superfastmario Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 (edytowane) Witam kolegów. Zabrałem się za upraszczanie instalacji elektrycznej w swojej nowo nabytej Suzi.Generalnie w instalacji zostawiłem wszystkie czujniki (stopki, luzu, stopu), światła stopu, mijania i drogowe też.Tylna lampa będzie wykonana w technologii LED, więc pobór prądu jest pomijalnie mały.Wszystko inne poszło w śmietnik (klakson, kierunki, zegary z podświetlaniem i kontrolkami, prócz kontrolki luzu).Więc instalacja jest mocno uproszczona. Mam pytanko czy po usunięciu z instalacji elektrycznej akumulatora nie sfajczy mi się regulator lub co gorsza prądnica (alternator)??? Znajomy mechanik motocyklowy mówił mi żeby odłączyć regler ale wtedy siłą rzeczy nie będzie świateł.Znowu inny gościu naprawiający DRki mówił cobym latał bez aku bez stresu. Załączam schemat instalacji.http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d92b14ea47ead87f pzdrM. Edytowane 17 Września 2008 przez superfastmario Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 yo! juz tu kiedys byl podobny post. a wiec: - reglera ABSOLUTNIE nie mozesz wywalic bo musisz miec 12V stalego napiecia do zasilania tego co Ci zostalo - o module zaplonowym nie wspominajac - nie sadze zeby dalo sie wywalic aku - modul potrzebuje do pracy - czyli generowania iskry stabilnego napiecia o pewnym poziomie - nie wiem czy pradnica bedzie w stanie wygenerowac je przy 'kopnieciu'. najprostszy sposob to wyjecie aku i proba odpalenia. ale jak juz napisalem - jestem spceptyczny. pzdr p.s. znajomy mechanik niech wroci z lat 30 minionego stulecia i niech pomysli co mowi czasami - gdyby regulator mozna bylo usunac z instalacji to by ich... nie montowano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motobandyta Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 prawdopodobnie po usunięciu akumulatora napięcie skoczy ci do 16-18V więc istnieje duże prawdopodobieństwo że usmażysz całą elektronikę. stosuję tu analogię do instalacji samochodowej gdzie akumulatror jest częścią układu (RC) stabilizującego nalięcie. jeśli więc chcesz koniecznie się pozbyć akumulatora to musisz pomyśleć o jakimś stabilizatorze lub może wystarczy kondensator o odpowiedniej pojemności. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 Możesz zrobić tak jak radzi motobandyta, czyli kondensator powiedzmy o wartości 10000uF/25V (pamiętaj że musisz zachowć polaryzację). Takie rozwiązanie stosowane jest w KTM'ach i na 90% prostowniko-regulator będzie pracował poprawnie czyli będziesz miał te 14V ale mogą pojawić się problemy z odpaleniem motocykla na kopke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.