Skocz do zawartości

Jawa TS 350


seweryn2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam do was pytanie mam Jawe TS 350 i w czasie jazdy nie chce mi chodzić na wolnych obrotach :banghead: tzn dławi się tak jak by dostawała za dużo paliwa i się nie radzi. Na wyższych obrotach jest ok proszę pomóżcie mi :notworthy: góry dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisał: gustaw & -Demonos-

 

Ponieważ problem pojawia się na forum dość często postanowiłem wszystko zebrać w jedność przedstawiając ustawienie gaźnika w Jawie 350TS.

 

Zasadniczo, regulację gaźnika powinno się rozpocząć od jego wyczyszczenia.

Kiedy to mamy już za sobą (albo i nie Laughing) to następną czynnością jest ustawienie prawidłowego poziomu paliwa w komorze pływakowej. Poniżej zostały przedstawione dwa sposoby, charakteryzujące niejako dwie

szkoły ustawienia poziomu paliwa.

 

A zatem, w pokrywie gaźnika znajduje się wypust na ściance, paliwo po odkręceniu tej pokrywy od gaźnika powinno być na równo z tym wypustem. Zdjęcie niżej przedstawia właśnie ten słupek.

 

http://www.demonos.vipserv.org/images/content/TN_gaznik1.jpg

 

Teraz jeśli zdejmiemy tą pokrywę i okaże się że poziom jest za niski to podginamy blaszkę pływaka tak aby zamykał zaworek dostarczający paliwo później. Jeżeli za wysoki to podginamy blaszkę do góry. Po każdym przegięciu blaszki trzeba opróżnić jej komorę z paliwa , skręcić a następnie otworzyć kranik, później czynność powtarzamy aż do skutku. Myślę że to rozwiązanie jest najlepsze dla osób które jeszcze nie miały styczności z gaźnikiem jawy,są inne sposoby lecz bardzo pomotane a ten wydaje mi się najłatwiejszy.

 

Jak już wcześniej było wspomniane, istnieje jeszcze drugie podejście do ustawienia poziomu paliwa.

Metoda opisana powyżej służy do ustawienia poziomu paliwa na poziomie 11 mm od krawędzi podziału gaźnika przy wyjętych pływakach. Należy pamiętać, że przy zanurzonych pływakach ten poziom jest drastycznie wyższy i wg mnie jest wówczas stanowczo zbyt wysoki. Ja proponuję metodę, która umożliwia ustawienie poziomu paliwa na poziomie takim, jaki będzie faktycznie w gaźniku.

 

Dla tej metody niezbędne jest wymontowanie gaźnika. Następnym krokiem jest znalezienie odpowiedniego, przezroczystego naczynia na tyle dużego, aby zmieścił się do niego pływak, a jednocześnie na tyle wąskiego, aby gaźnik swobodnie leżał na jego krawędzi (rysunek poniżej).

 

http://www.demonos.vipserv.org/images/content/TN_gaznik2.jpg

 

Z braku innego naczynia można wykorzystać słoik, jednak gwint słoika znajduje się w krytycznym dla nas miejscu i utrudnia obserwację poziomu paliwa. W każdym razie, gdy mamy już naczynie zaznaczamy sobie na nim poziom 12mm od jego górnej krawędzi (ja początkowo ustawiam poziom paliwa na 11mm, ale należy wziąć poprawkę na to, że komora pływakowa wchodzi nieco w kryzę gaźnika, stąd ta różnica). Teraz pozostało już tylko położyć gaźnik na naczyniu i nalać paliwo. Jak paliwo naleci do naczynia a pływak zamknie zawór iglicowy i poziom się ustabilizuje, to sprawdzamy jaki też jest ten poziom. Dalsza regulacja, tak jak opisane w pierwszej metodzie, aż do osiągnięcia założonego przez nas poziomu.

Przy obydwu metodach należy pamiętać o jednym – poziom paliwa ustawia się dla określonego ciśnienia paliwa. Jeżeli gaźnik podłączamy do baku, to powinno tam się znajdować przynajmniej 5l. paliwa. Poziom paliwa w gaźniku ustawia się dla ciśnienia, jakie wywiera 250mm słup paliwa.

 

Następnym krokiem jest regulacja właściwych obrotów silnika, a więc:

 

Regulację przeprowadza się w następujący sposób: śrubę biegu jałowego dokręca się do oporu, zmniejszając w ten sposób do minimum dopływ powietrza, czyli w tym momencie mieszanka jest bogata. Silnik uruchamia się przy otwartej przepustnicy, a następnie przymyka się ją (za pomocą śruby przepustnicy) stopniowo, aż do chwili, w której nastąpią zakłócenia w pracy silnika. Wtedy należy powoli odkręcać śrubę biegu jałowego do czasu, aż wyrówna się praca silnika i następnie w dalszym ciągu przymykać przepustnicę. Gdy w pracy silnika następują nowe zakłócenia, odkręca się znowu śrubę biegu jałowego i postępuje się w ten sam sposób tak długo, aż się uzyska równomierną pracę silnika przy odpowiednio małej prędkości obrotowej. Chcąc zwiększyć moc silnika musimy dać bogatszą mieszankę, co uzyskamy przez pociągnięcie do góry iglicy przepustnicy. Otwór przelotowy w dyszy głównej paliwa jest kalibrowany z dużą dokładnością i dlatego nie wolno go rozwiercać ani zaklepywać dla zmiany średnicy. Jeżeli chcemy zmienić stosunek mieszanki przy średniej prędkości obrotowej, musimy przesunąć zapinkę na iglicy przepustnicy w inne położenie. W celu wzbogacenia mieszanki podciągamy iglicę przepustnicy do góry i odwrotnie dla zubożenia mieszanki opuszczamy iglicę niżej. Położenie iglicy należy zmieniać, przesuwając ją najwyżej o jeden rowek, po czym należy sprawdzić pracę silnika podczas jazdy.

 

W ten sposób ukończyliśmy podstawową regulację gaźnika. Aby opis był kompletny, należy jeszcze dodać, że aby regulacja była w pełni rzetelna, należałoby teraz dokonać sekwencji jazd i kolejner regulacji. Chodzi o to, że sprawdzamy, jaki kolor mają świece. Jeżli jest ok., to powinniśmy obniżyć poziom paliwa i znowu pojeździć i sprawdzić, jak silnik pracuje, jaki kolor mają świece. Czynności te powinno powtarzać się dotąd, aż osiągnie się taki poziom paliwa, że przy ciut niższym zaczęłby się, albo niedomagania typu przerywanie pracy silnika na IV biegu przy jeździe z dużą prędkością z powodu braku paliwa, oraz/lub nieprawidłowy kolor świec. Taka sekwencja regulacji zagwarantuje nam najniższe możliwe spalanie (pomijam kwestie zapłonu) przy zachowaniu dynamiki. Ja sam z reguły poprzestaję na podstawowej regulacji i z reguły jest dobrze. Ewentualnie, po jakimś czasie obniżam poziom i sprawdzam zachowanie motocykla. Pozdro i miłego śmigania.

 

 

źródło: www.jawacz.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...