Skocz do zawartości

Problematyczne odpalanie - KMX 125


0les
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mój problem polega na tym, że motor bardzo źle odpala, tzn z 30kopnięić trzeba aby załapał. Wcześniej tego nie było i odpalał za pierwszym kopnięciem. Teraz gdy kopię czasem słychać taki jakby strzał, ale to jest dziwny, przytłumiony strzał, który słychać w tłumiku i zdarza się rzadko, gdy motor odpali to nie strzela wcale. Ogólnie gdy już się nagrzeje to jest w porządku i odpala za pierwszym kopnięciem. Ale gdy jest zimny i nie dodaje mu gazu, lub gdy śrubą od wolnych obrotów nie przekręcę na maxa to gaśnie od razu po odpaleniu. Dopiero gdy motor jest nagrzany a obroty są powyżej 3-4tys obrotów utrzymuje te obroty, natomiast gdy spadną poniżej tej wartości to motor gaśnie lub "pyrka"" z 700obr/min

 

Chcę zaznaczyć, że przeczytałem wiele postów na forum o podobnym temacie i oczywiście zastosowałem się do wymienianych rad - czyli: wyczyszczenie gaźnika, oraz wszystkich dysz, regulacja gaźnika, wymiana świecy, bak ma odpowietrzenie, kranik nie jest zatkany, kolor świecy to kawa z mlekiem, filtr powietrza czysty.

 

Bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik wyczyściłeś a sprawdziłeś poziom paliwa w komorze, być może masz za niski dlatego te problemy. Lub ssanie nie działa prawidłowo, jeżeli moto po nagrzaniu chodzi dobrze to wskazuje raczej na problem z gaźnikiem lub kończący sie tłoczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem z różnymi poziomami w komorze pływakowej i zostawiłem w takiej jak była pierwotnie, nie wydaje mi się że jest zbyt niski (pływak oczywiście jest szczelny).

Co do tłoka to właśnie może to to, w wielu postach były takie sugestie, że kończący sie tłok może wiele szkodzić.

 

Jeszcze zauważyłem, że od jakiegoś czasu z silnika wyraźnie słychać stukanie. Niestety nie potrafię określić co to może być, ale na pewno stukanie dobiega z wewnątrz silnika, jak dodaję gazu częstotliwość stukania się zwiększa - może to być tłok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że włączam ssanie, ale co dziwne, jak go kupiłem odpalał bez ssania, od pierwszego kopa :-(

 

Kompresja niestety jest beznadziejna 0,6MPa :-(

Czyli wymiana tłoka mnie czeka. Jakiej firmy tłok jest Waszym zdaniem kompromisem między jakością i a ceną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w takim komplecie tłoka i pierścieni pewnie nie ma uszczelek pod głowicę?

Czy coś muszę jeszcze kupić co będzie mi niezbędne przy wymianie tłoka?

Jak rozbierzesz to sprawdź jeszcze korbowód czy nie ma luzów góra-dół. Zakup sobie uszczlke pod cylinder i pod głowice (nie wiem czy tam jest uszczlka bo np. w rotaxie 123 nie ma uszczelki tylko gumowy oring).

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu nie?

 

 

bo owe pierścionki nie wiedząc czemu po jakiś 2h pracy się rozlatują i albo zrobią bajzel w cylindrze albo wyjdą przez wydech

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...