Skocz do zawartości

Zapieczony tłoczek od zacisku hamulcowego.


WLD_Wlodi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przyszedł czas na zmiane klocków z tyłu w moim bolidzie - DT 125. Okazało się że jeden klocek gdzieś przepadł i o tarcze tarł tłoczek hamulcowy. Niestety, ale nie moge wepchnąć spowrotem tłoczka, żeby założyć nowe klocki. Kluczem francuskim porządnie złapalem tłoczek razem z zaciskiem i o pare milimetrów go dopchnąlem. Udało się na ścisk założyć klocki, jednak te klocki zbyt mocno przylegają do tarczy (b. ciężko się go pcha). Moto przez to ma z 10KM mniej no i po każdej jeździe tarcza rozgrzana jest do czerwoności. Co z tym fantem zrobić? W gre nie wchodzi szlifowanie klocków. Poprostu jak dopchnąć ten cholerny zapieczony tłoczek?

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu bym go nie dopychał, tylko wyciagnął całkiem i wszystko porządnie wyczyścił (tłoczek i zacisk), jak już bedzie czyste to nie będze problemów przy montowaniu tłoczka w zacisk, przy okazji możesz sobie też płyn wymienić:icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu bym go nie dopychał, tylko wyciagnął całkiem i wszystko porządnie wyczyścił (tłoczek i zacisk), jak już bedzie czyste to nie będze problemów przy montowaniu tłoczka w zacisk, przy okazji możesz sobie też płyn wymienić:notworthy:

Jest inny sposób? Jakoś nie bardzo mam ochote wszystko rozbierać i zmieniać płyn, bo płyn był wymieniany kilka miesięcy temu, a wszystko jest idealnie odpowietrzone.

 

 

Jak wyciągnąć ten tłoczek?

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plyn kosztuje 20zl a wymiana trwa chwile :flesje:

Polecam rozebrac zacisk na czynniki pierwsze, wyczyscic, ew. wymienic uszczelniacze.

Zlozyc wszystko, odpowietrzyc wszystko - nie tylko zacisk.

Zapewniam, ze bedzie lepiej hamowal.

Z tego wpychania na sile nic dobrego nie wynika.

 

Aha tloczek poprostu wypompowac :notworthy:

Edytowane przez G3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega wszystko pojaśnił, najlepiej tłoczek/tłoczki wyjąc przed wszystkim, bo jak odkręcimy przewód to poźnij zostaje wyjmowanie na siłe, albo zalanie od poczatku układu. Jak masz dwa tłoczki to pompuj i patrz czy równo idą jeżeli jeden idzie za szybko to go przyblokuj np kluczem, bo jak jeden wyjdze a drugi zostanie to mamy tą samą sytuacje :notworthy: .

 

Pozdrawiam

Edytowane przez tomasz90skomra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...