Wojt@s Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Witam:) Z racji że znowu wróciłem do polskiej motoryzacji na stałę, zagościły b3 i b1, niestety moja b1 to szczątki, rama, silnik, bak, błotniki, trójkąty, kanapa , lampa. Ogólnie jest od czego wystartować, rejestracja tylko na zabytek wchodzi w grę. Pytania: - koła od b3 są identyczne wraz z bębnami jak w b1? - licznik skalowany był do 100 czy do 120? bo się spotkałem z takim i z takim, mowa o licznikach które też występowały w shl m11 - czy szkło lampy przedniej miało jakiś wzór??:> - ma ktoś może katalog części do tego modelu?? Może kolega Grzykrzy:) - jak umocowany jest silnik w tylnej jego części?? Z góry dzięki za pomoc :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 (edytowane) Hmm... Z B1 jest maly problem bo byl to model w ktorym wiele elementow bylo zmienionych w trakcie produkcji, ja mam 3 egzemplarze B1 i widac jakie sa roznice, w literaturze mozna znalezc pare z nich. Z tych pytan jakie zadales to: -kola nie byly identyczne z B3 na pewno w pierwszych modelach bo byly wzajemnie wymienne czyli przednie mialo przykrecana pokrywke na otwory zabieraka, nie wiem czy kola nie byly zmieniane -liczniki wystepowaly na poczatku do 100 - takie jak w WFM tylko z napisem WSK, w pozniejszej wersji licznik do 120 -szklo lampy nie pamietam, moge sprawdzic w domu - katalogu nie mam i nie wiem czy w ogole gdzies byl taki -silnik w tylnej czesci byl mocowany podobnie jak w WFM czyli uchwyt na osi wspolnej z podnozkami Co do innych elementow zmienianych to na pewno tylna lampa-poczatkowo jak w poznych Junakach i SHL M11 a pozniej taka jak w B3 (metalowa z plaskim szkielkiem), kanapa na poczatku profilowana a pozniej taka jak w B3. Wiecej na ta chwile nie powiem, musialbym obejrzec moje "eksponaty" (pisze z pracy) Acha, tlumik poczatkowo chromowany, pozniej malowany na czarno Edytowane 19 Lutego 2009 przez cyborg78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 19 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Według literatury którą posiadam: - 1968 silnik s01-z, w 1969 już wprowadzono s01-z3 - co do lampek to do roku 1970 były jak w jankach, później w 1970 wprowadzono kanapę z b3 i lampę tylną - co do licznika to wiem jedynie że już 1969 były skalowane do 120 jak z shlki - od którego roku był tłumik malowany na czarno? Jakby nie było mam nawet oryginalną w lampie stacyjkę 70-II/III Cyborg wszelakie różnice będą pomocne, wszystko co pamiętasz pisz. Mój rocznik 1969 jest, więc takową będę składał, dzisiaj postaram sie odczyścić zamalowaną tabliczkę, wtedy już będę miał numery i resztę. Co do kanapy to wierzch koloru czerwonego a boki czarnego z biała obramówką?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 kanape mam tylko jedna starego typu i jest cala ciemnobrazowa, nie wiem czy nie byla juz kiedys obszywana, ale te ktore widzialem mialy tak jak mowisz, gore czerwona a boki czarne. Ja mam jedna wczesna z roku 67 i tam wlasnie jest chromowany tlumik, stara lampa tylna i licznik do 100. Popatrze w domu i jutro napisze cos wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 19 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 (edytowane) Odskrobałem tabliczkę, rocznik 1969, numer ramy się zgadza z tabliczką, kartery silnika nie, ale to akurat mi obojętne, silnik S01-Z3 według tabliczki, model m06 b1. Cyborg dzięki za pomoc, masz może jeszcze jakieś części do b1?? Potrzebuje w sumie wszystko, jakbyś mógł pstryknąć foto kół i bębnów, bo według zdjęć tylko dekiel jest inny, a koło podejdzie od b3. Licznik z 1967 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/282ff56fa8db1116.html Licznik z 1969 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cb09725d0ea98e67.html Kolejne pytanie, jak znakowane było szkło reflektora? Jaki symbol i kształt miało? Jaki powinien być symbol na pokrywie od strony sprzęgła?? *samo ZM ze znaczkiem po środku *ZM DĘBA Bo z takim i takim sie spotykam. Edytowane 20 Lutego 2009 przez Wojt@s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Znaczki na pokrywie byly zmieniane w trakcie produkcji wiec obydwa sa ok, fotki porobie w weekend bo wczoraj bylo ciemno jak wrocilem z pracy. a co do gratow to z moich 3 niekompletnych moglbym zlozyc 2 kompletne tak wiec jak cos mi zostanie z tej trzeciej to na pewno bedzie do opchniecia, na pewno nie kola bo te mam 4 tylko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 21 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 (edytowane) Dopatrzyłem się tego że w 1969 już stosowano koła takie jak w b3, niezamienne, szczęki i cały układ hamulcowy tak samo wyglądał, wymiary też. Cyborg porób mnóstwo fotek, powiedz mi jakie masz klamki??:>jaki kranik ?? Ja został zamocowany filtr powietrza, mówie o tym nowszym typie od B3?? Czekam z niecierpliwością na zdjęcia. Jak wygląda kanapa od spodu?? jak była mocowana?? http://www.allegro.pl/show_item.php?item=562332505 Ta kanapa nie jest przypadkiem od mojej B1? zastanawia mnie tylko mocowanie? Edytowane 21 Lutego 2009 przez Wojt@s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz87 Opublikowano 28 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2009 (edytowane) Jak wygląda kanapa od spodu?? jak była mocowana?? Z tego co pamietam mój dziadek ma B1 jakąś młodszą i ma płaską kanapę jak w b3 całą czarna mocowana z tyłu na takie haki z blachy a z przodu na szpic z rowkiem (tak jak w B3) licznik ma do 120 a koła 18' jak w b3 niewymienne. To siedzenie z aukcji jest ze starszych m06 z/z1/z2 gdzie w ramie nie ma wycięć na te haki i przykręca się siedzenie na stałe do amortyzatorów tylnych a z przodu tymi blachami zahacza się o ramę. Edytowane 28 Lutego 2009 przez tomasz87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Nie masz racji, w B1 obydwa rodzaje siodel mocowane byly tak samo czyli na haki i kolek oraz zamek z przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz87 Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Nie masz racji, w B1 obydwa rodzaje siodel mocowane byly tak samo czyli na haki i kolek oraz zamek z przodu Nie bardzo załapałem. Przecież napisałem,że w B1 właśnie tak są mocowane siedzenia. A siedzenie z aukcji nie jest z B1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Nie bardzo załapałem. Przecież napisałem,że w B1 właśnie tak są mocowane siedzenia. A siedzenie z aukcji nie jest z B1. Przepraszam, czytalem szybciej niz rozumialem;) Oczywiscie nie mam zastrzezen do tego co powiedziales wczesniej;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 8 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Teraz moje kolejne pytanie: Mam już skompletowany silnik z 1969 na tyle że z zewnątrz niczym się nie będzie róznił. Blachy Cyborg trzymasz dla mnie jak pamiętam. Kolejne pytanie: w 1969 przednie i tylne koło już było standardowe jak w B3, ale czy bębny były takie same?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz87 Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Bębny w wsk były tylko różne w modelach pierwszych(pół bębny 19") w z-ach (19" pełne bębny 5 żeber) w /b1/b3/64 18" pełne bebny 4 żeberka i w wsk kos bodajże była większ piasta. Więc jak dla mnie bębny były takie same jak w b3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Tomasz87, nie do konca.. Wczesne B1 tak jak chyba Z mialy kola przednie i tylne wymienne (obydwa mialy otwory na zabierak, w przednim kole byly one zakryte taka pokrywka stalowa chromowana), a pozniejsze B1 mialy juz niewymienne, takie jak B3 i pochodne. Wojtas, tak to te same bebny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawacz84 Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Witam, podaje link do katalogu części do WSK B1. http://rapidshare.com/files/257672052/kata...SK_B1r.rar.html (niestety nie mam konta premium na rapidzie i można ściągnąć tylko 10 razy; jakby co to zamieszczę jeszcze raz) Polecam również forum: http://wueska.pl (trzeba się zarejestrować żeby widzieć wszystkie działy). Jest tam kilku gości którzy remontowali B1 i wstawili zdjęcia swoich dopieszczonych już maszyn. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.