 1970 wprowadzono kanapę z b3 i lampę tylną

- co do licznika to wiem jedynie że już 1969 były skalowane do 120 jak z shlki

- od którego roku był tłumik malowany na czarno?

Jakby nie było mam nawet oryginalną w lampie stacyjkę 70-II/III

 

Cyborg wszelakie różnice będą pomocne, wszystko co pamiętasz pisz. Mój rocznik 1969 jest, więc takową będę składał, dzisiaj postaram sie odczyścić zamalowaną tabliczkę, wtedy już będę miał numery i resztę.

 

Co do kanapy to wierzch koloru czerwonego a boki czarnego z biała obramówką??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kanape mam tylko jedna starego typu i jest cala ciemnobrazowa, nie wiem czy nie byla juz kiedys obszywana, ale te ktore widzialem mialy tak jak mowisz, gore czerwona a boki czarne. Ja mam jedna wczesna z roku 67 i tam wlasnie jest chromowany tlumik, stara lampa tylna i licznik do 100. Popatrze w domu i jutro napisze cos wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odskrobałem tabliczkę, rocznik 1969, numer ramy się zgadza z tabliczką, kartery silnika nie, ale to akurat mi obojętne, silnik S01-Z3 według tabliczki, model m06 b1.

 

Cyborg dzięki za pomoc, masz może jeszcze jakieś części do b1?? Potrzebuje w sumie wszystko, jakbyś mógł pstryknąć foto kół i bębnów, bo według zdjęć tylko dekiel jest inny, a koło podejdzie od b3.

 

Licznik z 1967

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/282ff56fa8db1116.html

Licznik z 1969

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cb09725d0ea98e67.html

 

Kolejne pytanie, jak znakowane było szkło reflektora? Jaki symbol i kształt miało?

 

Jaki powinien być symbol na pokrywie od strony sprzęgła??

*samo ZM ze znaczkiem po środku

*ZM DĘBA

Bo z takim i takim sie spotykam.

Edytowane przez Wojt@s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczki na pokrywie byly zmieniane w trakcie produkcji wiec obydwa sa ok, fotki porobie w weekend bo wczoraj bylo ciemno jak wrocilem z pracy. a co do gratow to z moich 3 niekompletnych moglbym zlozyc 2 kompletne tak wiec jak cos mi zostanie z tej trzeciej to na pewno bedzie do opchniecia, na pewno nie kola bo te mam 4 tylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopatrzyłem się tego że w 1969 już stosowano koła takie jak w b3, niezamienne, szczęki i cały układ hamulcowy tak samo wyglądał, wymiary też.

 

Cyborg porób mnóstwo fotek, powiedz mi jakie masz klamki??:>jaki kranik ?? Ja został zamocowany filtr powietrza, mówie o tym nowszym typie od B3??

 

Czekam z niecierpliwością na zdjęcia.

 

Jak wygląda kanapa od spodu?? jak była mocowana??

 

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=562332505

Ta kanapa nie jest przypadkiem od mojej B1? zastanawia mnie tylko mocowanie?

Edytowane przez Wojt@s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda kanapa od spodu?? jak była mocowana??

Z tego co pamietam mój dziadek ma B1 jakąś młodszą i ma płaską kanapę jak w b3 całą czarna mocowana z tyłu na takie haki z blachy a z przodu na szpic z rowkiem (tak jak w B3) licznik ma do 120 a koła 18' jak w b3 niewymienne. To siedzenie z aukcji jest ze starszych m06 z/z1/z2 gdzie w ramie nie ma wycięć na te haki i przykręca się siedzenie na stałe do amortyzatorów tylnych a z przodu tymi blachami zahacza się o ramę.

Edytowane przez tomasz87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo załapałem. Przecież napisałem,że w B1 właśnie tak są mocowane siedzenia. A siedzenie z aukcji nie jest z B1.

Przepraszam, czytalem szybciej niz rozumialem;) Oczywiscie nie mam zastrzezen do tego co powiedziales wczesniej;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Teraz moje kolejne pytanie:

Mam już skompletowany silnik z 1969 na tyle że z zewnątrz niczym się nie będzie róznił.

 

Blachy Cyborg trzymasz dla mnie jak pamiętam.

 

Kolejne pytanie: w 1969 przednie i tylne koło już było standardowe jak w B3, ale czy bębny były takie same??

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bębny w wsk były tylko różne w modelach pierwszych(pół bębny 19") w z-ach (19" pełne bębny 5 żeber) w /b1/b3/64 18" pełne bebny 4 żeberka i w wsk kos bodajże była większ piasta. Więc jak dla mnie bębny były takie same jak w b3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz87, nie do konca.. Wczesne B1 tak jak chyba Z mialy kola przednie i tylne wymienne (obydwa mialy otwory na zabierak, w przednim kole byly one zakryte taka pokrywka stalowa chromowana), a pozniejsze B1 mialy juz niewymienne, takie jak B3 i pochodne.

Wojtas, tak to te same bebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

podaje link do katalogu części do WSK B1.

http://rapidshare.com/files/257672052/kata...SK_B1r.rar.html

(niestety nie mam konta premium na rapidzie i można ściągnąć tylko 10 razy; jakby co to zamieszczę jeszcze raz)

Polecam również forum:

http://wueska.pl

(trzeba się zarejestrować żeby widzieć wszystkie działy). Jest tam kilku gości którzy remontowali B1 i wstawili zdjęcia swoich dopieszczonych już maszyn.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...