HELLBOY Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Pojawiły mi się pewne niejasności, a mianowicie kiedy używać wewnętrznego pas ruchu na rondzie. Może ktoś mi to wyjaśni? Bo już sie pogubiłem. Czy powinno to się robić gdy przejeżdżam więcej niż połowę ronda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomulus Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 http://moto.onet.pl/1354122,2217,artykul.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 http://moto.onet.pl/1354122,2217,artykul.html Napisano, bo napisano, moze mam juz problemy z rozumieniem slowa pisanego ale malo to przejzyste. Jezeli rondo ma dwa pasy ruchu ( lub trzy ) to pierwszy zjazd z ronda nalezy wykonac z prawego pasa ronda. Nalezy wiec przygotowac sie i dokonac zmiany wczesniej. Do opuszczenia drogiej czy trzeciej ( czwartej ) mozliwosci mozna uzyc juz pasa lewego ( czy srodkowego - o ile rondo ma trzy pasy ruchu ). Nalezy jednak pamietac, ze opuszczajac rondo z lewego ( czy srodkowego ) pasa ruchu musimy bezwzglednie udzielic pierszenstwa pojazdom znajdujacym sie po prawej stronie ( przecinamy ich pas ruchu ). :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Cos tu Ks krecisz. Nie wiem jak jest w niemcowni ale w polsce jest tak: "Wg zapewnień policji, zatrzymanie i mandat może nam grozić, jeśli ... będziemy chcieli je opuścić z innego pasa niż zewnętrzny." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Jordan Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 (edytowane) Prawie się zgodzę z przedpiszcą. Uważam, że jeśli na rondzie nie ma strzałek wskazujących kierunek jazdy ani dziwnych malowań (jak np u nas w Radomiu) to rondo wielopasmowe jest równoważne wielopasmowej drodze, która jedzie w kółko, a wyjazd z ronda jest jak skręt w prawo, czyli tylko z prawego skrajnego pasa. Znaczy się, jeśli jedziesz "nie w prawo" to możesz wjechać na pas wewnętrzny, a przed wyjazdem zjechać na zewnętrzny (ustępując pierwszeństwa) i dopiero z niego zjechać z ronda. A "prawie" zgoda wynika stąd, że jeśli na rondzie są jakoś niestandardowo wymalowane pasy to one Ci powiedzą czy możesz zjechać z innego pasa czy nie możesz. Pozdrawiam MJ Edytowane 5 Stycznia 2009 przez Michael Jordan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Nie rozstrzygamy sytuacji, gdy znaki poziome wskazuja innaczej, bo to oczywiste. W Angli np. na rondach (a lubia je bardzo) jesli tylko maja one wiecej niz jeden pas, to wszystkie pasy sa oznaczone znakami poziomymi. Malo tego. Bardzo czesto oprocz znaku ktory nakazuje kierunek jazdy na danym pasie, jest jeszcze informacja z nr. drogi na jaka sie skierujemy jadac danym pasem. Troche to "obrazliwe" traktowanie czlowieka jak debila ktory nie da sobie rady jesli nie bedzie mial napisane literami 3x3 matry gdzie ma jechac, ale w praktyce jedzie sie jak po szynach i jest to bardzo praktyczne rozwiazanie. Zreszta o drogach w Angli mozna by ksiazke napisac. Powiem wam tylko tyle, ze niemcy to moga sie juz robic czerwoni ze wstydu w porownaniu do angielskich drog i autostrad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukasz1221 Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Witajcie ! Podłącze się również do tematu i zapytam : W ktorym miejscu powinno się na rondzie sygnalizować manewr skretu ? Tzn. z tego co ja wiem, to jak jestesmy juz w rondzie to przy zjeździe z ronda, wstukujemy prawy kierunek i jedziemy (chodzi o jedno pasmowe rondo) , a w przypadku skrecania w prawo na rondzie (pierwszy zjazd z ronda), to musimy syganlizowac manewr zamiaru skretu w prawo juz przed rondem... Bynajmniej widziałem to na filmiku instruktażowym w OSK na kursie z prawka. Mianowicie najbardziej chodzi mi o to, że ten kierunek trzeba włączyć juz przed rondem (chodzi oczywiście o pierwszy zjazd - skręcanie w prawo) . Oczywiste to jest przy normalnej wielkosci rondach i przy rondach, gdzie do skretu w prawo jest oddzielny pas , a co w przypadku, gdy rondo jest naprawde duze, albo ma dziwny kształt (np. rondo na trasie Wodzisław- Rybnik w kształcie 8, zjazd na dworzec PKP) ? Dzwine by to było, jak byśmy przejechali już pół ronda z kierunkiem włączonym ... W takiej sytuacji równiez obowiązuje włączanie kierunku prawego przed rondem , czy dopiero przy zjeździe ? Pozdrawiam, Łukasz1221 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Cos tu Ks krecisz. Nie wiem jak jest w niemcowni ale w polsce jest tak: "Wg zapewnień policji, zatrzymanie i mandat może nam grozić, jeśli ... będziemy chcieli je opuścić z innego pasa niż zewnętrzny." Mozliwe, ze w PL jest inaczej :biggrin: . Rok czasu szkolilem na najwiekszym dwupasmowym rondzei w polnocnych Niemczech i jakos wszyscy zdawali wiec nie wydaje mi sie, he, he. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 "Wg zapewnień policji, zatrzymanie i mandat może nam grozić, jeśli ... będziemy chcieli je opuścić z innego pasa niż zewnętrzny." Cos to chyba tylko czysta teoria, bo bardzo wielu kierowcow z WEWNETRZNEGO pasa sobie skreca w prawo a kierowcy z prawego z kolei czesto jada prosto :icon_mrgreen: Czyli ze jak ten z prawego pojedzie prosto a wpadnie na niego ten z wewnetrznego skrecajacy w prawo, to czyja jest wina ? Obopolna ? Bo wedle przepisow, obaj zlamali prawo :icon_rolleyes: Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Cos to chyba tylko czysta teoria, bo bardzo wielu kierowcow z WEWNETRZNEGO pasa sobie skreca w prawo a kierowcy z prawego z kolei czesto jada prosto :icon_mrgreen: Czyli ze jak ten z prawego pojedzie prosto a wpadnie na niego ten z wewnetrznego skrecajacy w prawo, to czyja jest wina ? Obopolna ? Bo wedle przepisow, obaj zlamali prawo :icon_rolleyes: Wina bedzie tego ktory zjezdzal na prawy pas aby opuscic skrzyzowanie. Na tym o ktorym pisalem wczesniej z regoly poza kursantami nikt nie dawal sobie rady, wypadkow bylo sporo wiec miasto zlikwidowalo pasy, podobno teraz jest tam nieco bezpieczniej. :biggrin: :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Wina bedzie tego ktory zjezdzal na prawy pas aby opuscic skrzyzowanie. No tak, ale zgodnie z teoria policjantow, ( post Jerego ) prawy sluzy TYLKO do zjazdu z ronda w prawo, ten z lewego, wewnetrznego, mial prawo przypuszczac ze ten ze skrajnego skreci w prawo, prawda ? :eek: Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Cos to chyba tylko czysta teoria, bo bardzo wielu kierowcow z WEWNETRZNEGO pasa sobie skreca w prawo a kierowcy z prawego z kolei czesto jada prosto :icon_mrgreen: Czyli ze jak ten z prawego pojedzie prosto a wpadnie na niego ten z wewnetrznego skrecajacy w prawo, to czyja jest wina ? Obopolna ? Bo wedle przepisow, obaj zlamali prawo :icon_rolleyes: Kiedys widzialem w telewizji filmik z radiowozu. Sytuacja byla taka. Rondo 2 pasmowe. Radiowoz jechal prawym pasem i mial zamiar jechac dalej na wprost. Osobowka jadaca lewym pasem miala zamiar zjechac z ronda. Dla wyjasnienia dodam ze znaki poziome czyli kombinacja lini ciaglych i przeywanych pozwalala obu samochodom na jazde zgodnie z ich zamiarami. Osobowka zajechala droge radiowozowi poniewaz ZALOZYLA ze radiowoz tez bedzie zjezdzal z ronda. Typ z osobowki dostal mandat za spowodowanie zagrozenia na drodze oraz nie ustapienia pierszenstwa radiowozowi. Dzialo sie to w polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 nie da się zjechać z ronda z pasa innego niż prawy chcesz zjechać z wewnętrznego musisz przejechać prawym więc sytuacja jest jasna jeśli chcesz zmienić pas musisz ustąpić pierwszeństwa pojazdom na nim się znajdującym więc wina w przykładzie wyżej jest też bezsporna Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Typ z osobowki dostal mandat za spowodowanie zagrozenia i nie ustapienie pierszenstwa a nie za sam fakt ze chcial zjechac z lewego/wewnetrznego pasa, bo jak pisalem znaki poziome pozwalaly mu na taki manewr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HELLBOY Opublikowano 6 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Dorwałem jakąś dziwny podręcznik nauki jazdy i wyczytałem,że do skrętu w lewo na rondzie trzeba używać wewnętrznego pasa. Czyli: Jadać wprawo, bądź prosto przez rondo należy robić to z prawego pasa,a jeśli chcemy jechać w lewo bądź zawrócić wtedy używamy wewnętrznego pasa, a rondo zawsze opuszczamy z pasa zewnętrznego prawego o ile znaki na rondzie nie mówią inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.