Gość Lukasz1221 Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Witam ! Mam do Was pytanie, zamierzam zamontować w motocyklu gniazdo zapalniczki. Chodzi o Honde Varadero 125. Orginalne ma już instalacje elektryczną taką, że od akumulatora są podłączone już światła, więc troche prądu bierze. Zamierzam własnie zamontować wtyk zapalniczki 12v i mam do Was pytanie czy za bardzo nie obciąży to akumulatora ? Zamierzam np. w czasie tras podłączyc tam ładowanie do nawigacji, jak padnie telefon , to podładować równiez z wtyczki na 12v , zamierzam jechać na dłuższe trasy i czy np. wzięcie kompresora na 12 v i np. czajnika do herbaty na 12 v nie obciązy przy tym wszystkim akumulatora ? Jak będzie granica ? Niestety nie wiem ile mam Ah, prawdopodobnie 7Ah, ale nie jestem pewien. Pozdrawiam i proszę o rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ittmk Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 (edytowane) To zależny właśnie, co będziesz podłączał do tego gniazdka..Wylicz sobie sam: czas brania prądu ( w godzinach) razy ile prądu bierzesz równa się - pojemność akumulatora. I ten wzór jest na postoju gdy silnik nie chodzi..W czasie jazdy dochodzi ci możliwość pobierania ok. 10 amper prądu..I pamiętaj, że pojemność akumulatora to nie 100% prądu pobranego z niego - jakiś zapas musisz sobie zostawić aby ci moto zapaliło.. Jeśli masz aku 12Ah to stan krytyczny to ok. 7 Ah. (mniej więcej)Przy założeniu, że ładowarka komórki bierze ok. 0,5 Ampera to możesz ładować : 7 Ah/0,5A = 14 godzin..Z tym czajniczkiem bym uważał bo on bierze na pewno bardzo dużo prądu.. Edytowane 21 Października 2008 przez ittmk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukasz1221 Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Czajnik odpada. Gniazdo zostanie używana ze względu np. do podładowania telefonu i podładowania nawigacji w trakcie użytkowania. Więc nie powinno być tak źle. Czasami podpompować koła kompresorkiem na 12v (chodż i tak nie wiem czy będę go brał ,a jak teraz w Polsce, prawie na każdej stacji są meisjca, gdzie można podpompować koła. :)Więc zostaje nawigacji i telefon. Telefon jak wspomniałem byłby podładowywany w krytycznych sytuacjach, najczęsciej będzie używana nawigacja tylko podłączona, przez większość drogi :) Więc, nie powinno być źle z akumulatorem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ittmk Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 (edytowane) Jeśli tylko do tego i w czasie jazdy to będzie oki. Edytowane 22 Października 2008 przez ittmk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukasz1221 Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 W czasie jazdy tylko nawigacja. Na postoju, lub w czasie jazdy podłączony telefon do podładowania, lecz nawigacji wtedy odłączona. Jak myślisz da radę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ittmk Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Sam tak robię i jest oki..W czasie postoju nie za długo z tym gniazdkiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 W czasie pracy silnika to się nie martw o nic. Ja mam w swojej Hondzie XL600R akumulatorek 3Ah fabryka przewidziała go tylko do pozycyjnych, sygnału, kierunków i stopu jak obciążam go światłami (6,5W), nawigacją (6W) i ogrzewanymi manetkami (15W) to i tak napięcie na aku utrzymuje się 12,5-13V podczas pracy silnika. Polecam zamontowanie na kierownicy wskaźnika napięcia ja sobie sam zrobiłem ze skalą 10 LED skok co 0,5V szczególnie istotne przy obciążaniu akumulatora na wył. silniku. Co do czajnika... przykręć go do cylindra :biggrin: kilkanaście km przed postojem zalejesz do niego wody :icon_mrgreen: Ja ładuje czasem telefon z gniazdka pobór prądu jest dość mały. kompresorek z tego co się orientuje pobiera dość znaczny prąd do samochodu się nadaje ale do motocykla bardziej nadaje się rowerowa pompka chyba że mamy aku 20Ah z drugiej strony przecież można pompować koła na pracującym silniku więc możesz zabrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arbiterpl Opublikowano 22 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2008 Ładowarka do komórki czy do GPS pobiera jakąś drobnicę typu 1-3W. Czajnik musiałby pobrać min 300W. Pamiętaj by podłączyć się do obwodu pradu stałego (np w skuterach 50cm reflektor jest zasilany z prądu przemiennego a postojówka ze stałego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukasz1221 Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 Oki, dzięki wszystkim za odpowiedzi. Oczywiście będzie do prądu stałego, ja tego nie będę robił, wole zapłacić te 30 zł i niech mi to elektryk porządnie zrobi :icon_evil: Pozdrawiam i dzięki wszystkim za pomoc,Łukasz1221 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.