b182 Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Witam. Czy mogłbyście napisać jak wymienia się simeringi na: -wale od strony sprzęgła (czyli żeby ze skrzyni biegów nie brało oleju do cylindra) -na wałku od dźwigni zmiany biegów -na wałku od zębatki napędzającej (tej małej od łańcucha) Może głupie pytania ale mam moto od paru dni i chciałbym wiedzieć co i jak naprawiać. Ps. Ile kosztują takie simeringi? Podejrzewam że można je kupić na wymiar a nie muszą być stricte dedykowane do motoru. Dzięki z góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 (edytowane) 1 Na wale od strony sprzegla. Kupujesz uszczelke od pokrywy sprzegla, spuszczasz plyn i olej, odkrecasz kopke, odkrecasz pokrywe sprzegla, odkrecasz kosz i zebatke walu i wyrywasz simering z wyczuciem zebys nie porysowal czopu lub tulejki, jesli jest tulejka na czopie to pierw ja zdemontuj zebys jej nie porysowal i poskladaj to tylko ze w odwrotnej kolejnosci. Najlepiej ukladaj sobie czesci po czesci i bedziesz pamietal jak zlozyc. Tylko pamietaj odpowietrz uklad chlodzenia jak wlejesz plyn. Zeby odkrecic kosz nie blokuj go zadnymi srubokretami itp. tylko zapnij 6 bieg wcisnij tylny hamulec i odkrecaj, tak samo tez zrob z zebatka na wal. 2 Na walku zmiany biegow. Podczas sciagnietego kosza sprzeglowego wypchnij walek i wymontuj simering, zamontuj nowy i wsadz walek. 3 Na walku od zebatki. Zdemontuj zebatke, wyciagnij tulejke jesli jest i wyrwij simering ale nie porysuj walka lub tulejki, zamontuj nowy, zamontuj zebatke. Simeringi dostaniesz w PIK-u cena 5-10zl. Edytowane 20 Listopada 2008 przez pikus91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b182 Opublikowano 21 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 Dzięki, A powiedz jeszcze co to PIK? Aha czy nie da się wymienić simeringa od zmiany biegów od strony zębatki napędowej tzn od strony wajchy od biegów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 PIK sklep z lozyskami, uszczelniaczami, orignami, paskami. Da rade tak zmienic ale jesli wyciagniesz walek bo przy okazji bedize sciagniety kosz sprzeglowy to latwiej bedize wyciagnac simering. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mauy86 Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 (edytowane) ja teraz wymienialem u siebie. wiec nie jest latwo wyciagnac simering jesli mamy walek nie wyciagniety (tak jak mowi przedmowca pikus91 lepiej jak masz wyciagniety walek). nie pozostaje nic innego jak delikatnie przebic stary simering i go po wolutku z wyczuciem wyciagac. ceny nie sa drogie. w serwisie placilem 17 zl za simering pod zebatke a 14 pod wajche pzdr Edytowane 23 Listopada 2008 przez mauy86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissan556 Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Witam kolego lec do serwisu sobie zamowic te zimeringi a nie szukaj tanich zimeringów w jakis lipnych sklepikach przerabiałem ten temat w tamtym tygodniu w mojej dt 125 :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Witam kolego lec do serwisu sobie zamowic te zimeringi a nie szukaj tanich zimeringów w jakis lipnych sklepikach przerabiałem ten temat w tamtym tygodniu w mojej dt 125 :flesje: czy ja wiem ,zalezy gdzie sie kupuje .Na twoim miejscu poszukałbym dobrego sklepu ze simmerami ,bo w serwisie to przewaznie jakosc ta sama tyle ze kasują o wiele wiecej :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissan556 Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Wiesz kolego tak sie składa ze w serwisie kupiłem te zimeninki taniesz niż na allegro a w dt 125 tak jak i pewnie w wiekszosci 2T zimeringi na wał sa zmacniane a w zwykłym sklepie w łozyskami i zimeringami nie ma takiego podziału dostajesz zwykłe zimeringi naprzykład do jakies przedładni lub na jakis wałek ktore sie duzo szybciej wtytra i szybciej zrobia sie sztywne jezeli moto ma smigac cały sezon bez awaryjnie to polecam ogrinały a i niekiedy sa tansze!! Pozdrawiam :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 24 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Sprawdzales te simeringi z PIK-u? Jesli nie to czemu pieprzysz takie glupoty, pierw cos sprawdz i jesli masz podstawe to dopiero napisz. Pozdro:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.