Skocz do zawartości

Poluzowne śruby prowadnicy łańcucha rozrządu


kvos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno łańcuch zaczął szeleścić przy obrotach 1000-4000, co zwiastuje zużycie łańcucha. Zdjąłem pokrywę zaworów, żeby zobaczyć co i jak. I było tak:

 

Prowadnica z boku

 

Dwie śruby z lewej strony prowadnicy (tak to się nazywa?) łańcucha były prawie wykręcone :banghead: i prowadnica była lekko wygięta w prawo. Gwint na śrubach w niektórych miejscach był prawie obrobiony. Gwint w głowicy wygląda na nienaruszony. Wymieniłem i dokręciłem śruby, zakręciłem rozrusznikiem i okazuje się, że koła zębate na wałkach lekko wychylają sie wzdłuż osi wałka. Nie są to wychylenia duże, ale zauważalne.

To jest normalna rzecz, czy zębatki pokrzywiły się przez przechyloną prowadnicę?

Jeżeli śruby prowadnicy były poluzowane, to pewnie poluzowany był też sam łańcuch. Po dokręceniu prowadnicy trzeba cofnąć napinacz, czy samo się wszystko ustawia?

 

Dlaczego te śruby się wykręciły?

Edytowane przez kvos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci że nie tylko Tobie przytrafiło sie skrzywienie koła rozrządu, w tym motocyklu mają one dość dużą średnicę i są stosunkowo wąskie, przez co takie krzywizny sie zdarzają. Teraz ważne jest to jak duże jest to bicie, czy wynosi w granicach dziesiątych milimetra czy powyżej milimetra. W pierwszej opcji właściwie nic nie powinno sie stać bo łańcuch jest giętki i się ułoży. W drugim przypadku należałlby wymienić zębatkę wałka, lub cały wałek, części używanych do tego motocykla nie brakuje, a warto sie przede wszystkim zapytać w ASO o zębatkę.

Odkręcilo się prawdopodobnie dletego że nie było dostatczenie dobrze przykręcone. Dla świętego spokoju można zastosować Loctite.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jest zagwozdka bo to nie tak mało. Sam nie wiem co bym zrobił, z tego co sie orientowałem to w USA takie koło kosztuje 30$ ciekawe ile u nas.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jest zagwozdka bo to nie tak mało. Sam nie wiem co bym zrobił, z tego co sie orientowałem to w USA takie koło kosztuje 30$ ciekawe ile u nas.

 

Jeżeli to nie jest normalny objaw, to chyba wymienię te koła. W końcu przy wysokich obrotach silnika wałki kręcą się do 100 razy na sekundę i wydaje mi się że takie wychylenia mogą rozerwać łańcuch. Gdzie takie koła do olejaka w Polsce dostanę? Na allegro będą chyba tylko używane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U dealera SUZUKI, nie wiem gdzie jest najbliższy w twojej okolicy.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...