Skocz do zawartości

Mercedes A klasa 1.7 TDI


Boa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pompowtryskiwacze są lepsze. Może kultura pracy jest niższa, ale osiągi lepsze. Common Rail pracuje kulturalniej ale brak mu kopa...

pozdr

LYsY

 

Buahaha a te wnioski to skad zes wytrzasnal :bigrazz: Common rail to kolejna ewolucja ukladow wtryskowych diesla i poza duzo wyzsza kultura pracy silnika, mniejszym zuzyciem paliwa i dymieniem, znacznie poprawia sie dynamika jazdy takim silniczkiem...

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wymieniać odrazu turbinę, rozrząd i akumulator to tzreba naprawdę niezłe padło kupić. Jeżeli to będzie jakikolwiek model który nie ma więcej niż 10 lat to jedyna obsługa będzie polegała na wymianie oleju oraz tankowaniu.

 

Zresztą czemu odradzacie przy małych przebiegach diesla? Może ktoś poprostu lubi charaktersykę diesla?

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wymieniać odrazu turbinę, rozrząd i akumulator to tzreba naprawdę niezłe padło kupić. Jeżeli to będzie jakikolwiek model który nie ma więcej niż 10 lat to jedyna obsługa będzie polegała na wymianie oleju oraz tankowaniu.

Tak sie Tobie tylko wydaje....rozrzad trzeba praktycznie zawsze wymienic po kupnie auta. Jestem na czasie w wymiana rozrzadu w 626 DiTD. Wymiana jego kosztowala okolo 2000 zlotych. Robiac 40 tkkm rocznie jest to jak najbardziej sensowne, bo zwroci sie szybko w paliwie.Ale jak ktos robi 10 tysiecy rocznie, to dla mnie mija sie to zupelnie z celem. Robiac 10 tysiecy rocznie Dieslem bardzo szybko wykancza sie akumulator. Moja Mama tak wlasnie uzytkuje Skode 1,9 D robiac dziennie po 2 km do pracy. Pobor pradu pobierany przez rozrusznik i swiece zarowe jest na tyle duzy, ze ciezko go przez te 2 km naladowac. Tym bardziej zima. Prozaiczna sprawa-wiecej oelju wchodzi, wieksza pojemnosc skokowa niz benzyna-a co za tym idzie ubezpiecznie to kolejne koszty ktore przemawiaja za uzytkowaniem Diesla na dlugich trasach. Poza tym zima benzyna po 2 km produkuje cieple powietrze z nawiewow, a Diesel po 10 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Ci pisałem napinacz paska cena całej kompletnej płyty coś koło 700 pln + montaż jak frajer to mu serwis powie że trzeba cały silnik demontować -taka technologia , ale da się bez demontażu wymienić.

 

zapomniałem - rozrząd jest na łańcuchu.

Edytowane przez VIKI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie Tobie tylko wydaje....rozrzad trzeba praktycznie zawsze wymienic po kupnie auta. Jestem na czasie w wymiana rozrzadu w 626 DiTD. Wymiana jego kosztowala okolo 2000 zlotych. Robiac 40 tkkm rocznie jest to jak najbardziej sensowne, bo zwroci sie szybko w paliwie.Ale jak ktos robi 10 tysiecy rocznie, to dla mnie mija sie to zupelnie z celem. Robiac 10 tysiecy rocznie Dieslem bardzo szybko wykancza sie akumulator. Moja Mama tak wlasnie uzytkuje Skode 1,9 D robiac dziennie po 2 km do pracy. Pobor pradu pobierany przez rozrusznik i swiece zarowe jest na tyle duzy, ze ciezko go przez te 2 km naladowac. Tym bardziej zima. Prozaiczna sprawa-wiecej oelju wchodzi, wieksza pojemnosc skokowa niz benzyna-a co za tym idzie ubezpiecznie to kolejne koszty ktore przemawiaja za uzytkowaniem Diesla na dlugich trasach. Poza tym zima benzyna po 2 km produkuje cieple powietrze z nawiewow, a Diesel po 10 :D

 

Tylko czasmi te 2 km przejezdza sie w czasie 30 minut, szczegolnie w duzych miastach...

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buahaha a te wnioski to skad zes wytrzasnal :bigrazz: Common rail to kolejna ewolucja ukladow wtryskowych diesla i poza duzo wyzsza kultura pracy silnika, mniejszym zuzyciem paliwa i dymieniem, znacznie poprawia sie dynamika jazdy takim silniczkiem...

:icon_mrgreen:

 

Choćby z prostego porównania osiągów. Ibiza 1,9 TDI 110 KM vs. Opel Astra III diesel na Common Railu 122 KM. Astra zostawała w tyle aż miło. A niby 12 KM więcej i to był jakiś ponaddwulitrowy silnik.

 

Zresztą, miałem TDI z VW i trochę o tym czytałem, proszę dwa linki - i podważ wiedzę tych ludzi, o ile umiesz. W co wątpię.

 

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=85

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=93

 

Polecam też Diagtronika, www.diagtronik.pl - kolesie z silnika 1,9 TDI 110 KM na pompowtryskiwaczach wycisnęli pod 300 KM i zrobili mistrza Polski w wyścigu na ćwierć mili w klasie diesel. CR mogły im ssać :)

 

pozdr

LYsY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choćby z prostego porównania osiągów. Ibiza 1,9 TDI 110 KM vs. Opel Astra III diesel na Common Railu 122 KM. Astra zostawała w tyle aż miło. A niby 12 KM więcej i to był jakiś ponaddwulitrowy silnik.

 

Zresztą, miałem TDI z VW i trochę o tym czytałem, proszę dwa linki - i podważ wiedzę tych ludzi, o ile umiesz. W co wątpię.

 

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=85

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=93

 

Polecam też Diagtronika, www.diagtronik.pl - kolesie z silnika 1,9 TDI 110 KM na pompowtryskiwaczach wycisnęli pod 300 KM i zrobili mistrza Polski w wyścigu na ćwierć mili w klasie diesel. CR mogły im ssać :)

 

pozdr

LYsY

 

Wez jeszcze pod uwage masy aut i pzelozenia :bigrazz:

Poza tym ja nie pisze co jest dzwieczniejsze do tuningu tylko do normalnej zwyklej eksploatacji...

:icon_mrgreen:

 

P.S.

W pierwszym adresie doszukalem sie sporo bledow, aczkolwiek nie wplywaja one na wyrazona opinie ze CR pod kazdym wzgledem bije pompowtryski na glowe ;-)

 

Konkluzje z drugiego linka:

"Silniki z pompowtryskiwaczami nie mają zbyt wysokiej kultury pracy. Zwłaszcza w czasie zimnego rozruchu na mrozie. Głośno terkoczą i na dodatek dymią. Trwa to krótka chwile ale pojawia się. Legitymują się za to znakomitymi osiągami.

 

Aby zachęcić i przyciągnąć klientów .....Audi A6 dostało silnik nowej generacji. 3.0 CR. Pod pojęciem >Nowej generacji< kryje sie nowy system wtryskowy CR oparty na wtryskiwaczach z nastawnikami piezokrystakicznymi. Co to takiego...niebawem napisze. System pracuje na większym...bo wynoszącym 1600bar ciśnieniu. Spełnia wszystkie normy spalin...nawet te przyszłościowe, no i najważniejsze....cudowna wprost kultura pracy. Jak przystało na auto prawie luksusowe...motorek cicho mruczy. Osiągi także z >górnej półki<.

 

A nasze terkoczące pompowtryski niech sobie gdaczą w passatach"

 

i druga jakze cenna wiadomosc ;-)

 

"Miałem przyjmność szukać usterki w ciężko odpalającym silniku w Landrover Defeder 2002 z silnikiem TD5 ma on pompowtryskiwacze ale z tego co Pan opisał powinien mieć czujnik nie tylko na wieńcu ale też na wałku a ten silnik go nie miał. Czy w związku z tym silnik domyśla się kiedy jest jaki tłok w danym mijescu po przyśpieszeniu po wtryskui w danym momencie? Problemem okazała się zbyt mała amplituda z czujnika z "wieńca" porównywaliśmy na oscyloskopie dwa różne czujniki i na jednym był większy pik a na innym mniejszy..."

:icon_mrgreen:

 

Poza tym w tym linku opisana zostala zasada dzialania pompowtrysku i tu akurat wszystko jest w porzadku. Nie zauwazylem jednak zadnych wiadomosci ktore zachwalalyby pompowtryski a negowaly CR, wlasciwie w pierwszym linku widac znaczaca przewage CR ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z tego co pamietam to miales audi 80- tamten silnik nie byl na pompowtryskiwaczach! Pierwszym 1,9 TDI na pompowtryskach byla bodajze 115 konna wersja.Pozniej zrobili tez slabsze :)

 

Dokładnie, osobiście miałem 80-tkę, ale miałem też sporo okazji jeździć właśnie Ibizą GT rocznik 1999 z silnikiem 110 KM (oznaczenia nie podam niestety). To było z 4 lata temu... wzięliśmy z kolegą Opla Astrę III na CR na jazdę testową - pamiętam moc 122 KM, silnik 2,2 albo coś takiego. No i Astra nie miała żadnych szans. Dodam, że kolega tą Ibizą śmigał w nieco nielegalnych, nocnych wyścigach na ćwierć mili i niejeden CR czy tam benzyniak dostawał baty.

 

A, kolego MOC, to jasne że znalazłeś sporo błędów na podesłanych stronach. Co prawda Masters i Diagtronik to dwie najbardziej uznane firmy i najwięksi fachowcy od TDI w Polsce, ale Ty wiesz lepiej, nawet jeśli nie mówisz, cóż to za błędy. Są tam po prostu i basta. Zapomniałem, wybacz, gdybym pamiętał, jaki jesteś mądry, nie zaczynałbym dyskusji. Bo z Tobą to jak kłócić się z Bogiem o powstanie świata...

 

LYsY

Edytowane przez LYsY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, osobiście miałem 80-tkę, ale miałem też sporo okazji jeździć właśnie Ibizą GT rocznik 1999 z silnikiem 110 KM (oznaczenia nie podam niestety). To było z 4 lata temu... wzięliśmy z kolegą Opla Astrę III na CR na jazdę testową - pamiętam moc 122 KM, silnik 2,2 albo coś takiego. No i Astra nie miała żadnych szans. Dodam, że kolega tą Ibizą śmigał w nieco nielegalnych, nocnych wyścigach na ćwierć mili i niejeden CR czy tam benzyniak dostawał baty.

Ale wlasnie 110 i 90 KM to byly silniki na zwyklej pompie. Dopiero 115 KM to byl na pompowtrysku-zreszta niemontowany w Ibizie 99 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..A, kolego MOC, to jasne że znalazłeś sporo błędów na podesłanych stronach. Co prawda Masters i Diagtronik to dwie najbardziej uznane firmy i najwięksi fachowcy od TDI w Polsce, ale Ty wiesz lepiej, nawet jeśli nie mówisz, cóż to za błędy. Są tam po prostu i basta. Zapomniałem, wybacz, gdybym pamiętał, jaki jesteś mądry, nie zaczynałbym dyskusji. Bo z Tobą to jak kłócić się z Bogiem o powstanie świata...

 

LYsY

 

Przeczytaj Lysy dokladnie moj post i wowczas sie do niego odnies..

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...