rispekt Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Witam!Właśnie stanąłem przed problemem, którego sam nie mogę rozgryźć. Czy ktoś z Was wie jak skasować luz na łożysku główki ramy w EXC 400 '01? Zdjąłem górną półkę i spodziewałem się, że w ten sposób dostanę się do jakiejś nakrętki regulującej ale po prostu widzę obudowę łożyska i tyle, zero możliwości regulacji jak na moje oko. Proszę o pomoc :P . Pzdr.Radek P.S. Wahałem się czy nie dać tematu w mechanice ogólnej ale padło jednak na dział enduro... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 Jesli na pewno masz luzy na tym lozysku, to trzeba je wymienic... Nie ma przeciez czegos takiego jak regulacja luzu, bo niby jak?? Lozysko sie juz zuzylo i trzeba wymienic na nowe. Chyba, ze luz masz gdzies w innym miejscu... Pozdrawiam. Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomski_01 Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 mozna kasowac luz, bo przeciez jakos dokrecasz polke, a lozyska jest stozkowe. Musisz mocniej dokrecic srube. Natomiast jezeli gorna sruba jest pelna i nie mozna jej bardziej dokrecic to trzeba wymienic lozysko, a z tego co widze po obrazku to tak jest http://webservices.motorsportdealers.com/p.../01/10/0009.Gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rispekt Opublikowano 13 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2008 Tomski, dobrze mówisz :crossy: . No może jeden szczegół wymaga podkreślenia. Do "podciągania" łożysk służy specjalny przyrząd serwisowy (mój kumpel twierdzi, że wyszukał gdzieś na necie jak on wyglada). My jednak razem wymóżdżyliśmy prostą konstrukcję za parę groszy, za pomocą której skasowaliśmy luz. A jest to gwintowany pręt z dwoma nakrętkami i dwoma podkładkami :biggrin: . Wystarczy poluzować zaciski górnej półki (dwa od teleskopów a środkowy od sztycy z łożyskami), wczesniej oczywiście odkrecając śrubę zaślepiającą (doszliśmy do wniosku, że nie jest to regulacja bo jest wykonana z aluminium i ma niezbyt dużo zwojów gwintu). Potem przez otwór sztycy przełożyliśmy pręt dokrecając od góry i dołu śruby. Sztyca przy górnym łożysku ma zgrubienie na zasadzie stożka i łożysko "nadziewa" sie na to co powoduje wyeliminowanie luzu. Proste choć mój opis niewiele mówi jeśli nie ma się tego przed oczami. Tak czy inaczej ja problem rozwiązałem i może przyda się to potomnosci :crossy: .Tomski, dzięki za sugestie! ;) Pzdr.Radek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.