Piekarz Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 (edytowane) Witam serdecznie. Wczoraj od znajomego dowiedziałem się, że w R1 z 2004-06r przytrzymując 2 przyciski zegara na wyłączonej stacyjce a następnie trzymając je i przekrecając kluczykiem wejdzie się w dodatkowe ustawienia. Tak też się stało i wyskoczyły mi 2 pozycje: Diag oraz Co. Zagłębiłem się w to Co i mam opcje C1,C2,C3,C4 a w nich dodatkowo jeszcze ustawienie od -128 do 126. Koledzy o co w tych chodzi i jak powinno być to ustawione bo bezmyślnie zacząłem przestawiać i nie wiem jakie było pierwotne ustawienie :-(. Bojąc się, że coś popsułem odłączyłem akumulator na kilka dni. Czy taki zabieg przywróci ustawienia fabryczne??? Zagłębiłem się w opcje DIAG ale tam był dopiero kosmos :-). Raczej nic nie przestawiłem ale kto wie :-). Moje kolejne pytanie jest następujące: jak ustawić to białe światełko przy zegarze, żeby zapalało się przy czerwonym polu bo teraz w ogóle nie świeci. Zapala się tylko na chwilę przy przekreceniu stacyjki ale nie odpalając jeszcze motoru. Jeśli ktoś ma jakieś materiały na temat tych ustawień to proszę o przesłanie ich na maila: [email protected] Z góry serdecznie dziękuję za pomoc. Proszę o szybką odpowiedź bo się martwie że coś popsułem :-( W serwisówce znalazłem jeszcze coś takiego ale niestety uczyłem się niemieckiego a nie angielskiego i nie trybie :-(. Po mojemu nie opisują tutaj funkcji "Co" :-( NOTE: NOTE: DIAGNOSTIC MODE It is possible to monitor the sensor output data or check the activation of actuators without connecting the measurement equipment by simply switching the meter indication from the normal mode to the diagnostic monitoring mode. Setting the diagnostic mode 1. Turn the main switch to “OFF” and set the engine stop switch to “OFF”. 2. Disconnect the wire harness coupler from the fuel pump. 3. Simultaneously press and hold the “SELECT” and “RESET” buttons, turn the main switch to “ON”, and continue to press the buttons for 8 seconds or more. All displays on the meter disappear except the clock and tripmeter displays. “dIAG” appears on the LCD meter. 4. Press the “SELECT” button to select the CO adjustment mode “Co” or the diagnostic mode “dIAG”. 5. After selecting “dIAG”, simultaneously press the “SELECT” and “RESET” buttons for 2 seconds or more to execute the selection. 6. Select the diagnostic code number that applies to the item that was verified with the fault code number by pressing the “SELECT” and “RESET” buttons. The diagnostic code number appears on the LCD meter (01-70). To decrease the selected diagnostic code number, press the “RESET” button. Press the “RESET” button for 1 second or longer to automatically decrease the diagnostic code numbers. To increase the selected diagnostic code number, press the “SELECT” button. Press the “SELECT” button for 1 second or longer to automatically increase the diagnostic code numbers. NOTE: 7. Verify the operation of the sensor or actuator. Sensor operation The data representing the operating conditions of the sensor appears on the trip LCD. Actuator operation Set the engine stop switch to “ON” to operate the actuator. * If the engine stop switch is set to “ON”, set it to “OFF”, and then set it to “ON” again. 8. Turn the main switch to “OFF” to cancel the the diagnostic mode. To perform a reliable diagnosis, make sure to turn “OFF” the power supply before every check and then start right from the beginning. Później są 3 strony tabelek z kodami błędów. Kurcze co mnie podkusiło, żeby tam grzebać :-( Edytowane 9 Lutego 2009 przez Piekarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 (edytowane) http://www.r1-forum.com/forums/showthread.php?t=247052 poszukam jeszcze na youtube...powodzenia http://www.r6messagenet.com/forums/r6-how-...codes-03-a.html tu masz w Fz6: http://www.youtube.com/watch?v=rvoFS016ouc&feature=related tu jest od kawy: http://www.zxforums.com/forums/zx-6r-forum...ge-mph-kmh.html 1.Przełącz stacyjke na "OFF" i wyłacznik zapłonu na "Off" 2.Rozłacz połaczenie do pompy paliwa( nie zaabrdzo to rozumiem) 3.Nacisnij w jednym czasie i przytrzymaj "Select" i "reset", przekrec stacyjke na "on" i kontynuuj naciskanie obu przycisków na 8 sekund. *Wszystkie wyswitlane rzeczy powinny zniknąc, poza godzina i przebiegiem? *pojawia sie "diag" na wyswietlaczu. 4. Nacisnij "select" zeby wybrac "co" lub jeszcze raz "select" aby wybrac "diag" 5.Po wybraniu "diag" nacisnij naraz "select" i "diag" na 2 secundy albo wiecej zeby wejsc w "diag" -->analogicznie musisz zrobic, jezeli chcesz wejsc w opcje "Co" 6. Wybierz odpowiedni kod aby zdjagnozowac usterke i nacisnij "select" i "reset" *POjawia sie od(1-70) kody. *Aby pomniejszac liczbe błędu nacisnij ' reset" po sekundzie automatycznie bląd sie bedzie zmniejszał. Analogicznie jezeli chcesz liczbe bledu zwiekszac naciskac "select" 7. Weryfikacja operacji z czujników i aparatu wykonawczego *Dane sa przedstawiane na wyswietlaczu LCD *Aby zapisac operacje nacisnij wylącznikiem zaplonu na "on" *Jezeli wyłacznik zapłonu znajdował sie na pozycji "on" wtedy nacisnij na "off" a potem znowu na "on" 8.Przekrec stacyjke na "off"aby zakonczyc cała operacje diagnostyczna. Edytowane 9 Lutego 2009 przez Szymon_R6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 C1,C2,C3,C4,czyli cylinder1,cylinder2,itd ,,ta funkcja umozliwia w bardzo malym zakresie zmiane skladu mieszanki w poszczegolnych cylindrach.Poniewaz poszczegolne wtryskiwacze moga miec troszeczke inna charakterystyke a tez poszczegolne cylindry nie musza dokladnie tak samo "oddychac" fukcja ta umozliwia precyzyjne dostrojenie skladu mieszanki do poszczegolnych cylindrow na biegu jalowym. Uprzedze ewentualne pytania typu "zalozylem przelotowa koncowke/pelny wydech czy moge uzyc ta funkcje w celu dostrojania silnika do wydechu ?" .Odpowiedz - nie za bardzo,zakres zmian jest minimalny ale tez niezalazny od obrotow i kata uchylenia przepustnicy. O ile dobrze pamietam funkcja ta umozliwia zmiane +/- 1.25 % czyli bardzo niewiele. O,nie pamietasz wstepnych ustawienia ? Niestety sa one indywidualne dla poszczegolnego silnika,nic teraz nie poradzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 9 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 C1,C2,C3,C4,czyli cylinder1,cylinder2,itd ,,ta funkcja umozliwia w bardzo malym zakresie zmiane skladu mieszanki w poszczegolnych cylindrach.Poniewaz poszczegolne wtryskiwacze moga miec troszeczke inna charakterystyke a tez poszczegolne cylindry nie musza dokladnie tak samo "oddychac" fukcja ta umozliwia precyzyjne dostrojenie skladu mieszanki do poszczegolnych cylindrow na biegu jalowym. Uprzedze ewentualne pytania typu "zalozylem przelotowa koncowke/pelny wydech czy moge uzyc ta funkcje w celu dostrojania silnika do wydechu ?" .Odpowiedz - nie za bardzo,zakres zmian jest minimalny ale tez niezalazny od obrotow i kata uchylenia przepustnicy. O ile dobrze pamietam funkcja ta umozliwia zmiane +/- 1.25 % czyli bardzo niewiele. O,nie pamietasz wstepnych ustawienia ? Niestety sa one indywidualne dla poszczegolnego silnika,nic teraz nie poradzisz. Na to samo obstawiałem ponieważ jak zrobiłem -128 to na biegu jałowym troszkę telepało silnikiem i słabiej odpalał. W 90% miałem ustawiony każdy cylinder na 3. Ale po głowie chodzi mi też 4 i 5 :-). Co by nie było to raczej nie ma to zbytnio znaczenia przy takim wahlarzu od -128 do 126. Na każdym cylindrze ustawiłem 3 i chodzi bardzo równo i wkręca się na obroty normalnie. Niestety nie wiem jak włączyć białą kontrolkę zmiany biegów a bardzo bym chciał sobie ustawić przed czerwonym polem :-(. Ponoc iluminację też łatwo ustawić ale też nie wiem jak :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 piekarz tu masz jak zaprogramowac flash zmiany biegów w R6, mysłe ze w R1 bedzie podobnie: http://www.r6-forum.com/forums/showthread.php?t=51039 jak bede mial chwile to Ci to przetlumacze.Pozdr Szymon! Ustawienie jasności wyświetlacza: 1.Stacyjka w pozycji "OFF". 2.Nacisnij i trzymaj "SELECT". 3.Przekrec stacyjke na pozycje "ON" i trzymaj dalej "SELECT" przez 5 sekund. 4.Nacisnij "RESET" zeby wejsc o opcje wybierania jasnosci. 5.Naciskaj "SELECT" zeby wybrac odpowiedni poziom jasnosci. Ustawienie flash'a zmiany biegów: 1.Po ustawieniu jasosci, naciskasz "RESET" zeby wybrac odpowienio aktywny flash/deaktywny flash. Jezeli sie swieci cały cza to znaczy ze flash jest aktywny. Jezeli mryga 4 razy na sekunde masz mozliwosc aktywacji flash'a. Jezeli flash mryga raz na 2 sekundy tzn ze masz mozliwosc deaktywacji flash'a. Po nacisnieciu "SELECT" programujesz w/w pozycji wybrana opcje. *Mozesz wybierac zakres pracy flash;a pomiedzy 7-15k rpm. Od 7000-12000 mozesz programowac lampke co 500obr/min, a od 12 000-15 000 co 200 obr/min. Jezeli jestes w opcji "aktywny" 1. Nacisnij "RESET" zeby wybrac odpowiednia ilosc obrotow przy ktorej ma sie zapalac flash. 2. Zeby zatwierdzic prawidłowa predkosc obrotwa nacisnij "SELECT". *Tak samo robi sie aby deaktywowac flash. Aby wybrac jasnosc flasha: 1.Naciskasz "RESET" aby wybrac odpowiedni poziom jasnosci. 2. PO wybraniu odpowiedniego poziomu naciskasz "SELECT" aby zatwierdzic. Po tych wszystkich czynnosciach prawy wyswietlacz powraca do funkcji przebiegów. piekarz masz wszystko odnosnie ustawien dla silnika(odpowiednie wartosci Co: http://www.r1-forum.com/forums/showthread....20&pagenumber=6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 10 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2009 piekarz tu masz jak zaprogramowac flash zmiany biegów w R6, mysłe ze w R1 bedzie podobnie: http://www.r6-forum.com/forums/showthread.php?t=51039 jak bede mial chwile to Ci to przetlumacze.Pozdr Szymon! No ja niestety nie doczytałem się o fabrycznych ustawieniach C1-C4. Natomiast sprawdzał mi znajomy u siebie w motorze i ma: C1 - 1 C2 - 1 C3 - 1 C4 - 1 W serwisie Yamahy mówili mi że wartości C są różne w zależności od pochodzenia motoru. Jutro może dowiem się czegoś więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 piekarz z tego co doczytałem sie na forum R1 oryginalne ustawienia to takie: stock CO settings: 0 12 4 2 stock gas measurements: 1 3.65 CO 530 HC 13.0 CO2 2 4.12 CO 676 HC 12.4 CO2 3 3.59 CO 590 HC 13.1 CO2 4 3.27 CO 504 HC 12.9 CO2 Czyli C1-0 C2-12 C3-4 C4-2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 12 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 (edytowane) piekarz z tego co doczytałem sie na forum R1 oryginalne ustawienia to takie: stock CO settings: 0 12 4 2 stock gas measurements: 1 3.65 CO 530 HC 13.0 CO2 2 4.12 CO 676 HC 12.4 CO2 3 3.59 CO 590 HC 13.1 CO2 4 3.27 CO 504 HC 12.9 CO2 Czyli C1-0 C2-12 C3-4 C4-2 W serwisie Yamahy powiedzieli mi że każdy motor ma inaczej i fabryka ustawia do danego silnika :-). I bądź mądry :-). Co by nie było to iluminacje i białą lampkę mam już ustawioną :-) Dziękuję za pomoc :-) Edytowane 12 Lutego 2009 przez Piekarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 spoKo...sluże pomocy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 tu sa ustawienia do R6: http://www.r6messagenet.com/forums/r6-how-...-commander.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 tu sa ustawienia do R6: http://www.r6messagenet.com/forums/r6-how-...-commander.html :rolleyes: :rolleyes: ,Temat ten byl przewalkowany na amerykanskich 4ums r1/r6 4-5 lat temu.C1/C2,itd zmieniaja sklad mieszanki w poszczegolnych zakresach obrotow i uchylen przepustnicy tylko i wylacznie w przypadku uzycia wyscigowego ECU z YEC ( to taki Yamachy odpowiednik HRC).Propozycja duzo kosztowniejsza niz Power Commander. W przypadku uzycia fabrycznego ECU tak jak wyzej napisalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MariuszJ Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 no jak ladnie tez tego szuklaem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.