Skocz do zawartości

Predkosc licznikowa VS GPS


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bieżnik nie powoduje żadnych zauważalnych odchyłów i przekłamań w prędkości ani na tachografie. Wiem co mówię :wink:

 

 

Oczywiście nie neguję tego co mówisz, ale proszę powiedz na jakiej podstawie tak twierdzisz. Sam jestem kierowcą ciężarówki i nie potrafię zauważyć róznicy 3-4 km/h.

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz jakiś problem, żeby założyć do DAF zimówki, mądralo?

ciekawe, zużycie bieżnika w dużym aucie na oponie o rozmiarze 295/80R22.5 o centymetr powoduje odchylenie we wskazaniu tacho.

 

im mniejsza średnica opony przy takim samym zużyciu tym większe odchylenie od normy.

 

przelicz sobie obwód tej opony, odejmij centymetr po obwodzie o przelicz jeszcze raz, może coś zrozumiesz :banghead:

 

Koleżanko jako przewoźnik wiem, że nie da się zauważyć żadnych przekłamań w prędkości a tym bardziej zakładając zimówki o tym samym rozmiarze różniącą się na tyle wysokością bieżnika, że odchyły prędkości są na tyle małe, że nie rejestrowalne przez właściwe żadne urządzenia, między innymi tachografy, fotoradary i GPSy. Mówisz o tak znikomych odchyleniach od normy, że chyba nawet sama nie masz pojęcia jak to się przekłada w praktyce. Także nie praw mi tutaj morałów. No chyba, że moje legal tacho oszukują? :biggrin:

 

Oczywiście nie neguję tego co mówisz, ale proszę powiedz na jakiej podstawie tak twierdzisz. Sam jestem kierowcą ciężarówki i nie potrafię zauważyć róznicy 3-4 km/h.

 

No właśnie, że nie idzie dostrzec takiej różnicy. Nawet po dogłębnych obliczeniach różnica wychodzi na tyle znikoma, że nie może być zauważona przez właściwe żadne znane mi dostępne urządzenie rejesrujące prędkość. W tym wypadku tacho, GPS czy fotoradar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odchyły prędkości są na tyle małe, że nie rejestrowalne przez właściwe żadne urządzenia, między innymi tachografy, fotoradary i GPSy.

 

widzę jednak, że kolega liczyć nie potrafi... utrata centymetrowego bieżnika przy oponie 22' 285/70 to ciut ponad 1% prędkości mniej, przy rozmiarze 15' 205/70 to jest prawie 2% mniejsza prędkość.

skoro kolega miał wg gps 87km/h, a wg tacho 90km/h to należy zapytać jak duże ma opony.

jest też opcja, że miał legalizowane tacho na oponach o innym rozmiarze niż teraz jeździ.

 

 

Także nie praw mi tutaj morałów.

 

 

dalej nie wyjaśniłeś dlaczego nie można założyć zimówek do DAFa, panie przewoźnik ??? :banghead: :banghead: :banghead:

Edytowane przez Orzeszek :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę jednak, że kolega liczyć nie potrafi... utrata centymetrowego bieżnika przy oponie 22' 285/70 to ciut ponad 1% prędkości mniej, przy rozmiarze 15' 205/70 to jest prawie 2% mniejsza prędkość.

skoro kolega miał wg gps 87km/h, a wg tacho 90km/h to należy zapytać jak duże ma opony.

jest też opcja, że miał legalizowane tacho na oponach o innym rozmiarze niż teraz jeździ.

dalej nie wyjaśniłeś dlaczego nie można założyć zimówek do DAFa, panie przewoźnik ??? :banghead: :banghead: :banghead:

 

No kiepsko, zawsze w szkole ledwo miałem 2 :biggrin: :banghead: Panno/Pani orzeszek. Może gdybyś obcowała na codzeń z takimi urządzeniami to zamiast tylko czystej teoretycznej wiedzy posiadała byś tak zwaną również praktyczną, która mówi zupełnie coś innego niż Twoje znikome obliczenia, które nijak się przekładają na prędkości

 

A zimówki da sie założyć, wystąpiłem w roli wyśmiewacza, ponieważ zasugerowałaś swoją bardzo trafną tezę odnośnie zmiany prędkośći spowodowanej jazdą na zimowych oponach. Jak już sie zmienia opony na zimowe to praktycznie nigdy nie różnią się one rozmiarem i przynajmniej ja siez tym nie spotkałem, rozmiar zostaje ten sam. A poza tym jest to takie częste zjawisko w tym kraju, że dyskusja wydaje mi się jałowa, zwłaszcza z pseudo znajomą w temacie kobietą :banghead:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zimówki da sie założyć, wystąpiłem w roli wyśmiewacza,

 

 

pomyśl dwa razy zanim kogoś wyśmiejesz bo wychodzisz na buca..

 

Jak już sie zmienia opony na zimowe to praktycznie nigdy nie różnią się one rozmiarem i przynajmniej ja siez tym nie spotkałem, rozmiar zostaje ten sam.

 

w osobówkach zaleca się zakładać opony węższe niż letnie, a skoro tak to i średnica koła może się różnić, zapewne wiesz, że profil to % szerokości, a więc sobie policz...

 

 

A poza tym jest to takie częste zjawisko w tym kraju, że dyskusja wydaje mi się jałowa,

 

jakoś z nadejściem pierwszych mrozów są ogromne kolejki w zakładach wulkanizatorskich...

 

 

zwłaszcza z pseudo znajomą w temacie kobietą :banghead:

 

 

i znowu wychodzi z ciebie burak znający się na wszystkim...

 

nie ma sensu dyskutować z kimś kto nigdy w niczym nie ma racji...

 

 

 

 

 

Naprawde myslicie że predkosciomierz w takim tracku jest na linke do koła jak w komarze? :icon_mrgreen:

 

 

 

a co to ma do rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakim to zakładzie wulkanizacyjnym stoją ciężarówki tudzież TIRy czekające na zmianę na zimówki? Podaj adres.

 

Myślałem, że rozmawiamy o autach trochę większych niż osobówki, do których oczywiście, że się zaleca zakładanie tak jak napisałaś opon węższych we wiadomym celu. Ale nie w TIRach ani ciężarówkach. Motasz sie w zeznaniach.

 

I proszę przełóż mi Twoje obliczenia na praktykę skoro jesteś tak dokładnie wyliczona. Zdziwisz się.

 

PS. Dziękuję za buca i buraka - tylko debil potrafi siegnąć do dna języka w dyskusji :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawde myslicie że predkosciomierz w takim tracku jest na linke do koła jak w komarze? :icon_mrgreen:

 

Pewno nie jest. Chętnie tez dowiem się jak jest to zrobione, jednak nie rozumiem czemu linka ma mieć tak pejoratywną inklinację? Wszelkie urządzenia informujące o prędkości po przez zbieranie info o obrotach korbowodu + zapiętym biegu też są podatne na zmiany wielkości ogumienia. Co ciekawsze w motocyklu, przy dużych prędkościach, bardziej dokładny jest licznik rodem z komarka niż czujniki na wale. Przy dużych prędkościach tylne koło motocykla znajduje się w stałym uślizgu czego nie łapie czujnik na wale.

 

Vector, Wydaje mi się że jako osoba posiadająca zaszczytny tytuł największego gaduły dnia nie powinieneś wypominać innym że udzielają się bezproduktywnie w dyskusji :icon_razz:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości przypadków jest tak że jeżeli tachograf jest analogowy (tj. wykres parcy rysuje na tarczce) to napęd licznika jest linką, natomiast w nowszych pojazdach wyposażonych w tachografy cyfrowe jest to już tylko impuls elektryczny prowadzony kabelkami. Podkreślam jeszcze raz że napęd licznika jest brany ze skrzyni biegów.

 

Tomek

 

Ps. Zgadzam się z Vectorem, ale ja też nie słyszałem o czymś takim jak zimówki do ciężarówek, ale może być to spowodwane tym że ja jeżdże na wywrotakch dookoła komina :)

Edytowane przez tomeczek151
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj licznik pokazywal zawrotne w moim zablokowanym motorku pokazywal zawrotne 50km/h... Sam robilem blokady wiec sugerowalem sie licznikem w motorze... Kupilem sobie GPS i na nim pokazalo 39km/h a ja sie zawsze dziwilem ze mnie jakies kibelki wyprzedzaja :/....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...