slon10001 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Witam Latem miałem wypadek motocyklem. Uderzyłem w bok samochodu na zakręcie i lusterko samochodu wbiło mi się w bok. Po tym zdarzeniu byłem w szpitalu 10 dni. Nie było żadnych świadków zdarzenia.Na miejscu wypadku byli policjanci operacyjni i dokonali pomiarów. Nie było śladów hamowania ani moich ani samochodu. opisane były tylko miejsce gdzie stał samochód i leżal motor, gdzie potłuczona szyba itp.. Na podstawie tych pomiarów biegli wyliczyli ze to ja przekroczyłem jezdnię o 0,4m i wyliczyli ze jechałem 40Km/h. Dostałem z prokuratury wniosek o umorzeniu sprawy gdzie byłem jako poszkodowany na co napisałem zażalenie i teraz bedę miał sprawę w sądzie. Jedynym dowodem w tej sprawie jest opinia biegłych. Każde wyliczenia i pomiary mają jakiś błąd a tu nie został on podany i równie dobrze może wyjść ze samochód przekroczył oś jezdni. Jak mozna podważyć opinie biegłych?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orzeszek :) Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 zleć ekspertyzę innym biegłym rekonstrukcja wypadków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Jeżeli położenie samochodu i motocykla nie zostało po wypadku zmienione, to programy do rekonstrukcji ( np PC-Crasch) potrafią dokładnie wytyczyć jak poruszały się pojazdy. Ślady hamowania itd. nie są do tego potrzebne, wystarczy położenie pojazdów. Jeżeli takim programem wykonano rekonstrukcję to będzie bardzo trudno ją obalić bo teoretycznie przy identycznych założeniach każdy inny program poda bardzo zbliżone wyniki. Jedyne słabe punkty takich symulacji to założenia wstępne. O ile pewne dane typu pomiary miejsca wypadku, dane tachografu, rozrzuty szkieł itd. są bezsporne, to czasem biegli zmuszeni są do wprowadzenia do symulacji danych subiektywnych, niepotwierdzonych. Są to np. oszacowania odległości i prędkości podawane przez uczestników. Reasumując: Jeżeli opinia sporządzona jest na podstawie pomiarów policyjnych przy pomocy programu symulującego, to należy dokładnie sprawdzić czy biegły zrobił jakieś założenia wstępne nie poparte faktami. Te założenia można próbować kwestionować. Jeżeli opinia jest czysto opisowa, bez szczegółowych wyliczeń, bądź są to wyliczenia uproszczone, to jest to opinia słaba, i można zrobić kontropinię w oparciu o programy symulujące. Każdy większy zespół rzeczoznawców powinien taki program mieć. A przede wszystkim odpowiedz sobie na pytanie, na którym rzeczywiście pasie doszło do zderzenia (bo nie napisałeś :P ) Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-aprilia Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Jak rozumiem jest to opinia sporządzana w toku postępowania sądowego - to samodzielne zlecanie nowej opinii nie ma żadnego sensu. Taka opinia nie ma żadnej mocy dowodowej (nie może podważyć opinii biegłego). Pozostaje szukać słabych punktów przedłożonej przez biegłego opinii zgodnie z sugestiami Browarnego. A zacząć od wnioskowania o przesłuchanie biegłego na rozprawie. Oczywiście uparcie będzie podtrzymywał swoją opinię - ale tu przy odrobinie szczęścia i wiedzy można wykazać mu uproszczenia i przekłamiania. Wówczas po takim przesłuchaniu zawnioskujecie o dopuszczenie dowodu z opinii innego zespołu biegłych. Przy skomplikowanym stanie faktycznym zalecałbym wnioskowanie o instytut. Cytuj Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.