widurek Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Ahoj ! Czy ktoś z Was zmieniał w swoim moto przednią zębatkę na więcej zębów, podobno mozna dotać 1-3 zęby . dowiedziałem się, że nawet nie traci się gwarancji. Wtedy biegi wydłużają się i szóstka staje się typowym nadbiegiem w trasie. Mam ochotę to zmienić bo denerwuje mnie przezucanie non stop w mieście 6 biegów a i w trasie przydało by się trochę mniejsze zużycie paliwa. Według mnie moto ma wystarczająco dużo mocy i moment obr. żeby na coś takiego się zdecydować. Co Wy na to ??? pozdr. Widurek Może ktoś ma do zbycia prawy kufer Hondy 33L do sprzedania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SynekM Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Myślę , że to bardzo dobry pomysł - ale nie wiem czy bym dołożył trzy zęby więcej - ale jeden ząbek to z pewnością . W trasie jadąc z dużą szybkością czasami trzeba zdecydowanie przyśpieszyć - jak dołożysz trzy zęby to na piątce bez redukcji będzie mocno wołowata i tu będziesz musiał mieszać biegami . pzdr. Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Yo! Z przodu max 1 zab wiecej. Wieksza zebatka sie nie zmiesci. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widurek Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Yo! Z przodu max 1 zab wiecej. Wieksza zebatka sie nie zmiesci. Pzdr Hej ! W swoim zmieniłeś, kiedyś pisałeś o tym ? pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Yo! Nie, ale jestem zarejestrowany na forum cbf1000.com. I tam walkowali temat wielokrotnie. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widurek Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Yo! Nie, ale jestem zarejestrowany na forum cbf1000.com. I tam walkowali temat wielokrotnie. Pozdro Szkoda, że nie uczyłem się angielskiego :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Yo! Kilka posotw z tamtego forum: If you increased the front sprocket by one tooth or reduce the rear sprocket by 4 teeth. You will reduce the engine rpm by about 500rpm. I did this just before a trip to Italy in Sep, & I was getting an extra 30 miles on a tankfull. "Jesli zwiekszysz przednia zebatke o 1 zab lub zmniejszysz tylna o 4 zeby, zmniejszysz obroty silnika o ok. 500 obr/min. Ja zrobilem tak przed wycieczka do Wloch we wrzesniu, dzieki czemu mialem do dyspozycji ok. 30 mil wiecej na pelnym baku." I changed my front sprocket a few months ago from std 16T to a 17T Renthal. The first time I went out for a test run the speedo showed exectly the same speed at 3000rpm as it did before, I thought to myself "This thing's made no difference" until I got my head round the fact that the speedo sensor is in the gearbox not the front wheel. It turns out the revs are the same for the same indicated speed, but the actual speed is around 6% faster than before. As the speedo read 6% too high before, it is now accurate. "Ja zmienilem u siebie przednia zebatke kilka miesiecy temu ze standardowej 16 zebowej na 17 zebowa firmy Renthal. Pierwszy raz jak wyjechalem na testy, predkosciomierz pokazal dokladnie te sama predkosc przy 3000 obr/min co wczesniej. Pomyslalem, ze zmiana nie przyniosla zadnej roznicy, az dotarlo do mnie, ze czujnik predkosci znajduje sie w skrzyni biegow, nie w przednim kole. Okazuje sie, ze obroty sa zawsze te same dla danej predkosci na predkosciomierzu, ale rzeczywista predkosc wzrosla o ok. 6% po zmianie zebatki. Jednakze z uwagi na to, ze licznik wczesniej pokazywal troche za duza predkosc, po zmianie zebatki jest bardziej dokladny." I have the 17T Renthal sprocket fitted. I think it is a good mod to carry out. The reduction in revs, particularly in top gear, makes the bike more relaxing to ride, and the speedo is now spot on with my sat.nav. I can't say I notice any reduction in pulling power, the CBF has sooooo much torque, raising the gearing a touch has a negligable effect on the way the bike pulls. "Mam zebatke 17 zebowa firmy Renthal. Mysle, ze to dobra modyfikacja. Redukcja obrotow, szczegolnie na ostatnim biegu, sprawia, ze motocykl jest bardziej relaksujacy, a predkosciomierz pokazuje teraz dokladnie taka sama predkosc, jak moja nawigacja. Nie moge powiedziec, zebym zauwazyl redukcje w mocy motocykla, CBF ma tak potezny moment, ze tak delikatna zmiana przelozen nie ma negatywnego wplywu na sile pociagowa sprzeta." Nie umiem teraz znalezc informacji, ze 18 zebow juz sie w CBF nie zmiesci, ale bankowo kolesie tak pisali, a ja sam jak wymienialem naped w swojej CBF, to widzialem, ze nawet 16 zebow wyglada, jak wcisniete na sile. Ciasno tam pod deklem cholernie. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widurek Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Ogromne dzięki za te informacje !!! Jeszcze nie jestem do końca pewny ale raczej bedę chciał zmienić Najpierw zobaczę ile to będzie kosztowało. Łańcucha to chyba nie będę musiał zmieniać ? pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 (edytowane) Yo! Nie. Teoretycznie mozesz przyspieszyc jego zuzycie, lub zuzycie samej zebatki, ale tym bym sie nie przejmowal :). Gorzej zalozyc nowy lancuch na stare zebatki niz odwrotnie. Sam zastanawiam sie troche nad taka modyfikacja :). Na pewno jest lepsza od zmiany tylnej zebatki, bo tylna pomniejszona o 4 zeby moze juz chyba wiazac sie ze skracaniem lancucha, a na pewno mocno zmniejszy zakres jego regulacji ;). Pzdr PS Kosztowac bedzie w zasadzie tyle ile kosztuje przednia zebatka. Chyba, ze nie chcesz wymieniac samodzielnie. Edytowane 26 Stycznia 2010 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widurek Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Hej Uzbierałem już tyle gratów (alarm, gniazdo zapalniczki, podgrzewane manetki, Handbary, stelaże pod kufry boczne i tylny błotniczek) to i zębatkę dorzucę do tego wszystkiego. Część z tych gratów kupiłem już w tamtym roku ale jakoś czasu i chęci mi brakowało. W tym roku muszę się zmobilizować i jak się tylko ociepli (bo magazyn mam nie ogrzewany) to biorę się do roboty. Za jednym zamachem pojadę ze wszystkim. Bo jak się sezon zacznie to znowu będzie ciężko. Ostatnio kupiłem w allegro lewy kufer 33L i komplet stelaży wszystko razem za 500 zł. Tylko go muszę przemalować na złoty kolor. A prawy w salonie muszę dokupić, udało mi się wynegocjować go za 1100 zł. Tylko go muszę przemalować na złoty kolor ale i tak będę lakier dorabiał do tylnego błotnika bo jest jak na razie biały. Odnośnie tych kufrów to nie jestem jeszcze pewny. waham się czy te mniejsze 29L nie byłyby lepsze-mniej wystające na boki. Różnica w litrach jest niby nie wielka ale zawsze trochę szkoda tego dodatkowego miejsca. Na i-Honda.pl komplet małych 29L jest za 1599 zł i to wraz ze stelażami ! Może ktoś widział jedne i drugie i może doradzić w tej kwesti. ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SynekM Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 (edytowane) witam Wydaję mi się że przy zmianie zębatki trzeba wziąć również pod uwagę różnicę w przebiegu . Jeżeli jeździsz po mieście i na krótkich dystansach nie ma to znaczenia , natomiast gdy wybierasz się na dłuższą wyprawę i nawigujesz na GPS to różnice pewnie będą znaczne , co może doprowadzić do błądzenia w nieznanym terenie . pzdr. Marek PS.Widurek czy zamierzsz kupić stelaż pod tylny kufer ? Mam oryginalne stelaże boczne i rozglądam się za czymś na tył - myślałem o Givi , ale podobno nie łatwo dopasować tylny stelaż do oryginalnych bocznych . Edytowane 26 Stycznia 2010 przez SynekM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widurek Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Ja mam już oryginał Hondy stelaż+kufer 45L. Kupiłem go razem z moto. Trochę się pospieszyłem bo teraz może też bym GIVI koplet kupił Ale dlatego że mam już ten duży Oryginał to i boczne takie chce Fajną opcją jest kufer na pilota z centralnym zamkiem i alarmem jednocześnie ładujesz graty wciskasz guzik w pilocie i jednocześnie cały motocykl chroniony. Wiadomo to nie ideał ale zawsze to coś. Gdybym nie pospieszył się z tym dużym kufrem no i alarm tez już kupiłem (lezy od kwietnia 2009). To bym coś takiego chyba zmontował. Męczące jest czasem to zamykanie i otwieranie. Jedną ręką ciężko a nie zawsze druga jest wolna. Ale w kwesti spasowania bocznych do tylnego to nie pomogę ! pozdr. Widurek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SynekM Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 witam ponownie Zdecydowanie większe 33l. - mam takie i tak jak napisałeś różnica w gabarytach niewielka (przecież na codzień nie przeciskasz się z kuframi między puszkami)natomiast w pakowności dość znaczna ( czasami brakuje centymetr by domknąć ). 33 l. mają w środku torbę , którą możesz wyjąć i zabrać bagaż bez zdejmowania kufra , ale tak naprawdę to ta torba psu na budę , bo kufer tak łatwo zdjąć i założyć , że zajmuje to 10 sekund. Pamiętaj by do gniazda zapalniczni założyć bezpiecznik . pzdr. Marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Yo! Ja alarmu w moto nie chce. CBF ma za maly akus na to. Wydaje mi sie, ze za szybko moglby rozladowac moto... Kufry mam, grzane manetki tez, oslone tylnego kola, gmole... Szybe z Viadra... Chcialoby sie miec czujnik temperatury oleju i wyswietlacz biegow ;). Gniazdo zapalniczki bede instalowal na wiosne, bo kupilem GPSa. No, chyba, ze przerobie sobie wtyczke z ladowarki GPSa na jakiegos jacka, bo tak gigantyczna wtyczka ladowarki wydaje mi sie nieporeczna i obawiam sie, ze moze wyskakiwac na wybojach :). Wtedy zamiast gniazda zapalniczki byloby gniazdo male na jacka ;). Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motoivan Opublikowano 26 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Czołem Moja biedaczka stoi w serwisie i czeka na koniec rozgrywek z ubezpieczycielem . Za 2 -3 tygodnie ma już być gotowa , teraz to i tak bez znaczenia patrząc na termometr. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.