Skocz do zawartości

Trzepotanie kierownicy (i wibracje na podnozkach)


Macjek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Masz opony Conti Road Attack? Świeże cz wyjeżdżone? W GSX600F mialem takowe i jak się zużywają to wyraźnie widać na nich nierówności, coś jakby garby przy rowkach bieżnika. Przejedź reką opone i może wyczujesz. U mnie były tak duże że widziałem je stojąc 2 kroki od motocykla. :buttrock:

 

Z przodu jest nowa, zrobilem na niej kilka kkm i wyglada piknie, natomiast na tyl zalozylem wyjezdzona, wlasciwie kwadratowa (plaska na srodku, ale sporo bieznika). Tak jak pisalem, spuscilem z niej powietrze do 1,0 bara, zeby spradzic czy to jej wina, ale objawy te same. Czy to dobry pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź mocowanie zacisku, sprawdź czy tarcza ma luz na nitach powinna sie spokojnie przemieszaczac na nitach zacisk powinien pływać. Pozatym sprawdź jak zamocowane jest przednie koło czasem goscie zagniota zawieszenie do koła i wtedy dziwacznie sie zachowuje. Jesli nic nie pomoga zadne próby to znajdź jakiegos znajomego który zmierzy geometrie ramy mozliwe ze jest strzelona jesli tak bedzie to kup amor skretu i po sprawie. Pozatym całkiem mozliwym przypadkiem jest to ze jakis ciezarek na feldze był słabo przyklejony i poszedł sobie na spacer;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź nastawy zawieszenia z przodu w obu lagach powinno być takie samo, sprawdź czy w obu lagach masz olej i czy się nie "pocą" a jeszcze lepiej wymień olej i uszczelniacze. jeśli jedziesz z bagażem i/lub z pasażerem to napięcie wstępne tylnej sprężyny powinno być zwiększone. to są częste przyczyny prowadzące do shimy niestety ludzie często lekceważą ustawianie zawieszenia do odpowiedniego ciężau. jest to także wyjaśnienie zagadki z kufrem. jeśli nie wiesz jak powinno być ustawione zawieszenie przywróć ustawienie fabryczne a potem zacznij regulować pod siebie czyli w zależności od twojej masy i tego czy często jeździsz z pasażerem. zawsze lepiej mieć trochę twardsze zawieszenie może komfort test trochę mniejszy ale ja czuję się pewniej na takich nastawach. co do amortyzatora sskrętu to nie jest to sposób na całkowitą eliminację shimy tylko na zmniejszenie prawdopodobieństwa jej wystąpienia nie ma co się oszukiwać. jednak warto zainwestować w taki sprzęt bo przy jeździe turystycznej/miejskiej eliminuje on shimmy prawie w 100%.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hornet

Tu sobie poczytaj , czy twój Hornet ma już oponę 120/70 ZR 17" ?

 

Możliwe ze , SportAtaki mają małe tłumienie własne , a motocykl ma ostrą geometrię . Moze wystarczy nieco dociągnąć łozysko kierownicy . W jaki sposób regulowałeś ten luz ?

 

We Wrocławiu mają sprzęt do sprawdzania geometrii ramy ? Pewnie kosztowna zabawa ?

 

Napisałeś , że kiedyś , przed wymianą opony , było lepiej , to spróbuj założyć inną oponę . Taką , która w prasowych testach ma najnizszą skłonnosć do shimmy . Powinno trochę uspokoić przód .

Prawidłowe ciśnienie w oponie , niektóre manometry oszukują .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź nastawy zawieszenia z przodu w obu lagach powinno być takie samo, sprawdź czy w obu lagach masz olej i czy się nie "pocą" a jeszcze lepiej wymień olej i uszczelniacze. jeśli jedziesz z bagażem i/lub z pasażerem to napięcie wstępne tylnej sprężyny powinno być zwiększone. to są częste przyczyny prowadzące do shimy niestety ludzie często lekceważą ustawianie zawieszenia do odpowiedniego ciężau. jest to także wyjaśnienie zagadki z kufrem. jeśli nie wiesz jak powinno być ustawione zawieszenie przywróć ustawienie fabryczne a potem zacznij regulować pod siebie czyli w zależności od twojej masy i tego czy często jeździsz z pasażerem. zawsze lepiej mieć trochę twardsze zawieszenie może komfort test trochę mniejszy ale ja czuję się pewniej na takich nastawach. co do amortyzatora sskrętu to nie jest to sposób na całkowitą eliminację shimy tylko na zmniejszenie prawdopodobieństwa jej wystąpienia nie ma co się oszukiwać. jednak warto zainwestować w taki sprzęt bo przy jeździe turystycznej/miejskiej eliminuje on shimmy prawie w 100%.

 

pozdrawiam.

 

Zawieszenie w moim hornecie nie ma regulowanego przodu, ale olej i uszczelniacze byly robione na poczatku sezonu. Pobawilem sie dzisiaj troche tylem i objawy praktycznie takie same, niezaleznie od ustawien.

 

ad. Dariusz L

Sprawdzanie geometrii kosztuje 250pln. Lozyska glowki ramy nie dokrecalem, po prostu mechanik nie wyczul luzow. Cisnienie sprawdzam na 2 stacjach i jest w miare podobne, sprawdzane 1/tyg. Hornety dostaly 17' z przodu zdaje sie w 2000roku, moj juz ja ma.

 

No coz, chyba pozostaje mi dojezdzic do konca sezonu, bo niewiele juz tego zostalo i zajac sie tematem na poczatku nastepnego. Przede wszystkim trzeba zmienic tylna opone.

Edytowane przez Macjek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że mechanik nie wyczul luzu wcale nie oznacza, że takowego nie ma. Nie można bezgranicznie ufać innym zwłaszcza w takich sprawach.

 

Zapewne masz racje, ale ja jezdze motocyklem 1 sezon i mam bardzo kiepskie pojecie o mechanice, a on zajmuje sie tym zawodowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...