zbyhu Opublikowano 11 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2004 Czolem! Moze pytanie banalnie proste, ale chcialbym uslyszec fachowe opinie.Otoz ostatnio zamienilem cylinderki w WSK. Chcialem sprawdzic jak sie motor bedzie sprawowal na cylindrze z wyszlifowanymi kanalami dolotowymi, a ze to chyba nominal, to na dziko zalozylem to tylko z nowymi pierscieniami.Motor juz nie zapalil wiecej :).Ale do rzeczy. Cylinder, ktory zdjalem (na ktorym dotychczas pokonalem 1000 km) mialem okazje sobie dokladnie poogladac. I okazalo sie, ze ma on jeden kanal o (na oko) polowe zmniejszonym przelocie. Drugi nie wyglada wiele lepiej. Po prostu tak jest odlany, ze okna w tulei nie do konca pokrywaja sie z odlewem aluminium. Zdjec nie mam jak wykonac, bo nie wsadze cyfraka w cylinder :). No i teraz pytanie? Jak duzy moze miec to wplyw na prace silnika? Slabe wkrecanie na wysokie obroty, zanizanie predkosci maksymalnej, slabosc (dlawienie przy za mocno otwartej przepustnicy i gwaltowniejszym puszczeniu sprzegla) moga byc tego efektem? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 11 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2004 Jeżeli jest tak jak opisujesz to masz odpowiedź na wszystkie swoje bolączki :)Kształt , przekrój kanałów płuczących ma kolosalne znaczenie. Nawet niewielka wada kształtu będzie zmieniała przepływ a co dopiero cos takiego.Tak więc juz wiesz skąd ten silnik był taki słaby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 11 Lutego 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2004 Czolem! Dzieki za tak szybka odpowiedz :). A teraz kilka fotek jednak...Co prawda sa slabe i malo co ukazuja, ale co tam. Pierwsza fotka pokazuje ten kanal, ktory jest dobry. Druga pokazuje ten zly. Ma on tam taki nadlew w prawym dolnym "rogu". Przy gornej krawedzi jest z kolei niemal "kwadratowy" rant. Jak wsadzam palucha malego w dobry kanal, to jest tam w miare wszystko gladkie. A w drugi nie moge wsadzic palca i czuje z jednej strony ten nadlew, a z drugiej wlasnie kanciata krawedz.Pozostale dwie fotki ukazuja wyglad kanalow z gory - pierwsza starego cylindra, druga z wyszlifowanymi kanalami.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 11 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2004 He he , dziwie się ze ten motocykl miał w ogóle jakieś osiągi :)Postaraj się o nowy cylinder i tłok a nie poznasz motocykla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 11 Lutego 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2004 Czolem! No to co - mam zrobic szlif temu cylinderkowi ze zrobionymi kanalami?Chyba tak zrobie. Dam go do szlifu na wymiar od razu z tlokiem i pierscionkami. Sworzen tez poleci.Stowka pojdzie znowu i zas 1000 km docierania, ale co tam. Jak juz powiedzialem A (1500zl) to trzeba powiedziec B :). Jakies jeszcze rady? A moze odpuscic i ten drugi cylinder? Jest to chyba nominal, ale jakis dziwny :). Tlok z 1 szlifu nie wejdzie do niego, a pierscienie z 1 szlifu juz owszem - i to z ogromna dziura na zamku. A moze to pierscienie beznadziejne sa...Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.