Skocz do zawartości

R1-2004r - ustawienia diagnostyczne w zegarze - HELP


Piekarz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Wczoraj od znajomego dowiedziałem się, że w R1 z 2004-06r przytrzymując 2 przyciski zegara na wyłączonej stacyjce a następnie trzymając je i przekrecając kluczykiem wejdzie się w dodatkowe ustawienia. Tak też się stało i wyskoczyły mi 2 pozycje: Diag oraz Co. Zagłębiłem się w to Co i mam opcje C1,C2,C3,C4 a w nich dodatkowo jeszcze ustawienie od -128 do 126. Koledzy o co w tych chodzi i jak powinno być to ustawione bo bezmyślnie zacząłem przestawiać i nie wiem jakie było pierwotne ustawienie :-(. Bojąc się, że coś popsułem odłączyłem akumulator na kilka dni. Czy taki zabieg przywróci ustawienia fabryczne???

Zagłębiłem się w opcje DIAG ale tam był dopiero kosmos :-). Raczej nic nie przestawiłem ale kto wie :-).

Moje kolejne pytanie jest następujące: jak ustawić to białe światełko przy zegarze, żeby zapalało się przy czerwonym polu bo teraz w ogóle nie świeci. Zapala się tylko na chwilę przy przekreceniu stacyjki ale nie odpalając jeszcze motoru. Jeśli ktoś ma jakieś materiały na temat tych ustawień to proszę o przesłanie ich na maila: [email protected]

Z góry serdecznie dziękuję za pomoc. Proszę o szybką odpowiedź bo się martwie że coś popsułem :-(

 

 

 

W serwisówce znalazłem jeszcze coś takiego ale niestety uczyłem się niemieckiego a nie angielskiego i nie trybie :-(. Po mojemu nie opisują tutaj funkcji "Co" :-(

 

NOTE:

NOTE:

DIAGNOSTIC MODE

It is possible to monitor the sensor output data

or check the activation of actuators without connecting

the measurement equipment by simply

switching the meter indication from the normal

mode to the diagnostic monitoring mode.

Setting the diagnostic mode

1. Turn the main switch to “OFF” and set the engine

stop switch to “OFF”.

2. Disconnect the wire harness coupler from

the fuel pump.

3. Simultaneously press and hold the “SELECT”

and “RESET” buttons, turn the main

switch to “ON”, and continue to press the buttons

for 8 seconds or more.

All displays on the meter disappear except the

clock and tripmeter displays.

“dIAG” appears on the LCD meter.

4. Press the “SELECT” button to select the CO

adjustment mode “Co” or the diagnostic

mode “dIAG”.

5. After selecting “dIAG”, simultaneously press

the “SELECT” and “RESET” buttons for 2 seconds

or more to execute the selection.

6. Select the diagnostic code number that applies

to the item that was verified with the

fault code number by pressing the “SELECT”

and “RESET” buttons.

The diagnostic code number appears on the

LCD meter (01-70).

To decrease the selected diagnostic code

number, press the “RESET” button. Press the

“RESET” button for 1 second or longer to automatically

decrease the diagnostic code numbers.

To increase the selected diagnostic code number,

press the “SELECT” button. Press the

“SELECT” button for 1 second or longer to automatically

increase the diagnostic code numbers.

NOTE:

7. Verify the operation of the sensor or actuator.

Sensor operation

The data representing the operating conditions

of the sensor appears on the trip LCD.

Actuator operation

Set the engine stop switch to “ON” to operate

the actuator.

* If the engine stop switch is set to “ON”, set it

to “OFF”, and then set it to “ON” again.

8. Turn the main switch to “OFF” to cancel the

the diagnostic mode.

To perform a reliable diagnosis, make sure to

turn “OFF” the power supply before every check

and then start right from the beginning.

 

Później są 3 strony tabelek z kodami błędów.

Kurcze co mnie podkusiło, żeby tam grzebać :-(

Edytowane przez Piekarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.r1-forum.com/forums/showthread.php?t=247052

poszukam jeszcze na youtube...powodzenia

 

 

 

http://www.r6messagenet.com/forums/r6-how-...codes-03-a.html

 

tu masz w Fz6: http://www.youtube.com/watch?v=rvoFS016ouc&feature=related

 

 

tu jest od kawy:

http://www.zxforums.com/forums/zx-6r-forum...ge-mph-kmh.html

 

1.Przełącz stacyjke na "OFF" i wyłacznik zapłonu na "Off"

2.Rozłacz połaczenie do pompy paliwa( nie zaabrdzo to rozumiem)

3.Nacisnij w jednym czasie i przytrzymaj "Select" i "reset",

przekrec stacyjke na "on" i kontynuuj naciskanie obu przycisków na 8 sekund.

*Wszystkie wyswitlane rzeczy powinny zniknąc, poza godzina i przebiegiem?

*pojawia sie "diag" na wyswietlaczu.

4. Nacisnij "select" zeby wybrac "co" lub jeszcze raz "select" aby wybrac "diag"

5.Po wybraniu "diag" nacisnij naraz "select" i "diag" na 2 secundy albo wiecej zeby wejsc w "diag"

-->analogicznie musisz zrobic, jezeli chcesz wejsc w opcje "Co"

6. Wybierz odpowiedni kod aby zdjagnozowac usterke i nacisnij "select" i "reset"

*POjawia sie od(1-70) kody.

*Aby pomniejszac liczbe błędu nacisnij ' reset" po sekundzie automatycznie bląd sie bedzie zmniejszał.

Analogicznie jezeli chcesz liczbe bledu zwiekszac naciskac "select"

7. Weryfikacja operacji z czujników i aparatu wykonawczego

*Dane sa przedstawiane na wyswietlaczu LCD

*Aby zapisac operacje nacisnij wylącznikiem zaplonu na "on"

*Jezeli wyłacznik zapłonu znajdował sie na pozycji "on" wtedy nacisnij na "off" a potem znowu na "on"

8.Przekrec stacyjke na "off"aby zakonczyc cała operacje diagnostyczna.

 

Edytowane przez Szymon_R6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C1,C2,C3,C4,czyli cylinder1,cylinder2,itd ,,ta funkcja umozliwia w bardzo malym zakresie zmiane skladu mieszanki w poszczegolnych cylindrach.Poniewaz poszczegolne wtryskiwacze moga miec troszeczke inna charakterystyke a tez poszczegolne cylindry nie musza dokladnie tak samo "oddychac" fukcja ta umozliwia precyzyjne dostrojenie skladu mieszanki do poszczegolnych cylindrow na biegu jalowym.

 

Uprzedze ewentualne pytania typu "zalozylem przelotowa koncowke/pelny wydech czy moge uzyc ta funkcje w celu dostrojania silnika do wydechu ?" .Odpowiedz - nie za bardzo,zakres zmian jest minimalny ale tez niezalazny od obrotow i kata uchylenia przepustnicy. O ile dobrze pamietam funkcja ta umozliwia zmiane +/- 1.25 % czyli bardzo niewiele.

 

O,nie pamietasz wstepnych ustawienia ? Niestety sa one indywidualne dla poszczegolnego silnika,nic teraz nie poradzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C1,C2,C3,C4,czyli cylinder1,cylinder2,itd ,,ta funkcja umozliwia w bardzo malym zakresie zmiane skladu mieszanki w poszczegolnych cylindrach.Poniewaz poszczegolne wtryskiwacze moga miec troszeczke inna charakterystyke a tez poszczegolne cylindry nie musza dokladnie tak samo "oddychac" fukcja ta umozliwia precyzyjne dostrojenie skladu mieszanki do poszczegolnych cylindrow na biegu jalowym.

 

Uprzedze ewentualne pytania typu "zalozylem przelotowa koncowke/pelny wydech czy moge uzyc ta funkcje w celu dostrojania silnika do wydechu ?" .Odpowiedz - nie za bardzo,zakres zmian jest minimalny ale tez niezalazny od obrotow i kata uchylenia przepustnicy. O ile dobrze pamietam funkcja ta umozliwia zmiane +/- 1.25 % czyli bardzo niewiele.

 

O,nie pamietasz wstepnych ustawienia ? Niestety sa one indywidualne dla poszczegolnego silnika,nic teraz nie poradzisz.

 

Na to samo obstawiałem ponieważ jak zrobiłem -128 to na biegu jałowym troszkę telepało silnikiem i słabiej odpalał.

W 90% miałem ustawiony każdy cylinder na 3. Ale po głowie chodzi mi też 4 i 5 :-). Co by nie było to raczej nie ma to zbytnio znaczenia przy takim wahlarzu od -128 do 126. Na każdym cylindrze ustawiłem 3 i chodzi bardzo równo i wkręca się na obroty normalnie.

 

Niestety nie wiem jak włączyć białą kontrolkę zmiany biegów a bardzo bym chciał sobie ustawić przed czerwonym polem :-(. Ponoc iluminację też łatwo ustawić ale też nie wiem jak :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piekarz tu masz jak zaprogramowac flash zmiany biegów w R6, mysłe ze w R1 bedzie podobnie:

http://www.r6-forum.com/forums/showthread.php?t=51039

jak bede mial chwile to Ci to przetlumacze.Pozdr Szymon!

 

Ustawienie jasności wyświetlacza:

1.Stacyjka w pozycji "OFF".

2.Nacisnij i trzymaj "SELECT".

3.Przekrec stacyjke na pozycje "ON" i trzymaj dalej "SELECT"

przez 5 sekund.

4.Nacisnij "RESET" zeby wejsc o opcje wybierania jasnosci.

5.Naciskaj "SELECT" zeby wybrac odpowiedni poziom jasnosci.

Ustawienie flash'a zmiany biegów:

1.Po ustawieniu jasosci, naciskasz "RESET" zeby wybrac

odpowienio aktywny flash/deaktywny flash. Jezeli sie swieci

cały cza to znaczy ze flash jest aktywny. Jezeli mryga 4 razy na sekunde

masz mozliwosc aktywacji flash'a. Jezeli flash mryga raz na 2 sekundy

tzn ze masz mozliwosc deaktywacji flash'a. Po nacisnieciu "SELECT"

programujesz w/w pozycji wybrana opcje.

*Mozesz wybierac zakres pracy flash;a pomiedzy 7-15k rpm.

Od 7000-12000 mozesz programowac lampke co 500obr/min,

a od 12 000-15 000 co 200 obr/min.

Jezeli jestes w opcji "aktywny"

1. Nacisnij "RESET" zeby wybrac odpowiednia ilosc obrotow przy ktorej

ma sie zapalac flash.

2. Zeby zatwierdzic prawidłowa predkosc obrotwa nacisnij "SELECT".

*Tak samo robi sie aby deaktywowac flash.

Aby wybrac jasnosc flasha:

1.Naciskasz "RESET" aby wybrac odpowiedni poziom jasnosci.

2. PO wybraniu odpowiedniego poziomu naciskasz "SELECT" aby zatwierdzic.

Po tych wszystkich czynnosciach prawy wyswietlacz powraca do funkcji przebiegów.

 

piekarz masz wszystko odnosnie ustawien dla silnika(odpowiednie wartosci Co:

http://www.r1-forum.com/forums/showthread....20&pagenumber=6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piekarz tu masz jak zaprogramowac flash zmiany biegów w R6, mysłe ze w R1 bedzie podobnie:

http://www.r6-forum.com/forums/showthread.php?t=51039

jak bede mial chwile to Ci to przetlumacze.Pozdr Szymon!

 

 

No ja niestety nie doczytałem się o fabrycznych ustawieniach C1-C4. Natomiast sprawdzał mi znajomy u siebie w motorze i ma:

C1 - 1

C2 - 1

C3 - 1

C4 - 1

W serwisie Yamahy mówili mi że wartości C są różne w zależności od pochodzenia motoru. Jutro może dowiem się czegoś więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piekarz z tego co doczytałem sie na forum R1 oryginalne ustawienia to takie:

stock CO settings:

 

0 12 4 2

 

stock gas measurements:

 

1 3.65 CO 530 HC 13.0 CO2

2 4.12 CO 676 HC 12.4 CO2

3 3.59 CO 590 HC 13.1 CO2

4 3.27 CO 504 HC 12.9 CO2

 

Czyli C1-0 C2-12 C3-4 C4-2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piekarz z tego co doczytałem sie na forum R1 oryginalne ustawienia to takie:

stock CO settings:

 

0 12 4 2

 

stock gas measurements:

 

1 3.65 CO 530 HC 13.0 CO2

2 4.12 CO 676 HC 12.4 CO2

3 3.59 CO 590 HC 13.1 CO2

4 3.27 CO 504 HC 12.9 CO2

 

Czyli C1-0 C2-12 C3-4 C4-2

 

W serwisie Yamahy powiedzieli mi że każdy motor ma inaczej i fabryka ustawia do danego silnika :-). I bądź mądry :-).

Co by nie było to iluminacje i białą lampkę mam już ustawioną :-)

Dziękuję za pomoc :-)

Edytowane przez Piekarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

:rolleyes: :rolleyes: ,Temat ten byl przewalkowany na amerykanskich 4ums r1/r6 4-5 lat temu.C1/C2,itd zmieniaja sklad mieszanki w poszczegolnych zakresach obrotow i uchylen przepustnicy tylko i wylacznie w przypadku uzycia wyscigowego ECU z YEC ( to taki Yamachy odpowiednik HRC).Propozycja duzo kosztowniejsza niz Power Commander.

 

W przypadku uzycia fabrycznego ECU tak jak wyzej napisalem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...