szczyrk Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Witam.Czy ktoś może z was wie jak wyregulować gaźnik Mikuni HSR i hyperchargera w motocyklu w warunkach domowych?Objawy:-na wolnych obrotach-falujace obroty w zakresie 2000-2800(tak około)-przydymianie przy dodaniu gazu-ciemny dym. Chodzi o podregulowanie tego zestawu bo po dodaniu gazu kopa ma za*eb...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Witam.Czy ktoś może z was wie jak wyregulować gaźnik Mikuni HSR i hyperchargera w motocyklu w warunkach domowych?Objawy:-na wolnych obrotach-falujace obroty w zakresie 2000-2800(tak około)-przydymianie przy dodaniu gazu-ciemny dym. Chodzi o podregulowanie tego zestawu bo po dodaniu gazu kopa ma za*eb...... Na podstawie opisu można tylko odpowiedzieć, że trzeba zmienić dysze, iglicę, podregulować skład mieszanki, zobaczyć jak działa pompka :) przyśpieszająca itp. Generalnie jak kopci na czarno to masz za bogatą mieszankę ale co i jak to nie umiem odpowiedzieć, nie wiedząc co to za motocykl i jakie są naprawdę objawy. Na "wolnych obrotach" - rozumiem, że chodzi Ci o kręcenie gazem na postoju a nie o to że motocykl ma wolne obroty od2 do 3 tys RPM? Jeśli to pierwsze to tak nic nie sprawdzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 (edytowane) Jak wyżej - Ciemny dym wskazuje na bogatą mieszankę. Zapewne świece lub conajmniej jedna jest ciemnego koloru. Pojeździj kilka km i zbadaj świece po jeździe. Jakąś instrukcję masz do tego zestawu? Wydech jaki masz? Bez dobrego wydechu trudno wyregulować "tuningowy" gaźnik.No i napisz jakie moto i rocznik, modyfikacje itp Po obejrzeniu świec jeśli są ciemne/czarne/zadymione sprawdź położenie iglicy. Może być za wysoko ustawiona to opuść ją o 1 wycięcie. Śruba powietrza w HSR`ach powinna być wykręcona 2 obroty. Więcej napiszę później jak wróce ze sklepu. :) Edytowane 4 Września 2008 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczyrk Opublikowano 4 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 (edytowane) Motocykl to typowy drag:-silnik Ultima 127 cali-skrzynia 6 biegów-sprzegło BDL-gaznior mikuni HSR 45-hypercharger-wolny wydech-supertrap jest to motocykl kolegi ale on nie zna sie na technice wiec dał mi sie przejechac abym sprawdził co i jak.Jesli chodzi o wolne obroty to bez ruszania manetka one sie same podwyzszaja i to znacznie i opadają.Nie jest to cały czas ale często się powtarza.Także stopień przejscia z wysokich obrotów w wolne po puszczeniu manetki i powrocie przepustnicy do połozenia wolnych jest za długi. A czy hyperchargera tez sie reguluje? Edytowane 4 Września 2008 przez szczyrk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 4 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2008 Na początku sprawdź czy nie ma nieszczelności w układzie dolotowym. Nierówne obroty czasem są wynikiem lewego powietrza. Weź spray WD-40 i gdy silnik jest ciepły i lata na wolnych obrotach popsikaj na połączenia gaźnik-króciec-głowica i wsłuchaj się w silnik. Jeśli dźwięk się zmieni/obroty się zmienią zaczną wariować lub ustawią się na konkretnym poziomie/gdy silnik kichnie lub jeśli zauważysz cokolwiek dziwnego po psiknięciu WD-40 to znaczy że układ jest nieszczelny.Jeśli układ jest szczelny to połowa sukcesu. Teraz trzeba wziąć się za gaźnik.Jak już wcześniej pisałem, śruba powietrza powinna być wykręcona 2 obroty. Jest to optymalne ustawienie HSR42/45/48. Jeśli jest inaczej wkręć ją do końca (i zapamiętaj ile była wykręcona teraz) i wykręć ją 2 pełne obroty. Odpal silnik i poczekaj aż się nagrzeje do normalnej temperatury pracy (nie zagotuj silnika). Ustaw obroty na ok.1000-1100 jeśli możesz i wkręcaj śrubę powietrza aż silnik zmieni ton pracy (zacznie nierówno kręcić, szarpać itp) i osiągając ten efekt dotarłeś do granicy skali po stronie bogatej mieszanki . Teraz wykręcaj powoli tą śrubę, przejdź przez początkowe ustawienie na przeciwny koniec „skali”. Jeśli silnik zacznie szarpać, nierówno pracować, jeśli coś wyraźnie zmieni się w kulturze pracy silnika to znaczy że dotarłeś do granicy skali po stronie ubogiej mieszanki. Policz ile obrotów jest pomiędzy tymi skrajnymi położeniami i wyliczając mniej więcej środek ustaw śrubę wg. Wyniku. Inne objawy złej mieszanki to powolna reakcja na gaz gdy mieszanka jest uboga. A teraz trochę o pompce przyspieszacza. Można ją regulować. Zwykle są 2 wartości regulowania 1- moment (obroty) w którym pompka ma zacząć działać czyli wtrysnąć dawkę paliwa oraz 2 wartość – ogranicznik pompki czyli kiedy ma przestać. 1 wartość reguluje się małą śrubą/wkrętem na dzwigni przepustnicy a śruba drugiej wartości powinna być przy korpusie i jej zadaniem jest ograniczenie ruchu dźwigni pompki przyspieszacza która to jest połączona z dźwignią przepustnicy. Regulacja pompki jest zależna od stylu jazdy.. Jeśli kierowca ma zwyczaj redukcji biegu przed przyspieszaniem lub gdy motocykl jest lekki wypada skrócić ruch pompki :icon_twisted: . No i jeszcze jedna ważna sprawa – poziom paliwa. Połóż gaźnik na boku tak aby pływak luźno zwisał na swej osi. Teraz lekko przechyl gaźnik tak aby pływak delikatnie oparł się o zaworek iglicowy ale żeby nie naciskał na niego. W tym położeniu zmierz odległość między płaską powierzchnią/krawędzią komory a zewnętrzną krawędzią pływaka. Powinno tam być 18mm +/- 2mm.To chyba tyle, naprodukowałem się. Jak masz pytania/wątpliwości to pisz. Podejrzewam że masz odrobinę wiedzy technicznej i wiesz np. co to pływak, bo tacy też się trafiają. pzdr. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczyrk Opublikowano 5 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Dzięki ko,lego.Jutro zabieram się za niego.Zobaczymy.Opiszę wszystko co i jak.Mam tylko pytanie jeśli chodzi o hypercharger czy jemu też nalezy zrobić regulację???Jesli tak to czy ktoś wie jak go ustawić odpowiednio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Hypek jest sterowany podcisnieniem i od tego wiele zależy ale powinna być jakaś regulacja. Tu masz kompletną instrukcję instalacji Hypka Pro R. http://www.kuryakyn.com/documents/installa...0-21HD-0405.pdf Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Dzięki ko,lego.Jutro zabieram się za niego.Zobaczymy.Opiszę wszystko co i jak.Mam tylko pytanie jeśli chodzi o hypercharger czy jemu też nalezy zrobić regulację???Jesli tak to czy ktoś wie jak go ustawić odpowiednio? Hyperharger to bajer. Nie ma tam żadnej regulacji. Nawet jak zamkniesz te klapki to powietrze będzie ciągnąć otworem w dolnej części obudowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikolajmick Opublikowano 5 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2008 Hyperharger to bajer. Nie ma tam żadnej regulacji. Nawet jak zamkniesz te klapki to powietrze będzie ciągnąć otworem w dolnej części obudowy. Dobrze godo ,wodki mu dac! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 14 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2008 No i co tam z tą regulacją HSR`a? Dało radę coś z tym zrobić? :icon_biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikolajmick Opublikowano 3 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2008 Nie ma tam zadnej regulacji ,jedynie co to mozna wyregulowac wstepne wychylenie klapek i to wszystko .Niedawno zalozylem do mojej dynki :icon_mrgreen: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c5bf9d1090fc6a41.html Pompka poznajesz :biggrin: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2778f55a7a555aa3.html Od razu motung lepiej wyglada :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 9 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2008 Nie ma tam zadnej regulacji ,jedynie co to mozna wyregulowac wstepne wychylenie klapek i to wszystko .Niedawno zalozylem do mojej dynki :icon_twisted: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c5bf9d1090fc6a41.html Pompka poznajesz :wink: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2778f55a7a555aa3.html Od razu motung lepiej wyglada :icon_rolleyes: Poznaję, mój motocykl też wygląda lepiej :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczyrk Opublikowano 24 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2008 Dopiero tydzień temu udało mi sie wyregulować to bydlę.Mieliście rację-za bogata mieszanka.Dzieki za pom oc. Oprócz tego ze śruba regulacji mieszanki była ledwo co odkrecona to okazało się że ktoś założył świece NGK które w tym motocyklu nadaja sie tylko do wyrzucenia.Po założeniu świec firmy Champion odpowiednich do tego silnika-dopiero ożył. Teraz to nie ten sam motocykl. Przechodzi właśnie zmiane lakieru na bardziel Walz Hardcore.Jak skończą prześlę zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.