Skocz do zawartości

Amortyzator skrętu - jak regulować?


antek83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ciężko mi to określić (śrubka do regulacji i tyle), chodziło mi o to czy jakoś można to wyczuć, że jest optymalnie ustawiony. Słyszałem np. o przypadkach kiedy za mocno skręcony amorek utrudniał manewry w prędkościach parkingowych i gleby, albo za słabo i wtedy shimmy po gumce. Stąd też moje rozważania jakie powinno być optimum w odczuciach, jeździe, zachowaniu motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Oczywiście, że jak za mocno skręcisz (o ile masz dobry amortyzator), to wyglebisz.

Na miasto ustaw dość słabo napięty, dopiero na tor skręca się mocno, i to wtedy, gdy ruszasz na wprost, bez jakiś zbędnych manewrów parkingowych. U mnie w Ohlinsie jeżdżę po mieście mniej więcej na 4-5 stopniu, na torze 12-13, przy 15-stopniowej regulacji.

Zresztą tu wiele zależy od miejsca mocowania amortyzatora, marki, modelu. Różnie to wychodzi w praktyce. Najważniejsze, aby nie łopotała Ci kierownica podczas jazdy.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 600 K6 jest jakiś tam fabryczny amorek skrętu, chyba że został wymieniony na coś lepszego.

A oto kilku znanych mi producentów:

Ohlins, Arrow, Hyperpro, Scotts, LSL , której firmy posiadasz ?

 

Do gumy ustawia się w miarę dużą siłe tłumienia, aczkolwiek bez przesady, do jazdy po mieście ustawiasz w miarę niedużą siłę tłumienia,

 

powiem tak że każdemu pasują inne ustawienia i powinno się dobierać je indywidualnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jest fabryczny. Pewnie jest tak jak mówisz, muszę trochę pojeździć żeby się przekonać. Pytałem bo tak naprawdę nie wiem czy on już tłumi czy jeszcze nie :-). Wiem, że fabryczne amorki są "średnie" ale 1 raz mam amorek skrętu i chciałem wiedzieć coś więcej.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym modelu fabryczny amortyzator w ogóle miał regulację ustawienia siły tłumienia?

pzdr

nie ma regulacji. mozna zmienic olej jak ktos sie uprze ale tlumienie jest calkiem OK do spokojnej jazdy :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

właśnie byłem w garażu i sprawdziłem i faktycznie przyznaję rację (nie bijcie :-) :notworthy:) ten amorek nie ma regulacji. Zmyliła mnie śrubka, taka na imbusa...

I tak dziękuję za podpowiedzi jak zmienię amorek na lepszy wtedy podpowiedzi się przydadzą :-)

 

Pozdrawiam!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...