ukasz Opublikowano 20 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2004 Wpadł mi ostatnio w oko ten motocykl... i to wpadł naprawdę mocno :buttrock: W poszukiwaniu informacji przejrzałem artykuły publikowane w ŚM i M na jego temat, oraz oczywiście nasze 4um i zasoby internetowe. Wszędzie znalazłem bardzo zbliżone informacje: o wrażliwości na niedopompowane opony, o konieczności sprawdzania luzu zaworowego, niewygodnym miejscu pasażera, oraz, że poważniejszych wad temu motocyklowi brak :) Wszystko pięknie i ślicznie, naprawdę z dnia na dzień coraz bardziej mi się ta maszyna podoba, mam jednak kilka pytań, na które odpowiedzi nie znalazłem, a których chętnie wysłuchałbym od osób które ujeżdżają/ujeżdżały takie maszyny (niektóre z pytań mogą wydać się nieco lamerskie, ale serio chcę zglębić temat na poważnie :roll: ):1) zauważyłem, ze przebiegi oferowanych w ogłoszeniach GPZ są stosunkowo niewielkie, w porównaniu do innych maszyn z podobnych roczników... trochę dziwne, jako że GPZ nosi miano motocykla sportowo-turystycznego... może to tylko moje wrażenie, albo za mało ogłoszeń widziałem, w każdym razie jakie przebiegi tak mniej więcej są dla tego motocykla małe/normalne/"zaawansowane"? Jaka jest żywotność silnika?2) Czy GPZ500 rózni się czymś od GPZ500S ? :oops: 3) Różnice pomiędzy GPZ sprzed/po 94 roku - niektóre źródła podają, że zmieniona została tylko owiewka, kanapa i dodana tarcza z tyłu, inne wspominają dodatkowo coś o zaworach. Jak to właściwie jest?4) Jak duża jest różnica w cenie pomiędzy modelami sprzed i po 1994 roku? Niestety, trochę mało jest ogłoszeń, aby dokładnie się zorientować. I ogólnie: ile kasy wg. Was trzeba przeznaczyć na GPZ500S w bdb stanie, gotową do jazdy i czy brać pod uwagę modele wcześniejsze niż 94 rok (chodzi mi tu głównie o stosunek cena/jakość... oraz, co tu ukrywać, moje fundusze i tak będę musiał przy kupnie moto "rozciągać" jak tylko się da, więc im taniej uda się kupić porządne moto tym lepiej... rozumiecie o co mi chodzi chyba :D )5) Koszty eksploatacji, dostęp do części zamiennych, koszty serwisu, itp. - słowem wszystko, co może się przydać biednemu studentowi :(6) Na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie? Ponadto będę wdzięczny za wszelkie uwagi, porady, cokolwiek czego nie uwzględniłem w powyższych pytaniach, a czego nie wyczytam w archiwalnych numerach ŚM i M. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukasz Opublikowano 21 Lutego 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2004 Jeszcze jedno: mianowicie, jak jest z wersjami zblokowanymi? Z tego co widzę, przeglądając niemiecki mobile.de, to większość oferowanych tam maszyn jest zablokowana. Jeżeli już bym kupował to chcialbym wersję 60 KM, jak jest z GPZ oferowanymi u nas: też zdarzają się słabsze? Jak rozpoznać, czy motocykl jest oddławiony? No i w razie czego ile kosztuje odblokowanie?Z góry dzięki za odpowiedzi.Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luki Opublikowano 21 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2004 Modele przed modernizacja biegaly na kolach 16-kach, natomiast jesli chodzi o tarcze (jedna badz dwie z przodu w modelach do 94) to o ile dobrze pamietam zalezy czy jest to model europejski czy amerykanski (EX 500 ).Aha modele z USA po 94 nie maja dolnego spojlera pod silnikiem. Pozdrawiam Luki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dgree Opublikowano 21 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2004 -zwroc uwage na rame, moze sie zdazyc tak ze to nie ryska, a pekniecie!!! a poztym PODOBNO modele na 16kach zle sie prowadza....ale traktuje to z przymrozeniem oka, u mnie w cbxie z przodu jest 16 i przy pelnym zakresie predkosci niezauwazylem zadnych nieprzewidzianych sytuacji,zadnego drżenia....nic zupelnie...wiec... :buttrock: -tez slyszalem,ze cos jest nietak przy zebatce zdawczej.-problemy z ladowaniem(magneto) sprawdz czy ladowanie jest ok przy poszczegolnych obrotach.pozatym maszyna i mi sie bardzo podoba,mysle ze jest to napravde udany model :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noise of death Opublikowano 21 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2004 GPZ 500 to to samo co GPZ500Spozdrowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebJaw Opublikowano 21 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2004 Witam.Ja kupiłem GPZ 500 cztery lata temu. (rocznik 1989)Wtedy dałem 6000 pln (za moto + kask)Miał wtedy przebieg 33000 km - ale nie wydaje mi się aby był prawdziwy. Byłem wtedy totalnie "zielony" Przy wyborze modelu starszego niż z 94r. na 100% trzeba sprawdzić stan alternatora ponieważ jego koło magnesowe było wadliwe i w 10% odpadały magnesy niszcząc przy tym cewki alternatora. (a to jest chyba najdroższe). - jeśli nie chcesz odkręcać pokrywy alternatora to poprostu sprawdź Ładowanie (przy włączonych światłach!) Kolektory wydechowe są trochę podatne na rdzę i trzeba o nie dbać. Dobrze jest też zwrócić uwagę na stan rozrządu (łańcuch, wałki, dźwigienki, zawory) Poza tym maszyna jest suuuuuuuppper!!! "Leciałem" max. 200 km/h (z pasażerką) Byłem nim w Czechach, Słowacji, Węgrzech, Chorwacji, Słowenii, Niemczech, Austrii, Liechtenstin, Włoszech i nie miałem większych problemówSpalanie na trasie (podczas letniej podróży w Alpy) - 5,2 l na 100 km. Ogólnie bardzo polecam.(Baaardzo dużo używanych, tanich części)Pozdrawiam Załączam dwie fotki mojego rumaka: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matek Opublikowano 22 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2004 Hej,sam właśnie jestem na kupnie takiego sprzętu(z 96-97 roku)kilka oglądałem ale ich stan mnie nie zadawalał,a co do przebiegu to w to nie wież.Motocykle z lat 1997-2000r. mają nakręcone ok.50tyś km,więc starsze napewno około 100tyś. Pozdrawiam :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wawrzyn15 Opublikowano 22 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2004 Witam.Ja kupiłem GPZ 500 cztery lata temu. (rocznik 1989)Wtedy dałem 6000 pln (za moto + kask)Miał wtedy przebieg 33000 km - ale nie wydaje mi się aby był prawdziwy. Byłem wtedy totalnie "zielony" Przy wyborze modelu starszego niż z 94r. na 100% trzeba sprawdzić stan alternatora ponieważ jego koło magnesowe było wadliwe i w 10% odpadały magnesy niszcząc przy tym cewki alternatora. (a to jest chyba najdroższe). - jeśli nie chcesz odkręcać pokrywy alternatora to poprostu sprawdź Ładowanie (przy włączonych światłach!) Kolektory wydechowe są trochę podatne na rdzę i trzeba o nie dbać. Dobrze jest też zwrócić uwagę na stan rozrządu (łańcuch' date=' wałki, dźwigienki, zawory) Poza tym maszyna jest suuuuuuuppper!!! "Leciałem" max. 200 km/h (z pasażerką) Byłem nim w Czechach, Słowacji, Węgrzech, Chorwacji, Słowenii, Niemczech, Austrii, Liechtenstin, Włoszech i nie miałem większych problemówSpalanie na trasie (podczas letniej podróży w Alpy) - 5,2 l na 100 km. Ogólnie bardzo polecam.(Baaardzo dużo używanych, tanich części)Pozdrawiam Załączam dwie fotki mojego rumaka:[/quote'] ten sprzet na fotkach jest z 89r? jesli tak to jest zaj****** utrzymany...zakochalem sie....masz zamiar go sprzedawac w przeciagu roku?;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukasz Opublikowano 22 Lutego 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2004 Hej' date='sam właśnie jestem na kupnie takiego sprzętu(z 96-97 roku)kilka oglądałem ale ich stan mnie nie zadawalał,a co do przebiegu to w to nie wież.Motocykle z lat 1997-2000r. mają nakręcone ok.50tyś km,więc starsze napewno około 100tyś. Pozdrawiam :buttrock:[/quote'] Wiesz, różne cuda się zdarzają :) Orientujesz się może jakoś dokładniej ile kasy trzeba wyłożyć na taką maszynę? W ogłoszeniach kwoty są baardzo różne, na żywo jeszcze żadnej z oferowanych nie oglądałem, a jak już mówiłem, interesuje mnie tylko i wyłacznie stan "wsiąść, jechać i nie przejmować się serwisem" :D Poza tym dzięki bardzo za wszystkie dotychczasowe wypowiedzi (SebJaw - super fotki, naprawdę piękna maszyna, gratuluję :D ) i jeżeli ktoś jeszcze mógłby dopisać coś w tym temacie to bardzo proszę :(Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matek Opublikowano 22 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2004 Witam,oglądałem dokładnie trzy egzemplarze na przełomie dwóch miesięcy,ale niestety,niby stan b.dobry-przyjeżdzam a tym rozczarowanie :cry: Tak więc szukam dalej.Ceny są zróżnicowane ponieważ stan nie których jest naprawde opłakany.Ja również jak ty, potrzebuje maszyny do jazdy a nie do ładowania w nią kasy.Więc lepiej wyłożyć więcej na początku i kupić w przyzwoitym stanie niż póżniej...... :buttrock: :) Powodzenia w szukaniu p.s to wcale nie jest takie łatwe :D :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebJaw Opublikowano 22 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2004 Hi! ten sprzet na fotkach jest z 89r? jesli tak to jest zaj****** utrzymany...zakochalem sie....masz zamiar go sprzedawac w przeciagu roku?;P Dzięki.Jest z 89 roku, choć nie było łatwo go tak ładnie "zrobić"W tym roku jeszcze nie zamierzam sprzedać ale w przyszłym może. (jakby co to dam znać). UKASZ jeśli nie chce Ci się w nim grzebać i paprać to kup raczej coś z 96 lub po 1996 roku.Powodzenia Mam jeszcze taką fotkę: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukasz Opublikowano 22 Lutego 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2004 UKASZ jeśli nie chce Ci się w nim grzebać i paprać to kup raczej coś z 96 lub po 1996 roku.Powodzenia Thx :) Wiesz, gdybym miał kasę to kupiłbym i nówkę z salonu :buttrock: No nic, pozostaje tylko zbierać fundusze i jak tylko sprzedam etkę to biorę się za poszukiwania (btw. jakby ktoś miał gdzieś na oku jakąś okazję to będę bardzo wdzięczny za info :D) PS. Dlaczego akurat 1996? Myślałem, że ostatnie większe modernizacje tego sprzeta to 1994 :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zomb Opublikowano 23 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2004 Witam Mnie tez sie podobaja GPZty,bardzo fajne maszyny,sam chcialem Sobie taka kupic ale ostatecznie padlo na xj600S 97r,i tez jestem zadowolony.A Wam chlopaki zycze udanego zakupu. Pozdrawiam Maciek xj600STYCHY :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebJaw Opublikowano 23 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2004 PS. Dlaczego akurat 1996? Myślałem, że ostatnie większe modernizacje tego sprzeta to 1994 Wydaje mi się, że alternator poprawiono w 96 ale może się mylę.Może to zrobiono podczas modyfikacji w 1994r. Za 5, 6000 zł na pewno znajdziesz coś z okolic roku 90.Taki sprzęt, jeśli się włoży trochę serca i wysiłku będzie lepiej wyglądał (a napewno jeździł) od "zdławionych" GPZ-ów z okolic rocznika 2000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukasz Opublikowano 17 Marca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2004 No więc etka już sprzedana - teraz biorę się ostro za poszukiwania GPZ :flesje: Także wielka proźba: jeżeli ktoś ma/zna kogoś kto ma/słyszał coś o jakiejś GPZ 500 w przyzwoitym stanie, niebitej, zadbanej, kosztującej tak 6-7 000 (ew. niewiele więcej, będziemy negocjować :) - oczywiście w gre wchodzą także jak najbardziej tańsze egzemplarze :( ) to bardzo proszę o kontakt. Napaliłem się na taką maszynę a sezon coraz bliżej :( Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.