_speedy_ Opublikowano 7 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 ok... spróbuje namówić brata w jego samochodzie spróbować... Bo z tego co czytałem i w necie i na amerykańskich stronach i na polskich róznych forach to dział ... Ktoś podawął kalkulacje ze swiatła mijania ardziej obciazaja niz generator a przeciez swiatła na spalanie wpływaja tak jak nic... a na innym wartośc opalowa wodoru była podawana jako bardzo wysoka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDragon Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Światła mijania moc 2x60W/12V = 10A Wzrost zużycia paliwa: 0,2l/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_speedy_ Opublikowano 8 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 0,2 to duzy wzrost ... Jak to niby zmierzyłeś ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDragon Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 http://www.motoryzacja24.pl/jak_oszczedzac_paliwo.htm Wg tego 0,3l/100km W innym artykule wspomniano o 0,2l. Różnie mówią, osobiście nie mierzyłem, bo nie jeżdze autem jeszcze ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_speedy_ Opublikowano 8 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 nie do końca ufam takim obliczeniom :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 nie do końca ufam takim obliczeniom :P i słusznie. Przecież to ewidentny Spisek koncernów paliwowych i organizacji ekologicznych. A Newtown i Einsten opracowując podwaliny fizyki pracowali dla Rządu (tego złego) i dzięki temu ów Rząd może teraz wszystkim manipulować. Na szczęście Kowalski wie o istnieniu Spisku i dzięki swojemu Zdrowemu Rozsądkowi potrafi Ich wszystkich przechytrzyć. Miłego dnia życzę, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDragon Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 No to policz sam, albo udowodnij, że tak nie jest. Nie ma nic za darmo. Średniej wielkości auto przy 120km/h potrzebuje 20kW do utrzymania swojej prędkości na płaskim terenie. Niech nam przy tym spali 8l/100km Czyli na godzine wsiąpi nam 9,6l, a z tego uzyskamy 20kWh energii. Z jednego litra wychodzi nam: 2,08kWh. Sprawność alternatora 50% Regulator ma sprawność około 85% Światła pobierają 120W Z prostego obliczenia wychodzi, że światła potrzebują 282W mocy z silnika. Dla zmiany może skorzystam z proporcji 1 - 2,08 x - 0,282 x - 0,135L Z tych obliczeń wychodzi 0,135l więcej. Można by jeszcze zrobić obliczenia, wg kaloryczności paliwa i sprawności przeciętnego silnika spalinowego. Pozatym można by wziąć też dane dla agregatu prądotwórczego, bo tam są bogato wypisane dane ile paliwa zużywa agregat przy danych mocach. W każdym razie do pracy magisterskiej jeszcze hoho, nie będe tutaj wykładów robił, bo nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_speedy_ Opublikowano 9 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 ale Ty podajesz ile Energi potrzebuje pojazd do tego by sie poruszac... a alternator chcąc nie chcąc i tak sie kreci... Ok jest zasilany przez silkik - jest ale jest zasilany ciagle... i jakoś trudno mi uwierzyć w to ze stawia diametralnie inny opór silnikowi wzgledem tego ile pradu jaki wytwoarzy jest wykorzystywane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDragon Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 (edytowane) Widze, ze sie nie dogadamy. Ja sie wyłączam z subskrybcji. Niech Ci sie śnią samoistnie kręcące alternatory po nocach. Edytowane 9 Lutego 2009 przez TDragon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwy Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 czuje trola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDragon Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 Do tego nie wiedzącego co sam chce. ;) Najpierw pyta i udaje laika, a potem przeczy podstawowym prawom energii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rauven Opublikowano 9 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2009 (edytowane) to nie jest perpetuum mobile !! Perpetum mobile to maszyna a w tej instalacji nie ma ani jednej cześci ruchomej , i zamienia ona 1 energie w 2 . Po 2 oczywiście ze 100% sprawności nie można osiagnac. Tylko ze jadąc motocyklem alternator i tak działa ... jazda na światłach pobiera tez kilka amper... Oszczedności miedzy jazda na światłach i bez jest znikoma jeśli w ogóle jest ... a skoro przy podobnym obciażaniu można uzyskiwac paliwo - to oszczednośc jest !! Moim zdaniem to jest jakis jeden wielki przekret. Cos takiego to nie jest oszczednosc z prostego powodu. Jesli wkladasz prace zeby uzyskac wodor, przy sprawnosci mniejszej niz 100% to zawsze musisz wlozyc wiecej niz wyjmiesz. Aby zasilic alternator spalasz paliwo, wiecej paliwa spalisz niz "oszczedzisz" dzieki temu ustrojstwu. Bo inaczej byloby to perpetuum mobile, maszynka ze sprawnoscia wieksza niz 100%.... ale Ty podajesz ile Energi potrzebuje pojazd do tego by sie poruszac... a alternator chcąc nie chcąc i tak sie kreci... Ok jest zasilany przez silkik - jest ale jest zasilany ciagle... i jakoś trudno mi uwierzyć w to ze stawia diametralnie inny opór silnikowi wzgledem tego ile pradu jaki wytwoarzy jest wykorzystywane Przeczytalem to 3 razy, i za cholere nie rozumiem co chciales tu napisac.... to co jest "diametralnie inny opór silnikowi wzgledem tego ile pradu jaki wytwoarzy jest wykorzystywane". To brzmi tak madrze, pseudonaukowo i niejasno. W skrocie, BZDURY :P Odsylam slownik pwn -> diametralnie. Edytowane 9 Lutego 2009 przez Rauven Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 23 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2009 (edytowane) Masz racje silnik zasila alternator paskiem... Tylko ze pobiera od niego na światłe , ładowanie , obsługe wtrysków , zapłon etc mniej energii niż alternator wytwarza... i dlatego to co normalnie nie zostanie użyte można wykorzystać do zasilana pojazdu ... ale Ty podajesz ile Energi potrzebuje pojazd do tego by się poruszać... a alternator chcąc nie chcąc i tak sie kreci... Ok jest zasilany przez silnik - jest ale jest zasilany ciągle... i jakoś trudno mi uwierzyć w to ze stawia diametralnie inny opór silnikowi względem tego ile prądu jaki wytworzy jest wykorzystywane Widzę, że nie za bardzo orientujesz się jak działa alternator. Alternator, upraszczając, działa jak silnik elektryczny tylko na odwrót. Podłącz sobie mały silniczek pod zasilanie. Dołącz także amperomierz. Przy braku oporów silnik bardzo mało prądu pobiera. Następnie spróbuj zadać mu obciążenie. Pobór prądu gwałtownie się zwiększy. Nawiasem mówiąc jest to najczęstsza przyczyna przepalenia zwojów silnika. Tak więc przeprowadzając to doświadczenie wyciągniesz wnioski że im większe obciążenie tym więcej prądu potrzeba. Teraz może wreszcie zrozumiesz dlaczego zapalając światła mijania, słuchanie radia, bądź trzymanie wciśniętego pedału hamulca na światłach powoduje większe zużycie paliwa. i jakoś trudno mi uwierzyć w to ze stawia diametralnie inny opór silnikowi względem tego ile prądu jaki wytworzy jest wykorzystywane Jeśli opór byłby mniejszy niż wytwarzana energia, tak iż część energii przeznaczona byłaby jako napęd alternatora to mielibyśmy perpetuum mobile Edytowane 23 Kwietnia 2009 przez krzysiek8104 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.