Skocz do zawartości

Wodór z tlenem


_speedy_
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ok... spróbuje namówić brata w jego samochodzie spróbować...

Bo z tego co czytałem i w necie i na amerykańskich stronach i na polskich róznych forach to dział ...

Ktoś podawął kalkulacje ze swiatła mijania ardziej obciazaja niz generator a przeciez swiatła na spalanie wpływaja tak jak nic...

a na innym wartośc opalowa wodoru była podawana jako bardzo wysoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do końca ufam takim obliczeniom :P

 

i słusznie.

Przecież to ewidentny Spisek koncernów paliwowych i organizacji ekologicznych.

A Newtown i Einsten opracowując podwaliny fizyki pracowali dla Rządu (tego złego) i dzięki temu ów Rząd może teraz wszystkim manipulować.

Na szczęście Kowalski wie o istnieniu Spisku i dzięki swojemu Zdrowemu Rozsądkowi potrafi Ich wszystkich przechytrzyć.

 

Miłego dnia życzę,

Adam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to policz sam, albo udowodnij, że tak nie jest.

Nie ma nic za darmo.

 

Średniej wielkości auto przy 120km/h potrzebuje 20kW do utrzymania swojej prędkości na płaskim terenie. Niech nam przy tym spali 8l/100km

Czyli na godzine wsiąpi nam 9,6l, a z tego uzyskamy 20kWh energii.

Z jednego litra wychodzi nam: 2,08kWh.

 

Sprawność alternatora 50%

Regulator ma sprawność około 85%

Światła pobierają 120W

 

Z prostego obliczenia wychodzi, że światła potrzebują 282W mocy z silnika.

 

Dla zmiany może skorzystam z proporcji

1 - 2,08

x - 0,282

 

x - 0,135L

 

Z tych obliczeń wychodzi 0,135l więcej.

 

Można by jeszcze zrobić obliczenia, wg kaloryczności paliwa i sprawności przeciętnego silnika spalinowego.

Pozatym można by wziąć też dane dla agregatu prądotwórczego, bo tam są bogato wypisane dane ile paliwa zużywa agregat przy danych mocach.

 

W każdym razie do pracy magisterskiej jeszcze hoho, nie będe tutaj wykładów robił, bo nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale Ty podajesz ile Energi potrzebuje pojazd do tego by sie poruszac... a alternator chcąc nie chcąc i tak sie kreci...

Ok jest zasilany przez silkik - jest ale jest zasilany ciagle...

i jakoś trudno mi uwierzyć w to ze stawia diametralnie inny opór silnikowi wzgledem tego ile pradu jaki wytwoarzy jest wykorzystywane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest perpetuum mobile !! Perpetum mobile to maszyna a w tej instalacji nie ma ani jednej cześci ruchomej , i zamienia ona 1 energie w 2 .

Po 2 oczywiście ze 100% sprawności nie można osiagnac.

Tylko ze jadąc motocyklem alternator i tak działa ... jazda na światłach pobiera tez kilka amper... Oszczedności miedzy jazda na światłach i bez jest znikoma jeśli w ogóle jest ... a skoro przy podobnym obciażaniu można uzyskiwac paliwo - to oszczednośc jest !!

 

 

Moim zdaniem to jest jakis jeden wielki przekret. Cos takiego to nie jest oszczednosc z prostego powodu. Jesli wkladasz prace zeby uzyskac wodor, przy sprawnosci mniejszej niz 100% to zawsze musisz wlozyc wiecej niz wyjmiesz. Aby zasilic alternator spalasz paliwo, wiecej paliwa spalisz niz "oszczedzisz" dzieki temu ustrojstwu. Bo inaczej byloby to perpetuum mobile, maszynka ze sprawnoscia wieksza niz 100%....

 

 

ale Ty podajesz ile Energi potrzebuje pojazd do tego by sie poruszac... a alternator chcąc nie chcąc i tak sie kreci...

Ok jest zasilany przez silkik - jest ale jest zasilany ciagle...

i jakoś trudno mi uwierzyć w to ze stawia diametralnie inny opór silnikowi wzgledem tego ile pradu jaki wytwoarzy jest wykorzystywane

 

Przeczytalem to 3 razy, i za cholere nie rozumiem co chciales tu napisac.... to co jest "diametralnie inny opór silnikowi wzgledem tego ile pradu jaki wytwoarzy jest wykorzystywane". To brzmi tak madrze, pseudonaukowo i niejasno. W skrocie, BZDURY :P

Odsylam slownik pwn -> diametralnie.

Edytowane przez Rauven
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Masz racje silnik zasila alternator paskiem...

Tylko ze pobiera od niego na światłe , ładowanie , obsługe wtrysków , zapłon etc mniej energii niż alternator wytwarza... i dlatego to co normalnie nie zostanie użyte można wykorzystać do zasilana pojazdu ...

 

ale Ty podajesz ile Energi potrzebuje pojazd do tego by się poruszać... a alternator chcąc nie chcąc i tak sie kreci...

Ok jest zasilany przez silnik - jest ale jest zasilany ciągle...

i jakoś trudno mi uwierzyć w to ze stawia diametralnie inny opór silnikowi względem tego ile prądu jaki wytworzy jest wykorzystywane

 

Widzę, że nie za bardzo orientujesz się jak działa alternator.

Alternator, upraszczając, działa jak silnik elektryczny tylko na odwrót. Podłącz sobie mały silniczek pod zasilanie. Dołącz także amperomierz. Przy braku oporów silnik bardzo mało prądu pobiera. Następnie spróbuj zadać mu obciążenie. Pobór prądu gwałtownie się zwiększy. Nawiasem mówiąc jest to najczęstsza przyczyna przepalenia zwojów silnika. Tak więc przeprowadzając to doświadczenie wyciągniesz wnioski że im większe obciążenie tym więcej prądu potrzeba.

 

Teraz może wreszcie zrozumiesz dlaczego zapalając światła mijania, słuchanie radia, bądź trzymanie wciśniętego pedału hamulca na światłach powoduje większe zużycie paliwa.

 

i jakoś trudno mi uwierzyć w to ze stawia diametralnie inny opór silnikowi względem tego ile prądu jaki wytworzy jest wykorzystywane

Jeśli opór byłby mniejszy niż wytwarzana energia, tak iż część energii przeznaczona byłaby jako napęd alternatora to mielibyśmy perpetuum mobile

Edytowane przez krzysiek8104
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...