Skocz do zawartości

Yamaha ttr 2000r


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem i niewiem czy mały czy duży-a mianowicie ostatnio przy odpalaniu poluzował się wałek wyrównoważajacy-został zmielony ale nic poza jego wymianą się nie stało.zmieniłem olej poskręcałem moto z kumplem i ok. Jeszcze przed odpaleniem wyjęliśmy gaźnik i wyczyściliśmy. Po całej robocie przyszedł czas na odpalenie-banan na gębie-moto pali....ale z ttr-y wydobywa się gwizd jak moto chodzi-nie jest to część metaliczna bo nie słychać tarcia,ani nie potrafię ustalić na słuch do końca miejsca z którego się wydobywa gwizd. Także jest to przy dodawaniu gazu,choć moto normalnie chodzi,ani nie kopci. Może ktoś się już zx tym spotkał albo ma jakieś pomysły?Mi się już skończyły a i znajomi nie wiedzą co i jak.Prosze o pomoc.jak coś to gg lub forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej mógł byś bardziej sprecyzować, :wink: co mianowicie się stało „zmielony”, puścił sworzeń na wałku czy jak ? czy silnik był rozpołowiony ??

 

sam sworzeń przy odpalaniu puścił i został zmielony w pył. Nic więcej sie nie stało.Wymieniłem sworzeń(ten malutki półksiężyc bo o tym mówię ) i poskręcaliśmy silnik. Po odpaleniu zaczął po prostu świszczec,coś jak gwizd głośny ale nie taki jakby się ocierały metalowe części o siebie tylko gwizd. Rozbierałem też gażnik i czyściłem,są nowe krućcewiec raczej lewe powietrze nie powinno się dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys podobny gwizd wydawał mi XT jak przykrecałem dekiel, i krzywo siadła wiazka przewodów co przechodzi przez dekiel razem z tą gumową uszczelka gruba, itamtedy przedostawało sie powietrze i było słychać koiło magnesowe. Całosc własnie tak gwizdała.

Silnik masz prawie taki sam jak w xt wiec to moze to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wiem ze dlugo sie nie odzywalem ale w kocu doszedlem po wielu przebojavh i pseudo mechanikach..Prawie trafileś Nitomen-mianowicie po tym jak zmielilo mi klin na walku wyrownowazajacym zderzyl on się z korbowodem(wybaczcie bledy w nazewnictwie ale ucze sie wszystkiego od niedawna)po rozkreceniu raz jeszcze okazalo sie walek wyrownowazajacy jest krzywy lekko, ale juz tak dokladnie nie mozna go spasowac z zebatkami i niby przez to jest swist. Problem mam nastepujacy i zarazem pytanie: po 1-podobno jest mozliwosc ze walek ten pod wplywem pracy sie naprostuje i ulozy, a swist zniknie(a juz duzo ucichl niz za pierwszym razem jak go odpalilem),jesli tak to czy moge z tym jezdzic???nie zniszcze silnika?? po 2- czy zna kots jakie sa koszta walka,gdzie go mozna zamowic ewentualnie,czy warto kupic uzywke??pomocy co mi pozostaje do zrobienia w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie awarie w TTR to prawdziwa zadkosc , twoj silnik to w sumie ten sam co w XT , mozesz kombinowac z gratami od XT eka. Caly nowy baslanser to gruba kasa , zapewne ok 1000 zl .

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm. To faktycznie nie fart :rolleyes: . A masz pewność ze jest krzywy??…rozpołowiony był silnik??

 

A co z tą niezawodnością :icon_evil: ….to możliwe ze koledze przydarzyło się to co mi a mianowicie przy wymianie tarczy sprzęgłowych wielkie było moje zdziwienie bo zębatka na wale przenosząca napęd na kosz była odkręcona :icon_eek: trzymała się zaledwie na KLINIE prawdopodobnie gdybym nie wymieniał sprzęgła prędzej czy później by go ścięło bo nakrętka powinna być dokręcona z siłą 120Nm…a to trzymał mały klin… http://bikepics.com/pictures/1577590/

 

Wniosek.. chyba tylko jeden ze jakość spada :rolleyes: … bo takie rzeczy nie powinny mieć miejsca…

 

A co do problemu to jeśli rzeczywiście jest krzywy to niestety wymiana.....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik był rozpolowiony i koles przy mnie krecil walem wiertara i chodzil krzywo:( masakra,moze macie jakies propozycje jak to zrobic taniej?juz jestem zdesperowany i silnik uzywany kupic choc kasa nie smierdze...niewiem co robic.Mam dostep do tokarek i innych sprzetow moze da sie to naprostowac ale slyszalem ze powstaja w maeteriale mikropekniecia i mozna sobie wiekszych szkod narobic...Moze macie namiary na kogos skad sama taka czesc mozna wziac?...W sumie tylko i az mi zostalo i moto do sezonu w kocu gotowe bo przez tamtem nie jezdzilem bo mi padl modul...wiec sami wiecie jakie too koszta a modul nowy kupilem...2650....ratujcie!

 

Aha i jeszcze jedno-jesli swist z tym zwiazany cichnie pomalu i nie jest taki jak na poczatku mozna z tym jezdzic?juz dwie osoby mechanicy z dluuugim stazem mowili ze mozna, ze moze sie ułoży...co wy na to? :buttrock: :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wal tez masz krzywy ? ja osobiscie , wymienil bym czesci na XT ekowskie , cale sprawne i proste.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździć tym możesz ale,to już twoja odpowiedzialność

Po 1 to nie jest pomiar kręcenie wiertarka i na oko! Wał jak i balans nie sa symetryczne i takie na oko to nic nie da, a jeśli naprawdę az na ok. widać ze nie jest w osi to definitywnie remont! Prawidłowo powinien zamocować w osi i w miejscach, które s a podane w manualu zamocować czujnik zegarowy w setkach i zobaczyć czy mieści się w tolerancji. Jeśli nie to wym/reg. W przypadku wału możliwa regeneracja, a wałek wyrównowazający nowy lub używany.

A czy silnik ma większe drgania???...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik chodzi zupełnie normalnie procz tych swistow...ale wkurzylem sie bo naprawa droga wiec kupilem drugi caly silnik. W koncu mam pełno zamiennych na przyszlosc;P.Dzis chce wsadzic zakupiony silnik a tamten zdejme i tyle,a czesci beda.Co wy na to?za silnik dalem 1400zl...i jestem splukany:)dam znac po operacji dzisiejszej :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pewnie z allegro który stał za 1500 ja od tego Pana kupiłem kompletny gaźnik od tego silnika :icon_mrgreen: moto z 98roku gaźnik jak gaźnik ale na pewno nie był rozkręcany :biggrin:

 

Jeśli nawet góra będzie licha to już masz wszystko, co trzeba do wymiany w swoim, :wink: Naprawdę podziwiam za upór nie jeden właściciel by już pozbył się moto…moduł ,silnik :banghead: …teraz już bezproblemowej jazdy!!! :crossy: :flesje:

Powodzenia :buttrock:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...