Skocz do zawartości

GPZ500 raz jeszcze


Rekomendowane odpowiedzi

Wpadł mi ostatnio w oko ten motocykl... i to wpadł naprawdę mocno :buttrock: W poszukiwaniu informacji przejrzałem artykuły publikowane w ŚM i M na jego temat, oraz oczywiście nasze 4um i zasoby internetowe. Wszędzie znalazłem bardzo zbliżone informacje: o wrażliwości na niedopompowane opony, o konieczności sprawdzania luzu zaworowego, niewygodnym miejscu pasażera, oraz, że poważniejszych wad temu motocyklowi brak :) Wszystko pięknie i ślicznie, naprawdę z dnia na dzień coraz bardziej mi się ta maszyna podoba, mam jednak kilka pytań, na które odpowiedzi nie znalazłem, a których chętnie wysłuchałbym od osób które ujeżdżają/ujeżdżały takie maszyny (niektóre z pytań mogą wydać się nieco lamerskie, ale serio chcę zglębić temat na poważnie :roll: ):

1) zauważyłem, ze przebiegi oferowanych w ogłoszeniach GPZ są stosunkowo niewielkie, w porównaniu do innych maszyn z podobnych roczników... trochę dziwne, jako że GPZ nosi miano motocykla sportowo-turystycznego... może to tylko moje wrażenie, albo za mało ogłoszeń widziałem, w każdym razie jakie przebiegi tak mniej więcej są dla tego motocykla małe/normalne/"zaawansowane"? Jaka jest żywotność silnika?

2) Czy GPZ500 rózni się czymś od GPZ500S ? :oops:

3) Różnice pomiędzy GPZ sprzed/po 94 roku - niektóre źródła podają, że zmieniona została tylko owiewka, kanapa i dodana tarcza z tyłu, inne wspominają dodatkowo coś o zaworach. Jak to właściwie jest?

4) Jak duża jest różnica w cenie pomiędzy modelami sprzed i po 1994 roku? Niestety, trochę mało jest ogłoszeń, aby dokładnie się zorientować. I ogólnie: ile kasy wg. Was trzeba przeznaczyć na GPZ500S w bdb stanie, gotową do jazdy i czy brać pod uwagę modele wcześniejsze niż 94 rok (chodzi mi tu głównie o stosunek cena/jakość... oraz, co tu ukrywać, moje fundusze i tak będę musiał przy kupnie moto "rozciągać" jak tylko się da, więc im taniej uda się kupić porządne moto tym lepiej... rozumiecie o co mi chodzi chyba :D )

5) Koszty eksploatacji, dostęp do części zamiennych, koszty serwisu, itp. - słowem wszystko, co może się przydać biednemu studentowi :(

6) Na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie?

 

Ponadto będę wdzięczny za wszelkie uwagi, porady, cokolwiek czego nie uwzględniłem w powyższych pytaniach, a czego nie wyczytam w archiwalnych numerach ŚM i M. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno: mianowicie, jak jest z wersjami zblokowanymi? Z tego co widzę, przeglądając niemiecki mobile.de, to większość oferowanych tam maszyn jest zablokowana. Jeżeli już bym kupował to chcialbym wersję 60 KM, jak jest z GPZ oferowanymi u nas: też zdarzają się słabsze? Jak rozpoznać, czy motocykl jest oddławiony? No i w razie czego ile kosztuje odblokowanie?

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modele przed modernizacja biegaly na kolach 16-kach, natomiast jesli chodzi o tarcze (jedna badz dwie z przodu w modelach do 94) to o ile dobrze pamietam zalezy czy jest to model europejski czy amerykanski (EX 500 ).

Aha modele z USA po 94 nie maja dolnego spojlera pod silnikiem.

 

Pozdrawiam

Luki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-zwroc uwage na rame, moze sie zdazyc tak ze to nie ryska, a pekniecie!!! a poztym PODOBNO modele na 16kach zle sie prowadza....ale traktuje to z przymrozeniem oka, u mnie w cbxie z przodu jest 16 i przy pelnym zakresie predkosci niezauwazylem zadnych nieprzewidzianych sytuacji,zadnego drżenia....nic zupelnie...wiec... :buttrock:

-tez slyszalem,ze cos jest nietak przy zebatce zdawczej.

-problemy z ladowaniem(magneto) sprawdz czy ladowanie jest ok przy poszczegolnych obrotach.

pozatym maszyna i mi sie bardzo podoba,mysle ze jest to napravde udany model :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja kupiłem GPZ 500 cztery lata temu. (rocznik 1989)

Wtedy dałem 6000 pln (za moto + kask)

Miał wtedy przebieg 33000 km - ale nie wydaje mi się aby był prawdziwy.

 

Byłem wtedy totalnie "zielony"

 

Przy wyborze modelu starszego niż z 94r. na 100% trzeba sprawdzić stan alternatora ponieważ jego koło magnesowe było wadliwe i w 10% odpadały magnesy niszcząc przy tym cewki alternatora. (a to jest chyba najdroższe). - jeśli nie chcesz odkręcać pokrywy alternatora to poprostu sprawdź Ładowanie (przy włączonych światłach!)

 

 

Kolektory wydechowe są trochę podatne na rdzę i trzeba o nie dbać.

 

Dobrze jest też zwrócić uwagę na stan rozrządu (łańcuch, wałki, dźwigienki, zawory)

 

Poza tym maszyna jest suuuuuuuppper!!!

 

"Leciałem" max. 200 km/h (z pasażerką)

 

Byłem nim w Czechach, Słowacji, Węgrzech, Chorwacji, Słowenii, Niemczech, Austrii, Liechtenstin, Włoszech i nie miałem większych problemów

Spalanie na trasie (podczas letniej podróży w Alpy) - 5,2 l na 100 km.

 

 

Ogólnie bardzo polecam.

(Baaardzo dużo używanych, tanich części)

Pozdrawiam

 

Załączam dwie fotki mojego rumaka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,sam właśnie jestem na kupnie takiego sprzętu(z 96-97 roku)kilka oglądałem ale ich stan mnie nie zadawalał,a co do przebiegu to w to nie wież.Motocykle z lat 1997-2000r. mają nakręcone ok.50tyś km,więc starsze napewno około 100tyś. Pozdrawiam :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja kupiłem GPZ 500 cztery lata temu. (rocznik 1989)

Wtedy dałem 6000 pln (za moto + kask)

Miał wtedy przebieg 33000 km - ale nie wydaje mi się aby był prawdziwy.

 

Byłem wtedy totalnie "zielony"

 

Przy wyborze modelu starszego niż z 94r. na 100% trzeba sprawdzić stan alternatora ponieważ jego koło magnesowe było wadliwe i w 10% odpadały magnesy niszcząc przy tym cewki alternatora. (a to jest chyba najdroższe). - jeśli nie chcesz odkręcać pokrywy alternatora to poprostu sprawdź Ładowanie (przy włączonych światłach!)

 

 

Kolektory wydechowe są trochę podatne na rdzę i trzeba o nie dbać.

 

Dobrze jest też zwrócić uwagę na stan rozrządu (łańcuch' date=' wałki, dźwigienki, zawory)

 

Poza tym maszyna jest suuuuuuuppper!!!

 

"Leciałem" max. 200 km/h (z pasażerką)

 

Byłem nim w Czechach, Słowacji, Węgrzech, Chorwacji, Słowenii, Niemczech, Austrii, Liechtenstin, Włoszech i nie miałem większych problemów

Spalanie na trasie (podczas letniej podróży w Alpy) - 5,2 l na 100 km.

 

 

Ogólnie bardzo polecam.

(Baaardzo dużo używanych, tanich części)

Pozdrawiam

 

Załączam dwie fotki mojego rumaka:[/quote']

 

 

ten sprzet na fotkach jest z 89r? jesli tak to jest zaj****** utrzymany...zakochalem sie....masz zamiar go sprzedawac w przeciagu roku?;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej' date='sam właśnie jestem na kupnie takiego sprzętu(z 96-97 roku)kilka oglądałem ale ich stan mnie nie zadawalał,a co do przebiegu to w to nie wież.Motocykle z lat 1997-2000r. mają nakręcone ok.50tyś km,więc starsze napewno około 100tyś. Pozdrawiam :buttrock:[/quote']

 

Wiesz, różne cuda się zdarzają :) Orientujesz się może jakoś dokładniej ile kasy trzeba wyłożyć na taką maszynę? W ogłoszeniach kwoty są baardzo różne, na żywo jeszcze żadnej z oferowanych nie oglądałem, a jak już mówiłem, interesuje mnie tylko i wyłacznie stan "wsiąść, jechać i nie przejmować się serwisem" :D

 

Poza tym dzięki bardzo za wszystkie dotychczasowe wypowiedzi (SebJaw - super fotki, naprawdę piękna maszyna, gratuluję :D ) i jeżeli ktoś jeszcze mógłby dopisać coś w tym temacie to bardzo proszę :(

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,oglądałem dokładnie trzy egzemplarze na przełomie dwóch miesięcy,ale niestety,niby stan b.dobry-przyjeżdzam a tym rozczarowanie :cry: Tak więc szukam dalej.Ceny są zróżnicowane ponieważ stan nie których jest naprawde opłakany.Ja również jak ty, potrzebuje maszyny do jazdy a nie do ładowania w nią kasy.Więc lepiej wyłożyć więcej na początku i kupić w przyzwoitym stanie niż póżniej...... :buttrock: :) Powodzenia w szukaniu p.s to wcale nie jest takie łatwe :D :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi!

 

ten sprzet na fotkach jest z 89r? jesli tak to jest zaj****** utrzymany...zakochalem sie....masz zamiar go sprzedawac w przeciagu roku?;P

 

Dzięki.

Jest z 89 roku, choć nie było łatwo go tak ładnie "zrobić"

W tym roku jeszcze nie zamierzam sprzedać ale w przyszłym może.

(jakby co to dam znać).

 

UKASZ

jeśli nie chce Ci się w nim grzebać i paprać to kup raczej coś z 96 lub po 1996 roku.

Powodzenia

 

Mam jeszcze taką fotkę:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UKASZ

jeśli nie chce Ci się w nim grzebać i paprać to kup raczej coś z 96 lub po 1996 roku.

Powodzenia

 

Thx :)

Wiesz, gdybym miał kasę to kupiłbym i nówkę z salonu :buttrock: No nic, pozostaje tylko zbierać fundusze i jak tylko sprzedam etkę to biorę się za poszukiwania (btw. jakby ktoś miał gdzieś na oku jakąś okazję to będę bardzo wdzięczny za info :D)

 

PS. Dlaczego akurat 1996? Myślałem, że ostatnie większe modernizacje tego sprzeta to 1994 :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mnie tez sie podobaja GPZty,bardzo fajne maszyny,sam chcialem Sobie taka kupic ale ostatecznie padlo na xj600S 97r,i tez jestem zadowolony.

A Wam chlopaki zycze udanego zakupu.

 

Pozdrawiam

Maciek xj600S

TYCHY

:buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Dlaczego akurat 1996? Myślałem, że ostatnie większe modernizacje tego sprzeta to 1994

 

Wydaje mi się, że alternator poprawiono w 96 ale może się mylę.

Może to zrobiono podczas modyfikacji w 1994r.

 

Za 5, 6000 zł na pewno znajdziesz coś z okolic roku 90.

Taki sprzęt, jeśli się włoży trochę serca i wysiłku będzie lepiej wyglądał (a napewno jeździł) od "zdławionych" GPZ-ów z okolic rocznika 2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No więc etka już sprzedana - teraz biorę się ostro za poszukiwania GPZ :flesje: Także wielka proźba: jeżeli ktoś ma/zna kogoś kto ma/słyszał coś o jakiejś GPZ 500 w przyzwoitym stanie, niebitej, zadbanej, kosztującej tak 6-7 000 (ew. niewiele więcej, będziemy negocjować :) - oczywiście w gre wchodzą także jak najbardziej tańsze egzemplarze :( ) to bardzo proszę o kontakt. Napaliłem się na taką maszynę a sezon coraz bliżej :(

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...