grebur Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 witam (wiem ze co chwile pisze w innych tematach o róznych motorach, ale zanim cos kupie musze wiedziec duuzo na temat przyszłego motora - niekoniecznie musi byc to ten z tego tematu ;) ) otóż szukam dla siebie motoru ktory spełni moje wymagania ... rozglądam sie za czymś co bedzie mocne, lekkie - ogólnie zwinne moją uwage przykuł ktm exc 200 wiem ze to bezkompromisowy sprzęt, ale czegoś takiego szukam teraz mam kilka pytań (jak zawsze ... warto popytać fachowców) - jak jest z częsciami do tego motoru - tłoki, korby itp. ( dostępność - koszta ) - jakie są koszty utrzymania tego motocykla w porównaniu do exc 125 - czy niebedzie ten motor dla mnie za mocny ? - podobno ma charakter szatana - co ile MTH zmienia sie tłok ( przy czym ile to jest 1 mth :icon_question: ) ps. co do kosztów utrzymania to myśle ze bede jezdził powiedzmy co niedziele, jestem amatorem, jakiś krotki wypad na tor raz w tygodniu i to wszystko - ile to mnie wyjdzie rocznie ( mniej - wiecej ! ) ? Cytuj To tu, gdzie się błękit splata z betonem..http://bikepics.com/members/grebur/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbychuda Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 koszty utrzymania to jest temat jak rzeka, bo wszytsko zależy na jaki motor trafisz, możesz wymieniać tylko tłoki i inne czesci które się naturalnie i jeżdzić a możesz trafić tak że wszystko sie bedzie sypać, wszystko zależy jak dbał o motor poprzednik. A z kosztami część to w ktm jest porównywalnie jak u Japońców, może minimalnie drożej Koszty utrzymania rocznego to troche bajki bo jednego sezonu możesz mieć do wymiany np kosz sprzęgłowy całe zawieszenie i wszystkie łożyska sie posypią a za rok prawie nic nie zainwestujesz w motor. Ja bym nie radził tak kalkulować na chłodno bo jak by wszyscy tak liczyli ile co kosztuje i w ogóle to by nikt sobie motoru nie kupił pozdrawiam i życzę udanych zakupów:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ucek Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 (..) szukam dla siebie motoru ktory spełni moje wymagania ... ale czy ty chłopie, spełnisz wymagania motoru? :wink: rozglądam sie za czymś co bedzie mocne, lekkie - ogólnie zwinne moją uwage przykuł ktm exc 200 rozumiem twoje zainteresowanie :icon_mrgreen: :buttrock: to wspaniała maszynka wiem ze to bezkompromisowy sprzęt, ale czegoś takiego szukam "bezkompromisowy", to może za dużo powiedziane - ma swoje wymagania, jak to 50KM w 2T.. - jak jest z częsciami do tego motoru - tłoki, korby itp. ( dostępność - koszta ) Nie ma kłopotu - im młodszy rocznik, tym teoretycznie dostępność większa. Koszty - dla mnie zawsze są za duże :wink: Ty wybierasz czy wsadzasz oryginalne. Generalnie to dobre enduraki - doglądane troskliwie nie sprawiają kłopotów (czysta eksploatacja) - jakie są koszty utrzymania tego motocykla w porównaniu do exc 125 moim zdaniem niższe - ale nie robiłam testów :wink: Poza tym - zgadzam się ze zbychuda - zależy od ciebie i konkretnej sztuki na którą trafisz - czy niebedzie ten motor dla mnie za mocny ? - podobno ma charakter szatana będzie :icon_razz: a serio - zależy od twoich umiejętności, techniki i zdrowego rozsądku. Karnij się może jakąś 200EXC, to będziesz miał wyobrażenie :bigrazz: - co ile MTH zmienia sie tłok ( przy czym ile to jest 1 mth :icon_question: ) wg serwisówki lub własnego widzimisię :icon_mrgreen: Znam takie 200, które jeżdżą amatorsko i niewiele na jednym tłoku już 3 sezon. 200EXC, to maszynki dla ludzi szukających konkretnej charakterystyki motocykla - przejedź się, zanim podejmiesz decyzję. i bierz nowsze roczniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grebur Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 widze ze polecacie ten motor ;) co do moich umiejetnosci to mysle ze nabede je na ktm'ie, na dt 125 smigam na kole to mysle ze az tak zle niejest ;) co do rocznikow - to na moto bede mial z 7tys max 8, wiec celuje w 2001 - 2002r. czekam na wypowiedzi innych uzytkowników :wink: Cytuj To tu, gdzie się błękit splata z betonem..http://bikepics.com/members/grebur/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbychuda Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 ja sie z dt 125 przesiadłem na exc 125 i nie ma zadnego porównania, a z 200 to juz w ogóle, znaczy jeździć to na pewno bedziesz jezdził nawet na 530 ale pytanie czy warto, czy motor tak Cie nie sponiewiera ze bedziesz miał dosyć, wszyscy co sie znają na tym sporcie mówią że łatwiej sie nauczyć jeźdić na mniejszej pojemności a później sukcesywnie iść w coraz większa pojemność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grebur Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 (edytowane) ja sie z dt 125 przesiadłem na exc 125 i nie ma zadnego porównania, a z 200 to juz w ogóle, znaczy jeździć to na pewno bedziesz jezdził nawet na 530 ale pytanie czy warto, czy motor tak Cie nie sponiewiera ze bedziesz miał dosyć, wszyscy co sie znają na tym sporcie mówią że łatwiej sie nauczyć jeźdić na mniejszej pojemności a później sukcesywnie iść w coraz większa pojemność rozumiem twoje przesłanie, zbyt duza moc moze niedawac frajdy z jazdy, ale mysle ze w moim przypadku bardziej warto jednak zainwestowac w tego ktm'a 200, poniewaz moi rodzice są tacy ze bardzo nielubią kiedy zmieniam moto i kiedy po pewnym rozwoju mialbym zmienic exc 125 na exc 200 to byłby kłopot, a z resztą jestem mądrym motocyklistą, na poczatku odkrecałbym manetke do 1/3 dopiero potem stopniowo zaczołbym buszowac we wakacje jade do pracy na miesiąc do niemiec, zarobie około 2,5-3tys, sprzedam moją dt, dołoze troche, jeszcze powinno zostac na utrzymanie, w dodatku mam urodziny we wakacje to dodatkowy zastrzyk gotówki dojdzie aż tak potężny jest ten ktm ? a jesli taki ziom daje rade, to czemu nie ja http://pl.youtube.com/watch?v=Bh6HR_F4q7o&feature=related xD ps. mam 176cm wzrostu, czy exc 200 niebedzie dla mnie zbyt duzy ? Edytowane 7 Stycznia 2009 przez grebur Cytuj To tu, gdzie się błękit splata z betonem..http://bikepics.com/members/grebur/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbychuda Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 za duży na pewno nie będzie, a jak mówisz ze jak na wakacjach bedziesz kupował to jeszcze masz w hoooooj czasu że by sie gdzieś przejechać na exc 200 i 125 i porównaj sobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grebur Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 rozglądam sie w tej chwili za motorem ponieważ kiedy bedzie okazja jestem w stanie kupić go w tej chwili, najwyzej we wakacje oddam pieniadze rodzicom a ja mieszkam w małym miasteczku, dlatego niemam okazji sie przejechac na exc 125 czy 200, niemam stycznosci zbytnio ze światem enduro, jestem samotnym jeźdzcem ... Cytuj To tu, gdzie się błękit splata z betonem..http://bikepics.com/members/grebur/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ucek Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 (edytowane) ja mieszkam w małym miasteczku, dlatego niemam okazji sie przejechac na exc 125 czy 200, niemam stycznosci zbytnio ze światem enduro, jestem samotnym jeźdzcem ... Nie obraź się, ale chłopaki mają rację - kup sobie 125 EXC, poćwicz uczciwie technikę (nie tylko dawanie na koło :icon_razz: :wink: ) i dobrze ogarnij tę moc. Taka ewolucja jeszcze nikomu nie zaszkodziła :icon_mrgreen: Po samotnym pomykaniu na Dt125, to i tak będziesz miał nadto wrażeń. btw - młody z filmiku, to nie jest leszcz, tylko fajnie wymiatający dzieciak :clap: Takie maluszki, uczone od początku TECHNIKI jazdy (a nie pierdzenia po torze) wymiatają dużo lepiej od staruchów na mocnych maszynach. Więc niech cię nie zwiedzie to, że ledwo sięga do kiery :icon_mrgreen: :notworthy: Edytowane 7 Stycznia 2009 przez ucek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grebur Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 (edytowane) ale przyszły motor chciałbym miec juz do 18'stki (przy kazdym nowym tak mowie, a zmieniam co pol roku, ale to szczegół) ale jakbym kupił exc 200 to moze pomykałbym na nim do tego wieku ... w exc 125 niechodzi oto ze moze mi sie moc znudzic, ale np. bedzie mnie kusiło zeby jednak kupic cos mocniejszego - dajmy na to exc 200, a kiedy bede miał ochote na inny motor niz exc 200 to pomyśle i odrazu ochłone, bo przeciez w moim wieku exc 200 to bedzie juz poprostu kolos, a kiedy bym miał exc 125 to zawsze moglbym miec cos lepszego ... rozumiecie ? podejrzewam ze macie racje, ale ja jestem uparty i musze sie targowac, wkoncu rozmawiam z fachowcami ;) ps. kurde no ... niewiem czemu ale exc 125 mnie nie pociąga ... Edytowane 7 Stycznia 2009 przez grebur Cytuj To tu, gdzie się błękit splata z betonem..http://bikepics.com/members/grebur/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroman147 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Starty ja też jak byłem na kupnie motoru to też rozważałem ktm-a exc 200. Przejechałem się na exc200 i na sx125. exc 200 to dla mnie jednak bestia i wybrałem sx 125. 125 mam naprawdę mocnego kopa i myślę że ci się nie znudzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbychuda Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 nie pociąga cie dlatego że w głowie automatycznie porównujesz go do dt 125 ja też tak na początku maiłem a teraz przejeździłem cały sezon na exc 125 i w dalszym ciągu jak odkręcam gaz na maxa to jest wrazen i to pod dostatkiem, po za tym ten motor tak sie zbiera ze wszystkich biegów ze po przesiadce z dt 125 musiałem dwa razy policzyć cy na pewno ma 6 biegów bo jakoś dziwne to bylo dla mnie żeby motor miał takie pokłady przyspieszenia na tak wysokich biegach:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grebur Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 dzieki za wypowiedzi, chyba jednak bede rozgladał sie za tym exc 125, ale w nim chyba wieksze koszty utrzymania są, bo exc 200 ma 45koni a exc 125 42konie, wiec wieksze koszty utrzymania będą ? i jak jest w exc 125 z rejestracją, niedługo robie a1 i ten motor idzie jakos zarejestrowac zeby smigac na a1 ? Cytuj To tu, gdzie się błękit splata z betonem..http://bikepics.com/members/grebur/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbychuda Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 no ja mam normalnie zarejestrowany na a1 tak że nawet nic nie trzeba było mówić w sensie kombinować, nie wiem jak jest w exc 200 ale w exc 125 to tłok tak co sezon może 1.5 jak normalnie jeździsz i masz w porządku nicesil i nie dajesz ostro w palnik. ale że troche nie rozumiem ty chcesz tym motorem jeździć normalnie po ulicy czy jak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grebur Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 ale że troche nie rozumiem ty chcesz tym motorem jeździć normalnie po ulicy czy jak ? mam do toru 12km, w tym 5km asfaltem, wiec przyda sie go zarejestrowac ;] zbychuda powiedz mi cos wiecej o twoim ktm'ie, ciągnie od góry czy od dołu juz sie zbiera ? ile mniej-wiecej pali w terenie przy nieostrym pałowaniu ? ile waży ? jak idzie na koło ? Cytuj To tu, gdzie się błękit splata z betonem..http://bikepics.com/members/grebur/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.