Skocz do zawartości

kanaly dolotowe


zbyhu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czolem!

 

Moze pytanie banalnie proste, ale chcialbym uslyszec fachowe opinie.

Otoz ostatnio zamienilem cylinderki w WSK. Chcialem sprawdzic jak sie motor bedzie sprawowal na cylindrze z wyszlifowanymi kanalami dolotowymi, a ze to chyba nominal, to na dziko zalozylem to tylko z nowymi pierscieniami.

Motor juz nie zapalil wiecej :).

Ale do rzeczy. Cylinder, ktory zdjalem (na ktorym dotychczas pokonalem 1000 km) mialem okazje sobie dokladnie poogladac. I okazalo sie, ze ma on jeden kanal o (na oko) polowe zmniejszonym przelocie. Drugi nie wyglada wiele lepiej. Po prostu tak jest odlany, ze okna w tulei nie do konca pokrywaja sie z odlewem aluminium. Zdjec nie mam jak wykonac, bo nie wsadze cyfraka w cylinder :).

 

No i teraz pytanie? Jak duzy moze miec to wplyw na prace silnika?

Slabe wkrecanie na wysokie obroty, zanizanie predkosci maksymalnej, slabosc (dlawienie przy za mocno otwartej przepustnicy i gwaltowniejszym puszczeniu sprzegla) moga byc tego efektem?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest tak jak opisujesz to masz odpowiedź na wszystkie swoje bolączki :)

Kształt , przekrój kanałów płuczących ma kolosalne znaczenie. Nawet niewielka wada kształtu będzie zmieniała przepływ a co dopiero cos takiego.

Tak więc juz wiesz skąd ten silnik był taki słaby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Dzieki za tak szybka odpowiedz :).

 

A teraz kilka fotek jednak...

Co prawda sa slabe i malo co ukazuja, ale co tam.

 

Pierwsza fotka pokazuje ten kanal, ktory jest dobry. Druga pokazuje ten zly. Ma on tam taki nadlew w prawym dolnym "rogu". Przy gornej krawedzi jest z kolei niemal "kwadratowy" rant. Jak wsadzam palucha malego w dobry kanal, to jest tam w miare wszystko gladkie. A w drugi nie moge wsadzic palca i czuje z jednej strony ten nadlew, a z drugiej wlasnie kanciata krawedz.

Pozostale dwie fotki ukazuja wyglad kanalow z gory - pierwsza starego cylindra, druga z wyszlifowanymi kanalami.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

No to co - mam zrobic szlif temu cylinderkowi ze zrobionymi kanalami?

Chyba tak zrobie. Dam go do szlifu na wymiar od razu z tlokiem i pierscionkami. Sworzen tez poleci.

Stowka pojdzie znowu i zas 1000 km docierania, ale co tam. Jak juz powiedzialem A (1500zl) to trzeba powiedziec B :).

 

Jakies jeszcze rady? A moze odpuscic i ten drugi cylinder? Jest to chyba nominal, ale jakis dziwny :). Tlok z 1 szlifu nie wejdzie do niego, a pierscienie z 1 szlifu juz owszem - i to z ogromna dziura na zamku. A moze to pierscienie beznadziejne sa...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...