Skocz do zawartości

1 bieg w Aprili Pegaso 80,kontrolka od luzu


thief173
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam... mam problem z Aprilia Pegaso 80 1 bieg ciezko wchodzi a jak juz wejdzie to tak chrupnie i trzasnie(lekko) i trudno zlapac luz (czasem kontrolka od luzu nie swieci) :icon_evil: czy moze to byc spowodowane olejem w skrzyni czy cos powazniejszego ? co moge zrobic ? :( :( (podczas jazdy popsul sie predkosciomierz-moge go jakos naprawic ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy poziom oleju w skrzyni jest prawidłowy ? i jaki masz tam olej ?? Wiesz co ja mam to samo w MTX że ciężko mi złapać luz ale tylko na postoju i na zapalonym silniku ale w moim przypadku jest to spowodowane najprawdopodobniej zużytymi tarczami sprzęgłowymi. Jak u ciebie sprawuje się sprzęgło ? czy dasz rade bez problemu ciągnąć motor to tyłu jedną ręką trzymając naciśnięte sprzęgło i wrzuconą jedynkę ?? Jeśli tak to raczej nie powinna to być wina sprzęgła, chyba że masz krzywy kosz sprzęgłowy. Ale te dziwne dźwięki które opisujesz podpowiadają mi że może być coś nie tak ze skrzynia (no chyba że sprzęgło masz zużyte jednak:). Niech resztą się jeszcze wypowie.

Edytowane przez Hipolit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta 1-ynka wchodzi z takim trzaskiem jak odpalasz po nocy i na zimnym silniku wbijasz bieg? Jeżeli tak to jest to normalne zjawisko ponieważ tarcze sprzęgłowe po postoju sklejają sie ze sobą, możesz przed odpaleniem wbić bieg i poruszać w tył i przód aby tarcze sie rozkleiły. Olej też możesz zmienić na taki jak zaleca producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej ma MOTUL jedynka z trzaskiem wchodzi jak zimny i jak cieply bez roznicy i bez problemu moge ciagnac moto na jedynce w przod i tyl ... i tak samo nie moge na zgaszonym silniku ciezko zlapac luz i wbic 1 i z ta 1 jest coraz gorzej przy kazdym jej wlaczaniu glosniej chrupie i trzaska ... wiec co moge zrobic zeby usunac te usterki ... prosze o jakies pomysly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojojojj .... to chyba jednak skrzynia mówi "napraw mnie" Wydaje mi się że silnik nadaję się do rozłożenia niestety, bo skrzynia jest do naprawy... A czy może szarpie podczas jazdy? Jak tak to pewnie jakaś zębatka jest wykoszona... No ale nawet jak nie to to jeśli sprzęgło i olej jest ok to zostają tryby, możliwe że masz padnięte wodziki. Ale to na 95% tryby. Może to śmiesznie zabrzmi ale ja miałem podobnie jak w WSK wytarł mi się zmieniacz biegów i tryby były już ostro zużyte. Życzę powodzenia w naprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoja Aprilia pegaso wygląda jak Aprilia Pegaso onegdaj mojego kumpla ... :icon_biggrin:

 

1) naciągnieta linka od sprzęgła?

2) sprzęgło w ogóle jest?

 

Nie martw się.. w mojej Rx 80 1nka wylatała czasem.. czasem jak był zimny po wrzuceniu 1 trzasnęło i motor jechał do przodu na wciśnietym sprzęgle...

 

Sprawdź podstawowe sprawy z wymianą oleju włącznie, zwróć uwagę że w zime jest olej gęstszy i skrznia może inaczej sie zachowywać. Jeśli nic nei poskutkuje, a Ty masz nadmiar pieniążków możesz inwestować w rozbiórke skrzyni

 

Ogólnie skrzynie te są odporne, kiedyś urwałem linkę od sprzęgła w trasie, musiałem wrócić do domu, niestety skrzynia oberwała pare kopów - zmian biegów bez sprzęgła... Mimo tego co opisałem nie remontowałem jej, a poprzedni właściciel mordował ją jeszcze długo długo i nie wiem czy remontował.

Edytowane przez cineq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz kolega napisał że sprzęgło jest bez problemów i te objawy się coraz bardziej pogłębiają. Jak byś przeczytał temat w całości to byś wiedział, a nie jest go dużo... Z resztą pisał że to chrupanie jest coraz większe więc jak to nie sprzęgło to tryby...

Edytowane przez Hipolit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego cały temat przeczytałem od początku do końca, ale wątpie żeby po każdym wbiciu 1 biegu było dramatycznie gorzej.. To już leciwy motor, w dodatku enduro, więc na pewno skrzynia nie była szanowana.. Bardzo możliwe, że to wina skrzyni, jednak ciężke wbijanie 1 biegu i kłopoty ze znalezieniem luzu to moim zdaniem standard w mocno wyeksploatowanych apriliach a uwierz mi miałem i jeździłem kilkoma mniej i bardziej wyeksploatowanymi i nie koniecznie musi to oznaczać natychmiastowy remont :bigrazz:

 

Ps. bardzo mnie ciekawi czy to Pegaso mojego kumpla jakieś hmm 5-6 lat temu poszło na zachód Polski, jeśli to ta to miała wydech Gianelli, fioletowe manetki Progripa, porysowany bardzo delikatnie prawy bok przy napisie Pegaso, pozatym 100% orginał, miała malutki przebieg, skrzynia była igła.

Edytowane przez cineq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...