Skocz do zawartości

Czy MTX 125 ma nicasil?


b182
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kumpel przymierza się do MTX 125 z 89 roku. Jak wygląda sprawa cylindra w MTX? Czy jak DT ma żeliwo czy nicasil? JA mam DT125R i ciekaw jestem również porównania który motor lepszy, jakie ma zalety i wady jeden względem drugiego? Dzięki z góry za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma Zeliwo. Masz Dt z Silnikiem Japonskkim Tzn lc2 125 czy Z Dt R z silnikiem minareli bo to podstawowa roznica.Mtx napewno bedzie zywotniejszy.Napewno bedzie lzejszy moim zdaniem to nalepsze enduro lat 90tych.

A po czym to poznać? Wiem że mam motor DT125R z roku 1990. Jaka to różnica czy LC2 czy Minarelli? Który lepszy? No i po czym poznać?

Edytowane przez b182
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://bikepics.com/pictures/891757/ to jest silnik Lc2. a to minarelli http://bikepics.com/pictures/597081/

 

pozatym R od Lc2 sie ruzni.Lc2 napewno byl silnikiem wytrzymalszym nie bylo tam klopotu z zaworem wydechowym bo byl mechaniczny.silnik troche slabszy caly japonski.Twoj japonski ma tylko hmm Gaznik.:) Jezeli masz minarelli.

Edytowane przez DiboS60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc mam ten drugi z nowszego moto. Minarelli. Dyskusja zeszła na inny tor trochę. Miało być o MTX a zeszło na moją DT. Dobrze ze ma cylinder żeliwny i można szlifować. Piszesz ze te starsze były lepsze ale widzisz od 88 roku chyba już wszystkie maja Minarelli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisze ze lepsze pisze ze zywotniejsze.ja uwazam ze co ja ponskie to japonskie.kazdy ma swoje zdanie.napewno minarelka jest mocniejsza i bardziej zawansowana tehcnicznie a czy mniej awaryjna?watpie japonczycy zaladowali ten silnik ze wzgledu na nieoplacalnosc produkowania u siebie takich silnikow i atrakcyjna oferte przez wlochow.wierzysz w to ze nie potrafili by sami zrobic silnika lepszego ?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A leż ja się nie kłócę. Z tego co wiem i tak silnik w DT są bardzo dobre i wytrzymałe więc ja się tam o swój nie martwię. Czyli MTX ma żeliwny cylek więc nie ma problemu z szlifem i nowym tłokiem. Ktoś niedawno mówił mi że MTX ma nicasil więc sam już nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie wiesz jak sprawdzić to weź pilniczek przypiłuj w dolnej części prowadzącej cylindra jeśli nicasil to zedrzesz powłokę jeśli żeliwo to będziesz miał jednolity materiał.

 

Jeśli będziesz miał nicasil to koszt ok.

Tuleja-300zł + tłok od 200 w górę

Jeśli żeliwo

Szlif-60zł + tłoczek od 200 w górę:D

 

Polecam tego pana:]

Motor-Tech. Woryna P.

tel. 0 601 90 17 00

adres

40-862, Katowice, Borysa 4

woj. śląskie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja o tym wiem. Rozumiem że kolega chce kupić uszkodzonego i chce zrobić remont. Więc podałem wyżej ceny i jak sprawdzić cylek.

 

Kolega chce kupić dobrego, ale dobrze wiedzieć co jest w środku bo pewnie kiedyś będzie musiał zmieniać tłoka. Z tego co piszesz wynika że MTX miały nicasil bądź żeliwo. Tak? Czy po prostu sam nie wiesz? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie wiesz jak sprawdzić to weź pilniczek przypiłuj w dolnej części prowadzącej cylindra jeśli nicasil to zedrzesz powłokę jeśli żeliwo to będziesz miał jednolity materiał.

 

Wez sobie kolego paznokcie tym pilniczkiem przypiluj a nie cylinder :banghead:

 

Po czym to sprawdzisz odrazu widac golym okiem, nikasil jest bardzeij jasny i cylinder jest lekki. Ciezko mi to opisac ale ja odrazu poznaje golym okiem.

Edytowane przez pikus91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...