Skocz do zawartości

Kupno Yamahy WR


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich userow. Zaczne od tego ze przymierzam síe do kupna yamahy wr 400/426 r.2000 w gore. Nie znalazlem konkretnego tematu odnosnie tej sprawy, ale chcialbym sie dowiedzíec na co konkretnie zwrocic uwage, kupujac w/w motocykl? Chcialbym kupic coś porzadnego zwlaszcza ze te motory troche kosztuja;) licze na odp. Posiadaczy tego motocykla.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

1.sprawdz czy amortyzatory sie reguluja dobrze i czy plynnie chodza bez wyciekow.

2.sprawdz czy silnik nie ma wyciekow jak pracuje.

3. zapytaj kiedy ostatnio byl wymieniany olej w przekladni.

4. popatrz na zebatki, przod i tyl. jesli ząbki sa szpiczaste w doslownym znaczeniu tego slowa to spodziewaj sie wymiany zebatek i lancucha, zobacz na allegro jak powinna wygladac nowa zebatka, ząb na gorze jest zakonczony plaską powierzchnia, jak beda szpice mocne no to wymiana jak juz mowilem, dlaczego wymiana calego napedu ? dlatego ze jak wymienisz tylna zebatke to moze sie okazac ze lancuch jest luzni i ci ta zebatke zjedzie w tydzien, zobacz jakie napiecie ma lancuch - ciagniesz za lancuch na tylnej zebatce, zoabcz na ktorym poziomie jest naciagniety lancuch (przy mocowaniu tylnej oski) jak na koncu to wymiana calego napedu...

5. zobacz czy motor pali od kopa, i postaraj sie ty go odpalic nawet jak ci za 10 czy 20 razem nie wyjdzie, bo musisz sie upewnic ze on pali za kazdym razem a nie ze jest odpcowany tylko na sprzedaz i nie pozwalaj zeby ci sprzedawca odpalal motor, ew. moze cie nauczyc lub pokazac ale wyprobowac masz sam.

6. przejedz sie odkrec manetke tam gdzie mozesz zobacz czy sie dobrze zbiera i równo zchodzi z obrotow

7. klocki hamulcowe, sprawdz czy sa w dobrym stanie i czy tarcze nie wymagaja wymiany

8. wyglad ogolny, oczywiscie na to tez mozna zwrocic uwage ale juz mniej, popatrz czy plastiki nie sa polamane, i czy sa bardzo porysowane, jak tak to raczej bral udzial w zawodach.

9. no oczywiscie biegi czy chodza dobrze czy kazdy wchodzi i czy nic nie wyskakuje i nie ma wyciekow z silnika

 

chyba to wszystko, troche sie rozpisalem ale lepiej posprawdzac wszystko niz potem zalowac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

8. wyglad ogolny, oczywiscie na to tez mozna zwrocic uwage ale juz mniej, popatrz czy plastiki nie sa polamane, i czy sa bardzo porysowane, jak tak to raczej bral udzial w zawodach.

 

chyba to wszystko, troche sie rozpisalem ale lepiej posprawdzac wszystko niz potem zalowac...

 

serio juz coraz fajniejsze pierdoly mozna poczytac na tym forum... a Ty YoYo rozbawiles mnie tym punktem megasnie !!!

 

tak tak jak plastiki sa porysowane to raczej bral udzial w zawodach eh stary, zawodnik najszczescie ma w lepszym stanie plastiki niz nie jeden amator wiec nie pisz takich pie**ol !!!

 

A co do osoby pytajacej co sprawdzic stary ja na Twoim miejscu liczyl bym tylko na uczciwego sprzedajacego, a najlepiej jak by przedstawil Ci fakture/paragon za ostatni serwis/remont ...

 

bo w Tych sprzetach moze byc wszystko fajnie a na nastepny dzien urwac moze sie wszystko (dotyczy to kazdego wyczynowego sprzetu), mam kilka takich przykladow..

 

jesli nie wezmiesz na serwis , niczego nie mozesz byc pewien...

 

Czym starszy sprzet bedziesz bral tym wiecej mozesz miec do zrobienia, no chyba ze ktos juz robil remont kapitalny. Dowiedz sie jak czesto kontrolowal zawory/regulowal (jeslo w ostatnim czasie musial regulowac luzy kilkakrotnie to na bank czeka Cie wymiana zaworow). Dowiedz sie kiedy tlok/pierscienie byly wymieniane jesli w ogole a dajmy na to sprzet ma 4 lata to na bank musisz to zrobic i oby cylinder/nikasil nie byl uszkodzony.Spytaj sie o korbe, lozyska w silniku etc. jesli w kilku letnim sprzecie nie robil nic to dolozysz troche kasy na bank, nie mowie ze nie warto wtedy kupowac bo mozesz np. dostac na niego dobra cene i wtedy oplaca sie robic kapitalny remont (ok.3500~4500zl).

 

Ty co mozesz jedynie sprawdzic sam to luzy na wahaczu, luzy na piastach kol, luzy na mostku (caly komplet lozysk to koszt okolo 1000zl -chyba ze sie bedziesz bawil w zamienniki) , stan zebatek i lancucha ( koszt nowego kompl. 450zl-550zl). Dowiedz sie jak czesto byl olej zmieniany i na jakim jezdzil (najlepiej zmieniac co 500km). Sprawdz sprzeglo czy nie ciagnie i jak troche sie rozgrzeje sprawdz czy bez problemu znajdujesz luz i czy przy w biciu jedynki nie szarpie calym motocyklem zbyt mocno (jesli szarpie albo ciagnie to kompletne sprzeglo ,tarcze,przekladki,sprezyny 400zl wybity kosz sprzeglowy 650zl nowy)

 

a tak pozatym to juz chyba bylo pare tematow o tym na forum, spokojnie mozesz poszukac pod YZ/SX/EXC/WR/CRF etc itp co sprwdzic skontrolowac w koncu to wszystko wyczynowki...

 

pzdrw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zadaj pytanie sprzedającemu o rozmiar ostatnich płytek zaworowych użytych przy regulacji. Płytki mniejsze niż 160-175 mogą sugerować początek wpadających zaworów. Koszt wymiany zaworu to ok. 280 PLN za 1 szt. Masz ich 5 w tym pojeździe koszt łatwo policzyć.

 

W 90% enduraków które robiłem wywalone były łożyska tzw. "kiwaczki" tudzież prolinka (w przypadku hondy) czyli systemu dźwigni pod amortyzatorem. Zestaw naprawczy kosztuje ok. 400 PLN a wymiana nie jest rzeczą super szybko wykonalną.

 

Reszta jak w każdym innym enduraku. Sprawdź czy sprzedający zna procedure odpalania, jest wielu kołków którzy ganiają w terenie i nawet własnej maszyny nie potrafią palić zgodnie z user manualem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy sprzedający zna procedure odpalania, jest wielu kołków którzy ganiają w terenie i nawet własnej maszyny nie potrafią palić zgodnie z user manualem.

 

No wlasnie z tym odpalaniem. Slyszalem ze są z tym problemy, bylo nawet o tym na forum. Skoro mowisz ze w 90% endurakow ktore robiles, grzebales w lozyskach zawiechy, tzn ze jest prawie pewne ze rowniez na takowy trafie. Powiedzcie mi jeszcze jedno, jesli koles w motorze zatarł wał, wymienił go na nowy (kupiony w yamasze) to czy prawdopodobieństwo, że historia zdarzy sie ponownie jest wieksze niz zatarcie wału motocykla, ktorego wal nie był nigdy zatarty ;) ?

 

P.S juz widze ze mam z kim latac w nastepnym sezonie ;)

Edytowane przez jagon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy sobie szczerze że historia zatartego wału korbowego (szczególnie takiego który leży na łożyskach) jest o tyle nietypowa że jak większość awarii nie zdarza się bez powodu. Sama naprawa uszkodzenia to jedno (i jeżeli faktycznie wał został wymieniony na oryginał to zasługuje to na pochwałę) ale zdiagnozowanie przyczyny tego zatarcia to jeszcze ważniejsza kwestia. Pytanie co było przyczyną? Zasadniczo, lepiej kupić taką która nie miała historii zatartego czegokolwiek.

 

Jeżeli chodzi o odpalanie (w przypadku manualnego dekompresatora w każdym enduro) jest to tak dziecinnie i banalnie proste że aż śmiech mnie ogarnia jak widzę ilu ludzi tego nie potrafi. Najlepsza historia była na jednym z ostatnich motobazarów w Warszwie gdzie gość sprzedawał WR-ke. Klient poprosił o odpalenie motocykla. Nikt tego nie potrafił zrobić. W ciągu następnych 15 minut było już 8 osób chętnych do odpalania a WR dalej stała nieodpalona. Nie chciałem im psuć zabawy i nie pomogłem.

 

Łożyska prolinka możesz łatwo sprawdzić w WR dzięki nóżce bocznej. Przechylasz motocykl na stronę nóżki aż tylne koło się uniesie. W tym momencie łapiesz za wahacz albo koło i próbujesz wykonać ruch w górę. Jeżeli wyczujesz luz to znaczy że jest co naprawiać :)

Edytowane przez samson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawdź czy chlodnice nie są mocno pogęte bo cholernie drogie są .... Warto sprawdzić stan czystości filtra i airboxa - to wiele nam powie jak sprzęt był wcześniej traktowany .

Edytowane przez adam.gda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt już kupiłem:) chłodnice wyglądaja w porządku, filtr jutro sprawdze tak jak wiele innych rzeczy. Żeby nie zakładać nowego tematu, spytam tu o jeszcz ejedną rzecz (liczę na znawców tematu) Ile ta WRka tak właściwie ma mocy? W dowodzie mam wbite 44KW, to daje ok 57KM! Nie wydaje mi się aby rzeczywiście tyle było. Dodam, że rocznik tej WRki jest 2003.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadaj pytanie sprzedającemu o rozmiar ostatnich płytek zaworowych użytych przy regulacji. Płytki mniejsze niż 160-175 mogą sugerować początek wpadających zaworów.

 

 

Niby tutaj masz rację ale w serwisach zakładają czasami płytki do 120, i dopiero po niżej tego progu powinna nastąpić wymiana zaworów, o ile wcześniej zawory nie potrzebują zmiany z innych powodów.

Co do chłodnicy nawet gdyby była wygięta a nie ciekła to nie ma potrzeby zmiany. Ponadto nie jest to sposób weryfikacji tego w jak motocykl był traktowany. Wiadomo zdarzają się gleby które w tym sporcie czy jak to woli w tej zabawie są nieuniknione i nawet mały upadek może spowodować wygięcie chłodnicy. Tak więc warto zainwestować w osłonę chłodnicy i zabezpieczyć się przed jej uszkodzeniami. :buttrock: :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisalem o chłodnicach po to aby na tej podstawie oceniać stan jak traktowano moto a jedynie zwrócić uwagę na ten element bo jak zapewne wiesz są zgięcia i "zgięcia" i może się okazać że jeszcze jedna gleba i po chlodnicy a drogie niestety są .... :)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisalem o chłodnicach po to aby na tej podstawie oceniać stan jak traktowano moto a jedynie zwrócić uwagę na ten element bo jak zapewne wiesz są zgięcia i "zgięcia" i może się okazać że jeszcze jedna gleba i po chlodnicy a drogie niestety są .... :)

No tu masz racje moje już niestety jest wygięta ale dało się na nią jeszcze założyć osłonę wiec mam nadzieje że jeszcze trochę przetrwa. :biggrin: :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o moc to różne źródła podają różne dane. Myślę jednak że w dowodzie masz trochę zawyżone gdyż wacha się ona w granicach do 50 hp. Ale dane te to dane podawane głównie przez serwisówki i przeważnie moc mierzona jest na silniku, gdy jednak weźmiesz moto na hamownie to na kole będziesz miał dużo mniejsze wykresy mocy i to jest chyba najbardziej realne sprawdzenia mocy bo sprawdzisz swój sprzęt indywidualnie. Przykładowo moja Wr ma na hamowni nieco ponad 33 kuce a w dane katalogowe to 40, dodam że moto jest odblokowane. :buttrock: :buttrock: :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czyli jesli nie wezme motorka na hamownie to niewiele sie dowiem;) prawde mowiac najwazniejsze jest to, że motor spełnia moje oczekiwania :buttrock: :buttrock: a to ile ma mocy to już drugi plan, porzyjmijmy że 45:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...