Skocz do zawartości

Przeróbka tłumików


kakoj1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zwracam się do posiadaczy motyoru SUZUKI VOLUSIA 800 2001r.

Zakupiłem ww motor z orginalnymi tłumikami. Jednakże po kilku odpaleniach i przysłuchaniu się pracy tłumików mam pewne zatrzeżenia. Tłumiki pracują zbyt cicho, bez "charakteru".

Czy moż ktoś z posiadaczy VOLUSI "naruszał bebechy tłumików" , z zachowaniem orginałów i bez szaleństw.

Jeżeli trafię na taką osobę, prosze o kilka wskazówek technicznych.

 

POZDRAWIAM WSZYSTKICH OBECNYCH !! Ryszard

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwracam się do posiadaczy motyoru SUZUKI VOLUSIA 800 2001r.

Zakupiłem ww motor z orginalnymi tłumikami. Jednakże po kilku odpaleniach i przysłuchaniu się pracy tłumików mam pewne zatrzeżenia. Tłumiki pracują zbyt cicho, bez "charakteru".

Czy moż ktoś z posiadaczy VOLUSI "naruszał bebechy tłumików" , z zachowaniem orginałów i bez szaleństw.

Jeżeli trafię na taką osobę, prosze o kilka wskazówek technicznych.

 

POZDRAWIAM WSZYSTKICH OBECNYCH !! Ryszard

 

 

niestety nie pomoge Ci ale sam sie zastanawiam nad tym aby wybebeszyc tlumik w moim Suzuki bo rowniez pracuje dosc cicho :)

ale dozucam jeszcze kilka pytan, czy aby to nie zmiejszy sprezania ? nie spadnie moc?

moze ktos juz sie tym zajmowal?

rowniez pozdrawiam

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem w podobnej sytuacji.

Mam honde vtr1000f i na seryjnych wydechach niezbyt fajnie chodziła. Nie miałem kasy na porządne tłumiki i wybebeszyłem narazie oryginalne. Jak chcecie zobaczyć jak to zrobiłem, to tutaj jest schemat moich tłumików ( http://www.endorphin-express.com/motos/vtr-exhaust.html ). Nie wiem jak w innych modelach są dzielone komory - musicie poszukać w sieci.

U mnie są jeszcze gaźniki, więc obowiązkowo je wyregulowałem, bo ciśnienie w tłumikach uległo dużej zmianie. Doszło do tego, że musiałem wymienić dysze w gaźnikach i filtr na sportowy, bo nie dało się poprawnie wyregulować mieszanki.

Dopiero po tych wymianach porządnie się zbiera, a o dźwięku nie wspomnę... :buttrock:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja byłem w podobnej sytuacji.

Mam honde vtr1000f i na seryjnych wydechach niezbyt fajnie chodziła. Nie miałem kasy na porządne tłumiki i wybebeszyłem narazie oryginalne. Jak chcecie zobaczyć jak to zrobiłem, to tutaj jest schemat moich tłumików ( http://www.endorphin-express.com/motos/vtr-exhaust.html ). Nie wiem jak w innych modelach są dzielone komory - musicie poszukać w sieci.

U mnie są jeszcze gaźniki, więc obowiązkowo je wyregulowałem, bo ciśnienie w tłumikach uległo dużej zmianie. Doszło do tego, że musiałem wymienić dysze w gaźnikach i filtr na sportowy, bo nie dało się poprawnie wyregulować mieszanki.

Dopiero po tych wymianach porządnie się zbiera, a o dźwięku nie wspomnę... :buttrock:

 

no niezle ale gdybym mial sie bawic w wymiane filtra,dyszy i regulacje to wole zainwestowac w jakis wydech,

a Ty wywaliles wszystko co w nim bylo czy tylko poszczegolne komory ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niezle ale gdybym mial sie bawic w wymiane filtra,dyszy i regulacje to wole zainwestowac w jakis wydech,

a Ty wywaliles wszystko co w nim bylo czy tylko poszczegolne komory ?

Jak zmienisz wydech to i tak czeka Cię taka inwestycja. Zawsze trzeba wykonać regulację, która nie zawsze daje pożądane efekty i wtedy trzeba pomyśleć o sportowym filtrze i ewentualnie większych dyszach.

Ja usunąłem tylko rurkę, która była osadzona w ostatniej przegrodzie (tą której koniec wystaje z tłumika na zewnątrz)

Tak jak na tym schemacie http://www.endorphin-express.com/motos/vtr-exhaust.html (Figure 2 - Popular (& Easy) VTR Exhaust Modification)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmienisz wydech to i tak czeka Cię taka inwestycja. Zawsze trzeba wykonać regulację, która nie zawsze daje pożądane efekty i wtedy trzeba pomyśleć o sportowym filtrze i ewentualnie większych dyszach.

Ja usunąłem tylko rurkę, która była osadzona w ostatniej przegrodzie (tą której koniec wystaje z tłumika na zewnątrz)

Tak jak na tym schemacie http://www.endorphin-express.com/motos/vtr-exhaust.html (Figure 2 - Popular (& Easy) VTR Exhaust Modification)

 

aha rozumiem, a Ty sam sie zajmowales regulacja? Ile moze kosztowac mniej wiecej taka usluga wraz z czysczeniem?

zima dluga wiec moze zastanowie sie nad tym najwyzej pozniej sie zlozy spowrotem,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha rozumiem, a Ty sam sie zajmowales regulacja? Ile moze kosztowac mniej wiecej taka usluga wraz z czysczeniem?

zima dluga wiec moze zastanowie sie nad tym najwyzej pozniej sie zlozy spowrotem,

Tylko wycinałem sam, resztą zajeli się w serwisie. Odnośnie cen to nie pamiętam, ale nie są to zawrotne kwoty. Musisz się podowiadywać. Odnośnie składania spowrotem, to nie ma takiej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam nad tym aby wybebeszyc tlumik w moim Suzuki bo rowniez pracuje dosc cicho smile.gif

ale dozucam jeszcze kilka pytan, czy aby to nie zmiejszy sprezania ? nie spadnie moc?

moze ktos juz sie tym zajmowal?

rowniez pozdrawiam

 

Jak chcesz fajny dzwięk to mam na sprzedanie carbona Termigona,

moge Ci powiedziedzieć, że róznicy mocy nie ma za duże za to efekt akustyczny jest piekny,

po wybebeszeniu orginała nie bedzie efektu,

co do mocy to dopiero jak wymieniłem na kompletnego Arrowa, to wbrew pozorom motor zyskał lepszy w moim odczuciu dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz fajny dzwięk to mam na sprzedanie carbona Termigona,

moge Ci powiedziedzieć, że róznicy mocy nie ma za duże za to efekt akustyczny jest piekny,

po wybebeszeniu orginała nie bedzie efektu,

co do mocy to dopiero jak wymieniłem na kompletnego Arrowa, to wbrew pozorom motor zyskał lepszy w moim odczuciu dół.

 

rozumiem, a za ile bys oddal tego Termigona? i ile kosztuje ten Arrow?

 

Tylko wycinałem sam, resztą zajeli się w serwisie. Odnośnie cen to nie pamiętam, ale nie są to zawrotne kwoty. Musisz się podowiadywać. Odnośnie składania spowrotem, to nie ma takiej opcji.

 

rozumiem, a dlaczego nie mozna powrocic do pierwotneego stanu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz jakie może być inne wyjście jak rozpie*dolisz oryginalny wydech, żeby go wybebeszyć, to jak chcesz go później poskładać do stanu fabrycznego?

 

Tutaj masz np. jeden temat:

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...85072&hl=wydech

 

Są jeszcze inne, ale nie chciało mi się szukać :icon_razz: Pamiętam wypowiedź jedynie Piotra Dudka, że takim badziewiem możesz narobić więcej złego niż dobrego.

 

A ile kosztują takie wydechy? ALLEGRO w granicach niecałych 600-800 zeta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, a za ile bys oddal tego Termigona? i ile kosztuje ten Arrow?

 

Termigona moge oddac za 4stówki, bo jest lekko przytarty, chociaz tylko prz samej opasce, praktycznie to tego prawie nie widac, dodam tylko, że jest to Oryginalny Termigon.

 

A co do ceny pełnego Arrowa na "spręzynkach" to lepiej ie mowic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do ceny pełnego Arrowa na "spręzynkach" to lepiej ie mowic...

 

Może lepiej powiemy :wink: Pełen układ wydechowy tak jak określiłeś "na sprężynkach" :wink: :biggrin: do mojej 954 polski importer żąda sobie ponad 5 tysięcy złotych. Za pełen układ Akrapović znalazłem prywatnego importera - 3,700 zł. Ceny są super :lalag: :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej powiemy :wink: Pełen układ wydechowy tak jak określiłeś "na sprężynkach" :wink: :biggrin: do mojej 954 polski importer żąda sobie ponad 5 tysięcy złotych. Za pełen układ Akrapović znalazłem prywatnego importera - 3,700 zł. Ceny są super :lalag: :icon_mrgreen:

 

hehe to jednak podziekuje, a nie wystarczy sama koncowka? nie da pozadanego efektu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymienisz sama końcówke masz wysokie szanse ze upieczesz zawór wydechowy. Ja nie rozumiem musicie mieć motocykle które najpierw słychać potem widać ? dźwięku V8 i tak z tego nie bedzie. Osobiście jak by mi ktoś w nocy przejechał koło domu głośnym motocyklem kupił bym strzelbe i zaczoł zabijac;) Potem sie dziwić ze opinia motocyklistów zszargana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...