Skocz do zawartości

Wewnętrzny pas ruchu na rondzie


HELLBOY
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Napisano, bo napisano, moze mam juz problemy z rozumieniem slowa pisanego ale malo to przejzyste.

 

Jezeli rondo ma dwa pasy ruchu ( lub trzy ) to pierwszy zjazd z ronda nalezy wykonac z prawego pasa ronda. Nalezy wiec przygotowac sie i dokonac zmiany wczesniej. Do opuszczenia drogiej czy trzeciej ( czwartej ) mozliwosci mozna uzyc juz pasa lewego ( czy srodkowego - o ile rondo ma trzy pasy ruchu ). Nalezy jednak pamietac, ze opuszczajac rondo z lewego ( czy srodkowego ) pasa ruchu musimy bezwzglednie udzielic pierszenstwa pojazdom znajdujacym sie po prawej stronie ( przecinamy ich pas ruchu ).

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie się zgodzę z przedpiszcą. Uważam, że jeśli na rondzie nie ma strzałek wskazujących kierunek jazdy ani dziwnych malowań (jak np u nas w Radomiu) to rondo wielopasmowe jest równoważne wielopasmowej drodze, która jedzie w kółko, a wyjazd z ronda jest jak skręt w prawo, czyli tylko z prawego skrajnego pasa. Znaczy się, jeśli jedziesz "nie w prawo" to możesz wjechać na pas wewnętrzny, a przed wyjazdem zjechać na zewnętrzny (ustępując pierwszeństwa) i dopiero z niego zjechać z ronda.

 

A "prawie" zgoda wynika stąd, że jeśli na rondzie są jakoś niestandardowo wymalowane pasy to one Ci powiedzą czy możesz zjechać z innego pasa czy nie możesz.

Pozdrawiam

MJ

Edytowane przez Michael Jordan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozstrzygamy sytuacji, gdy znaki poziome wskazuja innaczej, bo to oczywiste. W Angli np. na rondach (a lubia je bardzo) jesli tylko maja one wiecej niz jeden pas, to wszystkie pasy sa oznaczone znakami poziomymi. Malo tego. Bardzo czesto oprocz znaku ktory nakazuje kierunek jazdy na danym pasie, jest jeszcze informacja z nr. drogi na jaka sie skierujemy jadac danym pasem. Troche to "obrazliwe" traktowanie czlowieka jak debila ktory nie da sobie rady jesli nie bedzie mial napisane literami 3x3 matry gdzie ma jechac, ale w praktyce jedzie sie jak po szynach i jest to bardzo praktyczne rozwiazanie. Zreszta o drogach w Angli mozna by ksiazke napisac. Powiem wam tylko tyle, ze niemcy to moga sie juz robic czerwoni ze wstydu w porownaniu do angielskich drog i autostrad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lukasz1221

Witajcie !

 

Podłącze się również do tematu i zapytam :

 

W ktorym miejscu powinno się na rondzie sygnalizować manewr skretu ? Tzn. z tego co ja wiem, to jak jestesmy juz w rondzie to przy zjeździe z ronda, wstukujemy prawy kierunek i jedziemy (chodzi o jedno pasmowe rondo) , a w przypadku skrecania w prawo na rondzie (pierwszy zjazd z ronda), to musimy syganlizowac manewr zamiaru skretu w prawo juz przed rondem... Bynajmniej widziałem to na filmiku instruktażowym w OSK na kursie z prawka. Mianowicie najbardziej chodzi mi o to, że ten kierunek trzeba włączyć juz przed rondem (chodzi oczywiście o pierwszy zjazd - skręcanie w prawo) . Oczywiste to jest przy normalnej wielkosci rondach i przy rondach, gdzie do skretu w prawo jest oddzielny pas , a co w przypadku, gdy rondo jest naprawde duze, albo ma dziwny kształt (np. rondo na trasie Wodzisław- Rybnik w kształcie 8, zjazd na dworzec PKP) ? Dzwine by to było, jak byśmy przejechali już pół ronda z kierunkiem włączonym ... W takiej sytuacji równiez obowiązuje włączanie kierunku prawego przed rondem , czy dopiero przy zjeździe ?

 

 

Pozdrawiam,

Łukasz1221

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos tu Ks krecisz. Nie wiem jak jest w niemcowni ale w polsce jest tak:

"Wg zapewnień policji, zatrzymanie i mandat może nam grozić, jeśli ... będziemy chcieli je opuścić z innego pasa niż zewnętrzny."

 

Mozliwe, ze w PL jest inaczej :biggrin: . Rok czasu szkolilem na najwiekszym dwupasmowym rondzei w polnocnych Niemczech i jakos wszyscy zdawali wiec nie wydaje mi sie, he, he.

 

:crossy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Wg zapewnień policji, zatrzymanie i mandat może nam grozić, jeśli ... będziemy chcieli je opuścić z innego pasa niż zewnętrzny."

 

Cos to chyba tylko czysta teoria, bo bardzo wielu kierowcow z WEWNETRZNEGO pasa sobie skreca w prawo a kierowcy z prawego z kolei czesto jada prosto :icon_mrgreen:

Czyli ze jak ten z prawego pojedzie prosto a wpadnie na niego ten z wewnetrznego skrecajacy w prawo, to czyja jest wina ? Obopolna ?

Bo wedle przepisow, obaj zlamali prawo :icon_rolleyes:

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos to chyba tylko czysta teoria, bo bardzo wielu kierowcow z WEWNETRZNEGO pasa sobie skreca w prawo a kierowcy z prawego z kolei czesto jada prosto :icon_mrgreen:

Czyli ze jak ten z prawego pojedzie prosto a wpadnie na niego ten z wewnetrznego skrecajacy w prawo, to czyja jest wina ? Obopolna ?

Bo wedle przepisow, obaj zlamali prawo :icon_rolleyes:

 

Wina bedzie tego ktory zjezdzal na prawy pas aby opuscic skrzyzowanie. Na tym o ktorym pisalem wczesniej z regoly poza kursantami nikt nie dawal sobie rady, wypadkow bylo sporo wiec miasto zlikwidowalo pasy, podobno teraz jest tam nieco bezpieczniej. :biggrin:

 

:crossy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wina bedzie tego ktory zjezdzal na prawy pas aby opuscic skrzyzowanie.

 

No tak, ale zgodnie z teoria policjantow, ( post Jerego ) prawy sluzy TYLKO do zjazdu z ronda w prawo, ten z lewego, wewnetrznego, mial prawo przypuszczac ze ten ze skrajnego skreci w prawo, prawda ? :eek:

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos to chyba tylko czysta teoria, bo bardzo wielu kierowcow z WEWNETRZNEGO pasa sobie skreca w prawo a kierowcy z prawego z kolei czesto jada prosto :icon_mrgreen:

Czyli ze jak ten z prawego pojedzie prosto a wpadnie na niego ten z wewnetrznego skrecajacy w prawo, to czyja jest wina ? Obopolna ?

Bo wedle przepisow, obaj zlamali prawo :icon_rolleyes:

 

 

Kiedys widzialem w telewizji filmik z radiowozu. Sytuacja byla taka. Rondo 2 pasmowe. Radiowoz jechal prawym pasem i mial zamiar jechac dalej na wprost. Osobowka jadaca lewym pasem miala zamiar zjechac z ronda. Dla wyjasnienia dodam ze znaki poziome czyli kombinacja lini ciaglych i przeywanych pozwalala obu samochodom na jazde zgodnie z ich zamiarami. Osobowka zajechala droge radiowozowi poniewaz ZALOZYLA ze radiowoz tez bedzie zjezdzal z ronda. Typ z osobowki dostal mandat za spowodowanie zagrozenia na drodze oraz nie ustapienia pierszenstwa radiowozowi. Dzialo sie to w polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie da się zjechać z ronda z pasa innego niż prawy

chcesz zjechać z wewnętrznego musisz przejechać prawym więc sytuacja jest jasna

jeśli chcesz zmienić pas musisz ustąpić pierwszeństwa pojazdom na nim się znajdującym więc wina w przykładzie wyżej jest też bezsporna

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorwałem jakąś dziwny podręcznik nauki jazdy i wyczytałem,że do skrętu w lewo na rondzie trzeba używać wewnętrznego pasa. Czyli: Jadać wprawo, bądź prosto przez rondo należy robić to z prawego pasa,a jeśli chcemy jechać w lewo bądź zawrócić wtedy używamy wewnętrznego pasa, a rondo zawsze opuszczamy z pasa zewnętrznego prawego o ile znaki na rondzie nie mówią inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...