Skocz do zawartości

Jak należy dosierać motor yamahe yz 250


Yamaha YZ 250
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak w ogólę....Chłopcy radarowcy.......założyciel tematu nie powiedział ani słowem czy to 2T czy 4T i cholera wie o co biega..potem pikus wyskoczył zmieszanką 1:35 (ok może być) ale nie wiadomo co to za maszyna w ogóle jest ;/ tzn wiemy ze YZ250....ale czy starszy 2T czy nowy 4T już ani słowa...;/

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yoyo wiesz ze 2t nie powinno sie hamowac silnikiem? czemu? jesli masz pojecie o tym to tu napiszesz.

 

szczerze to przyznam ci sie ze nie wiem, a raczej domyslam sie co masz na mysli... tylko mi nie mow ze jak sie hamuje silnikiem to ci sie obroty zwiekszaja bo pomysle ze tam gdzie wpisales wiek: 17 to niechcacy ci sie 1 wcisnela... no powiedz mi co w tym zlego ze jak jade 50km/h na 3 i puszcze gaz i bede zwalnial az zalozmy do 10km/h wtedy wcisne sprzeglo zredukuje i dalej rusze....

jak podasz mi inny racionalny powod - ZWRACAM HONOR

 

 

Tak w ogólę....Chłopcy radarowcy.......założyciel tematu nie powiedział ani słowem czy to 2T czy 4T i cholera wie o co biega..potem pikus wyskoczył zmieszanką 1:35 (ok może być) ale nie wiadomo co to za maszyna w ogóle jest ;/ tzn wiemy ze YZ250....ale czy starszy 2T czy nowy 4T już ani słowa...;/

 

model YZ jest tylko w 2T,

Edytowane przez yoyo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze to przyznam ci sie ze nie wiem, a raczej domyslam sie co masz na mysli... tylko mi nie mow ze jak sie hamuje silnikiem to ci sie obroty zwiekszaja bo pomysle ze tam gdzie wpisales wiek: 17 to niechcacy ci sie 1 wcisnela... no powiedz mi co w tym zlego ze jak jade 50km/h na 3 i puszcze gaz i bede zwalnial az zalozmy do 10km/h wtedy wcisne sprzeglo zredukuje i dalej rusze....

jak podasz mi inny racionalny powod - ZWRACAM HONOR

model YZ jest tylko w 2T,

To zlego ze po prostu nie ma sensu tego robic wiem ze czasami sie nad tym nie panuej i sie robi to odruchowo. Wtedy silnik dostaje taka porcje paliwa jak na biegu jalowym a obroty sa przeciez duzo wieksze. Co za tym idzie latwo zatrzec silnik. Co do YZ to mogl zgubic literke F. Ale zakladamy ze to 2t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem dlaczego tu jeszcze nie wparował moderator, temat wałkowany tysiące razy, a tu jeszcze rady

Cytat

Mieszanka 1:35 to za mało. Chociaz 1:25

Boże kochany......

 

 

Mozesz rozwinac swoja wypowiedz? Moze ty coś dodać od siebie? Człowieku zastanów sie nad tym co piszesz bo widzę,że dla Ciebie 1:50 to chyba swietosc obowiazujaca wszedzie. Czytałes co zaleca Yamaha do serii 2t yz 250 ? Widocznie nie czytałeś skoro piszesz takie głupoty! Przeczytaj wycinek z serwisowki do YZ 250 zarówno do modelu 1999 jak i 2004 to moze troche zrozumiesz zanim zaczniesz wciskac ludziom uslyszane wiadomosci :

 

Mixing Ratio - 30:1

Break-in procedures mixing ratio - 15:1

 

Być może jesteś jednak mądrzejszy. W każdym razie by rozwiać wątpliwości jak dotrzeć sprzęt na dobrych częsciach to zamieszczam wycinek:

 

BREAK-IN PROCEDURES

1. Before starting the engine, fill the fuel tank

with a break-in oil-fuel mixture as follows.

 

Break-in procedures mixing ratio - 15:1

 

2. Perform the pre-operation checks on the

machine.

 

3. Start and warm up the engine. Check the

idle speed, and check the operation of the

controls and the “ENGINE STOP” button.

 

4. Operate the machine in the lower gears at

moderate throttle openings for five to eight

minutes. Stop and check the spark plug

condition; it will show a rich condition during

break-in.

 

5. Allow the engine to cool. Restart the engine

and operate the machine as in the step

above for five minutes. Then, very briefly

shift to the higher gears and check full-throttle

response. Stop and check the spark

plug.

 

6. After again allowing the engine to cool,

restart and run the machine for five more

minutes. Full throttle and the higher gears

may be used, but sustained full-throttle

operation should be avoided. Check the

spark plug condition.

 

7. Allow the engine to cool, remove the top

end, and inspect the piston and cylinder.

Remove any high spots on the piston with

#600 grit wet sandpaper. Clean all components

and carefully reassemble the top end.

 

8. Drain the break-in oil-fuel mixture from the

fuel tank and refill with the specified mix.

 

9. Restart the engine and check the operation

of the machine throughout its entire operating

range. Stop and check the spark plug

condition. Restart the machine and operate

it for about 10 to 15 more minutes. The

machine will now be ready to race.

Edytowane przez adoado0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal_dh, nie do konca sie zgodze ze jak motor dostaje mniej mieszanki paliwo-powietrze to wtedy moze sie zatrzec, nie do konca to wyjasniles i sprecyzowales...

 

 

adoado0 masz tą serwisówke na kompie ? jak tak to czy moglbys mi podeslac ja na mejla ? [email protected] z góry wielkie dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal_dh, nie do konca sie zgodze ze jak motor dostaje mniej mieszanki paliwo-powietrze to wtedy moze sie zatrzec, nie do konca to wyjasniles i sprecyzowales...

adoado0 masz tą serwisówke na kompie ? jak tak to czy moglbys mi podeslac ja na mejla ? [email protected] z góry wielkie dzieki

Ale uparty :( No to juz Ci mowie. Rozmawiamy o motocyklu 2t. Gdzie olej ktory jest niezbedny do smarowania tloka znajduje sie w mieszance. KIedy puszczasz mu manete na biegu i hamujesz silnikiem ilos mieszanki jest powiedzmy 10% z maksmymanej ilosci. i te 10% nie mzoe wystarczyc na dluzsza mete aby nasmarowac obroty na poziomie 50% prosta sprawa. Itedy wystepuje zdecydowanie wieksze tarcie pierscienie-tuleja/nicasil i wystepuje mozliwosc zatarcia przez to zwiekszone tarcie. W 4t olej jest non stop ktory smaruje tlok wiec mozesz hamowac dowoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dojechanie na biegu tych 200m na zamkniętej przepustnicy nie uszkodzi motocykla, gorzej jakby ktoś chciałz górki zjeżdżać to wtedy radze co chwile przegazować albo na wyłączonym zapłonie

 

jakby miał się silnik zacierać po czymś takim to nie produkowali 2t

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy hamowaniu silnikiem w 2t jeśli masz np. długi zjazd wciskasz co kilka sekund sprzęgło i lekką przygazówkę walisz w ostateczności to jedyna metoda.

 

Oczywiście nie da się jechać i w ogóle nie hamować silnikiem ale w 2t raczej unika się tego zjawiska na dłuższą metę. Wiadomo że jak wytracimy trochę prędkości to nic się nie stanie ale na pewno nie robi się tego tak jak w 4t.

 

Metodą którą opisałem dociera się nie tylko ścigacze (pegaso to nie ścigacz), może fakt że w crossie inaczej się przyspiesza ale w okresie docierania i tak trzeba unikać gwałtownych przyspieszeń. Gwałtownych mam tu na myśli naprawdę gwałtowne wiadomo że nikt nie będzie crossem spokojnie jak komarkiem przyspieszał ale dla twojej wiadomości pierścienie muszą się odpowiednio ukształtować - przy przeciążaniu silnika gwałtownymi przyspieszeniami mogą robić się przedmuchy co nie jest pożądanym zjawiskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...