Immortal Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Witam jak w temacie. Gdy kupowałem niestety gość nie wiedział jaki olej był wlany bo sam długo nie pojeździł motocyklem (kilka kilometrów) i go sprzedał mi. Moto oczywiście ok, tylko chciałem zmienić olej i nie zabardzo wiem co wlać. Myślałem o Motulu 5100 10W40 bo na takim jeździłem Gpztem i byłem zadowolony. Może ktoś z Was powie mi coś konkretnego w tym temacie? Czy lać ten Motul czy może nie wiem... inny np. rzepakowy :biggrin: (taki żart oczywiście). Aha moto według licznika ma 42 tyś km i jest z 93 roku. to w sumie tez ma jakieś znaczenie. Silnik pracuje ładnie nie puszcza dyma. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 W swoim ZZR zawsze lałem pełny syntetyk, choć był o 10 lat młodszy (ale miał ponad 70 tys. km z czego ja zrobiłem 40, więc nie przejmuj się swoim niskim przebiegiem :wink: ). ZZR generalnie nie bierze oleju, lej dobry pełny syntetyk, ja lałem zwykle 10W50. A czy to motul, shell, castrol... w zasadzie przez ten czas lałem każdą markę oleju (zależy co akurat miałem pod ręką :biggrin: ). Jesli to jest pełny syntetyk, to nie ma to żadnego znaczenia dla moto. Nie żałuj paru złotych na pełny syntetyk - choć są ortodoksi, którzy mówią, że jak moto stare i silnik zjechany, to lepiej gęstszy mineralny. Ale ja nie mam doświadczeń z zabytkami, więc trudno mi coś doradzić. A jeżeli Twój przebieg jest oryginalny (w 15 letnim moto... to 2,8 tkm na rok :wink: ) to śmiało wal syntetyk - 42 tkm dla ZZR to pryszcz a nie przebieg :buttrock: Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 ..... Nie żałuj paru złotych na pełny syntetyk - choć są ortodoksi, którzy mówią, że jak moto stare i silnik zjechany, to lepiej gęstszy mineralny. Ale ja nie mam doświadczeń z zabytkami, więc trudno mi coś doradzić. ..... W mojej instrukcji od moto napisali że najważniejsza jest klasa jakości ( chodzi o literki SG, SH czy SL) i klasa lepkości oczywiście (czyli np 10W50) a o bazie to napisali że równie dobrze może być syntetyczna jak i mineralna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Immortal Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Cóż po rozrządzie widać że motocykl może mieć tyle przejechane, jak regulowałem luzy zaworowe to miałem okazję pooglądać sobie dokładnie elementy rozrządu, także jeżeli nawet licznik jest cofnięty to bebechy rozrządu wyglądają ładnie. Może akurat poprzedni właściciele dbali o motocykl. no nic pewnie zaleje syntetyka tego 5100 i powinno być dobrze. dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 no nic pewnie zaleje syntetyka tego 5100 i powinno być dobrze. dzięki 5100 to polsyntetyk. Pelen synetyk w Motulu to 7100 i 300V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Immortal Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 o widzisz, porypało mi się fakt na 5100 pisze SEMI. Dzieki za sprostowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacer Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 ja rowniez niewidzialem jaki bym lany dotychczas w moim moto, to zalalem taki jaki pisze w serwisowce tzn 10w40. zobaczymy jak tam bedzie sobie radzil na wiosne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.