Skocz do zawartości

DR350S 92'(kopana)-instalacja elektyczna bez akumulatora?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów.

 

Zabrałem się za upraszczanie instalacji elektrycznej w swojej nowo nabytej Suzi.

Generalnie w instalacji zostawiłem wszystkie czujniki (stopki, luzu, stopu), światła stopu, mijania i drogowe też.

Tylna lampa będzie wykonana w technologii LED, więc pobór prądu jest pomijalnie mały.

Wszystko inne poszło w śmietnik (klakson, kierunki, zegary z podświetlaniem i kontrolkami, prócz kontrolki luzu).

Więc instalacja jest mocno uproszczona.

 

Mam pytanko czy po usunięciu z instalacji elektrycznej akumulatora nie sfajczy mi się regulator lub co gorsza prądnica (alternator)???

 

Znajomy mechanik motocyklowy mówił mi żeby odłączyć regler ale wtedy siłą rzeczy nie będzie świateł.

Znowu inny gościu naprawiający DRki mówił cobym latał bez aku bez stresu.

 

Załączam schemat instalacji.

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d92b14ea47ead87f

 

pzdr

M.

Edytowane przez superfastmario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yo!

 

juz tu kiedys byl podobny post. a wiec:

 

- reglera ABSOLUTNIE nie mozesz wywalic bo musisz miec 12V stalego napiecia do zasilania tego co Ci zostalo - o module zaplonowym nie wspominajac

 

- nie sadze zeby dalo sie wywalic aku - modul potrzebuje do pracy - czyli generowania iskry stabilnego napiecia o pewnym poziomie - nie wiem czy pradnica bedzie w stanie wygenerowac je przy 'kopnieciu'. najprostszy sposob to wyjecie aku i proba odpalenia. ale jak juz napisalem - jestem spceptyczny.

 

pzdr

 

p.s. znajomy mechanik niech wroci z lat 30 minionego stulecia i niech pomysli co mowi czasami - gdyby regulator mozna bylo usunac z instalacji to by ich... nie montowano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie po usunięciu akumulatora napięcie skoczy ci do 16-18V więc istnieje duże prawdopodobieństwo że usmażysz całą elektronikę. stosuję tu analogię do instalacji samochodowej gdzie akumulatror jest częścią układu (RC) stabilizującego nalięcie. jeśli więc chcesz koniecznie się pozbyć akumulatora to musisz pomyśleć o jakimś stabilizatorze lub może wystarczy kondensator o odpowiedniej pojemności.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zrobić tak jak radzi motobandyta, czyli kondensator powiedzmy o wartości 10000uF/25V (pamiętaj że musisz zachowć polaryzację). Takie rozwiązanie stosowane jest w KTM'ach i na 90% prostowniko-regulator będzie pracował poprawnie czyli będziesz miał te 14V ale mogą pojawić się problemy z odpaleniem motocykla na kopke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...