qurim Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Jeszcze raz się podepnę pod temat Jawy chociaz moja jest 175. Otóż rozebrałem silnik i martwi mnie to czerstwe uszczelnienie z lewej strony wału między łożyskami. Jest to aluminiowy pierścień i niezbyt dobrze on uszczelnia, lata luźno na wale i niezbyt ciasno siedzi w gnieździe. Mozna to zastapić zwykłym uszczlniaczem? Poza tym silnik jest OK, cylinder miał rdzawy nalot w górnej części cylindra i brak połowy dolnego pierścienia. Po oszycznieniu okazało się że na ma progu a tłok ma bardzo malutki luz więc spoko. Nie znalazłem na nim jednak strzałki wskazującej wydech czyli jak go zamontować. Na tłoku nabite jest '59.50" oraz literka "M". Wał nie ma luzu, łożyska wporzo, sprzęgło sklejone oczywiście ale ogólnie jest OK za wyjątkiem tego uszczelnienia. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Taa jawy mialy takie labiryntowe uszczelnienie oryginalne (aluminiowe), ale jak juz sie wyrobilo ty jedyna forma naprawy byla jej wymiana. o mojemu zakladaj simmering i po problemie... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 No te uszczelnienia labiryntowe napsułymi sporo krwi jak miałem TS350. :banghead: Tam było na środku wału i konieczne było rozebranie wału żeby się od niego dostać. Tak więc dla Czechów - :clap: za ten wynalazek. :banghead: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Co do wspomnianych "odrzutników" (bo trudno to nazwać uszczelniaczem) to mozna je dostać w "Skuterze Dębica", chociaż przyznam się szczerze ja osobiście, przy składaniu poprzedniej Jawy 175, zastosowałem dwa simmeringi przedzielone "milimetrowym" dystansem. Stało się tak dlatego, że wspomniany "odrzutnik" ma szerokości około 15mm......a my nie mogliśmy znależć aż tak szerokiego uszczelniacza. Więc...poszły w ruch dwa silmmery o szerokości 7mm każdy (odwrócone "plecami" do siebie) i dystans między nie; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 (edytowane) Też tak zrobię. Dobrze że piszesz iż simmer 15mm jest niedostępny, zaoszczędzi mi to czasu na szukaniu. :notworthy: Wrzucę dwie "siódemki" a dystans jakiś znajdę w garażu chyba. Cieszy mnie że silnik nie jest taki zły od środka. Jedno łożysko wału jest zmęczone, brak połowy pierścienia i nalot w cylindrze który już usunąłem. Tłok lekko przytarty ale to nic strasznego, spoleruje się. Zauważyłem też że tłok ma pękniętą "ramkę" przy oknie w płaszczu. "ramka" czyli poprzeczka pod oknem przy dolnej krawędzi płaszcza. Nie wiem jak to nazwać dokładnie. Widać na foto ten brak, mam nadzieje że wiele to nie zaszkodzi. No i nie wiem na który szlif brać pierścienie, na tłoku jest nabite "59.50" a na cylindrze "F". Mierzyłem suwmiarką i wyszło coś koło 58.50 ale tej suwmiarce nie ufam zbytnio. :biggrin: Muszę kupić kilka drobiazgów i poskładać to w całość. Nie robię jej do poziomu konkursowego lecz tylko tak aby jeździła w miarę dobrze i nie marnowała się. Może kiedyś zrobię jej porządny remont ale narazie jest na końcu kolejki. Macie więcej info o tych Jawach? Nadwymiary tłoków? Dane regulacyjne? Szukam w sieci ale mało tego jest. Pzdr. :buttrock: Foto tłoka: http://www.foto.severinu.com/index.php?vie...to&photo_id=166 Edytowane 2 Lutego 2009 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Co do wspomnianych "odrzutników" (bo trudno to nazwać uszczelniaczem) to mozna je dostać w "Skuterze Dębica", chociaż przyznam się szczerze ja osobiście, przy składaniu poprzedniej Jawy 175, zastosowałem dwa simmeringi przedzielone "milimetrowym" dystansem. Stało się tak dlatego, że wspomniany "odrzutnik" ma szerokości około 15mm......a my nie mogliśmy znależć aż tak szerokiego uszczelniacza. Więc...poszły w ruch dwa silmmery o szerokości 7mm każdy (odwrócone "plecami" do siebie) i dystans między nie; Odnosnie szerokosci to jest on dlatego tak szeroki ten element uszczelniajacy gdyz wykozystuje on spadki cisnienia na kazdym ze stopni (zwoji), gdyby byl waski to cisnienie uchodziloby bo nie bylby wstanie uszczelnic skrzyni korbowej. Zakladajac simmering nie musisz stosoac dwoch, jeden w zupelnosci wystarcza ale dwa na pewno nie beda preszkadzac... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 No jeden niby wystarczy ale wtedy bedzie trochę przestrzeni w gnieździe. Martwi mnie pasowanie łożysk w obudowie bo nie trzeba mocno naciskać żeby wyszły z gniazda. Klej do łozysk się nada tam? Nie latają luźno ale mają kiepskie pasowanie już, w lewej połówce bloku. :icon_twisted: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Sugerowalbym dwa rowiazania o ile piasta lozyska nie jest mocno wybita, albo Loctite albo napunktowac delikatnie powierzchnie tak aby lozysko pasownie weszlo... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Ok. Zbadam sprawę wkrótce. Loctite do gwintów może być? Mam gdzieś taki bo w HD to podstawowe narzędzie :biggrin: .Umyję blok, spasuję na nowym łożysku i będę rozmyślał co z tym zrobić. Nie ukrywam ze wolałbym na klej co by nie kaleczyć gniazda punktowaniem. Jak wyjmowałem wał to bez problemu wyszedł wraz z 2 łożyskami i tym magicznym uszczelniaczem między nimi. :banghead: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Loctite do gwintów może być? Ja, przy rusku, stosowałem typowo montażowy (bodajże zielony - oznaczenia nie pamiętam). Zarówno łożyska jak i inne "luźne części" trzymały się super. Klej trzeba dobrać doświadczalnie (są zdaje się osobne środki przewidziane na odpowiednio duży lub mały luz montażowy); Z klejem do gwintów bym nie eksperymentował - lepiej zastosować coś "typowego" - przewidzianego stricte dla danej usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Zadne doswiadczalnie kazdy loctite ma swoje przeznaczenie i rodzaj zastosowania, dorwac katalog przeczytac co do czego i uzywac zgodnie z przeznaczeniem bo inaczej kasa wywalona i efekt zaden... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moskit1 Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 No panowie pod nosem a nawet nie wiem ze takie coś do sprzedania idzie hmmm http://moto.allegro.pl/item545159883_jawa_...na_allegro.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 No panowie pod nosem a nawet nie wiem ze takie coś do sprzedania idzie hmmm http://moto.allegro.pl/item545159883_jawa_...na_allegro.html Oooo k**wa!!! Ładna........... Chyba wybiore sie z kolegami ja poogladac :icon_biggrin: Ps; MOC-u - oczywiście masz rację. Po prostu źle ubrałem w słowa to co chciałem napisać (ogólnie chodzilo mi o właściwy dobór kleju do właściwego luzu montażowego); Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 BTW - szperałem w necie za informacjami nt. Jawy i znalazłem, pewnie znacie tą stronkę ale na wszelki W. daję linka. Jest tam kilka "serwisówek" do starych Jaw i są po czesku więc kopa śmiechu do czytania. http://www.sesa-moto.cz/minulost/cezeta_17...alog_vydan_1966 No i dużo fajnych fotek jest, poukładane modelami po kolei. Fajna stronka. :buttrock: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 6 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2009 http://www.sesa-moto.cz/minulost/cezeta_17...alog_vydan_1966 No i dużo fajnych fotek jest, poukładane modelami po kolei. Fajna stronka. :buttrock: Zajrzałem na tą stronkę....i znalazłem na niej takie oto zdjęcie - http://www.sesa-moto.cz/galerie/trakturky/id_11294.html Cholera - jaki to pomysłowy naród ci Czesi :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.