ukaszs2 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 (edytowane) witam może ktoś wie gdzie mógłbym kupić prędkościomierz do hondy crm250? czy ktokolwiek może pomuc w temacie 'wrzystko o hondzie crm 125/250? plz. chciałbym też zapytać gdzie najlepiej robić szlif cylindra? i czy po wyszlifowaniu można go samemu zakładać tzn. jest to trudny proces? czy chodzi głównie o gładż wewnętrzną?! pozdrawiam Co do licznika to będziesz miał nie lada problem żeby dostać gdzieś oryginalny, jedynie szukać na angielskim ebay'u i dogadać się z gościem(da się bo sam coś kupowałem), alternatywą może być licznik rowerowy (dokładniejszy i więcej funkcji) lub dedykowane do motocykli akcesoryjne lecz one są drogie. Jeśli zadajesz pytania gdzie najlepiej zrobić szlif i czy trudnym procesem jest zakładanie cylindra to możesz sobie odpuścić robienie tego samemu. Powiem tak, proces ten nie jest trudny ale łatwo coś zepsuć itp. szczególnie jak nigdy tego nie robiłeś. Jeśli pytasz o szlif to mam nadzieję że wiesz jaki masz cylinder bo nicasilu nie po szlifujesz, a jedynie żeliwo lub z tuleję, a gdzie? tam gdzie to robią, są zakłady które się zajmują takimi rzeczami musisz poszukać w swojej okolicy. Edytowane 30 Sierpnia 2009 przez ukaszs2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babs Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Co do licznika to będziesz miał nie lada problem żeby dostać gdzieś oryginalny, jedynie szukać na angielskim ebay'u i dogadać się z gościem(da się bo sam coś kupowałem), alternatywą może być licznik rowerowy (dokładniejszy i więcej funkcji) lub dedykowane do motocykli akcesoryjne lecz one są drogie. Jeśli zadajesz pytania gdzie najlepiej zrobić szlif i czy trudnym procesem jest zakładanie cylindra to możesz sobie odpuścić robienie tego samemu. Powiem tak, proces ten nie jest trudny ale łatwo coś zepsuć itp. szczególnie jak nigdy tego nie robiłeś. Jeśli pytasz o szlif to mam nadzieję że wiesz jaki masz cylinder bo nicasilu nie po szlifujesz, a jedynie żeliwo lub z tuleję, a gdzie? tam gdzie to robią, są zakłady które się zajmują takimi rzeczami musisz poszukać w swojej okolicy. umprzejme dzięki, to prędkościomierz sprubuję założyć stary choć jest troszkę pękniety może uda mi się go skleić, warzniejszą w sumie teraz dla mnie kwestią jest ten cylinder właśnie; czym jest nicasil, jak go rozpoznać/zcharakteryzować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 umprzejme dzięki, to prędkościomierz sprubuję założyć stary choć jest troszkę pękniety może uda mi się go skleić, warzniejszą w sumie teraz dla mnie kwestią jest ten cylinder właśnie; czym jest nicasil, jak go rozpoznać/zcharakteryzować? Poszukaj na forum o Nicasilu. Jest o tym mnóstwo tematów i postów. zresztą chyba nawet w tym temacie znajdziesz dopowiedz na temat nicasilu, wystarczy poszperać. W temacie rozwalonego licznika, ja swojego też zdruzgotałem.... teraz mam TrailTech Vapour :) polecam... około 100 dolarów na amerykańskim ebayu. Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babs Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 oki. dzięki za wskazówki zabieram się od razu do poszukiwań na temat tego 'nicasilu' aczkolwiek coś się mi obiło już o uszy że głównie w 125 podchodziły tłoki pod nicasil... hmm? pozdruwka! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszyhoo Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Na nicasil jest sposób. Sprawdzisz to za pomocą magnesu. Jeśli "przyklei" się do cylindra to znaczy, ze masz żeliwo. Jeśli nie, alu powleczone nicasilem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 no i juz nie musi szukać :P Nicasil jest w bardzo wielu sprzetach, w 125 często, zazwyczaj w tych wysilonych, ale różniez np w DRZ (choć niektórzy mówią ze to co innego, to zasada jest ta sama) czy np w roczniku 89 Hondy XR600... Nicasil ma swoje wady i zalety tak samo jak i Zeliwo... no ale to na dłuższy wywód sprawa. Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babs Opublikowano 1 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2009 Na nicasil jest sposób. Sprawdzisz to za pomocą magnesu. Jeśli "przyklei" się do cylindra to znaczy, ze masz żeliwo. Jeśli nie, alu powleczone nicasilem. no tak :biggrin: ale wydaję mi się że jest żeliwny i ma wstawioną tyleję choć pokrywa zdaję się być właśnie aluminiowa hmm jest to możliwe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 2 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2009 no tak :biggrin: ale wydaję mi się że jest żeliwny i ma wstawioną tyleję choć pokrywa zdaję się być właśnie aluminiowa hmm jest to możliwe? Jezeli przyciaga magnes to masz żeliwo jak nie to jest nicasil.. inaczej być nie może. nie słyszałem jeszcze zeby żeliwo było pokryte nicasilem czy podobna powłoką. Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babs Opublikowano 4 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2009 cze... to znowu ja nie chciałbym być zbyt natrętny, ale mam kolejne pytanie to że mam żeliwny cylinder to już oczywista sprawa! moje pytanie brzmi na górze cylindra znajduję się kilka śrób dzięki którym mocuję się na niego pokrywę, no i dwie z tych śrub były ukręcone tzn. nie są już częścią tego cylindra tak więc nie ma opcji by komora sprężania była szczelna. czy istnieje opcja wstawienia nowych śrób, w miejsce starych ukręconych? desperacko proszę o wsparcie !!! :banghead: i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 5 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Weź cylinder i zawieź do ślusarza, mysle ze da radę cos z tym zrobić... niestety bez żadnych zdjęc nie da się ocenić w jakim to jest stanie i czy da sie bądz też nie da... tam są pewnie szpilki? czy może wkreca się śruby i ukręcone są gwinty? pokrywka na cylinder? masz na myśli głowice???? Może być osobna komora spalania nakręcana na sam cylinder ale to i tak jest głowica ;) Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babs Opublikowano 5 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2009 Weź cylinder i zawieź do ślusarza, mysle ze da radę cos z tym zrobić... niestety bez żadnych zdjęc nie da się ocenić w jakim to jest stanie i czy da sie bądz też nie da... tam są pewnie szpilki? czy może wkreca się śruby i ukręcone są gwinty? pokrywka na cylinder? masz na myśli głowice???? Może być osobna komora spalania nakręcana na sam cylinder ale to i tak jest głowica ;) tak są szpilki wychodzące od cylindra na które nachodzi 'głowica' i nakrętki. śluzarz nie wpadłbym na to :icon_razz: sprubuję - dzięki wielkie pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonio Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 CRm były blokowane podobnie jak NSRki...bo silnik ten sam :) Z tego co mi wiadomo to wydech (kryza na wlocie) dolot (blaszka z dziurką za małą) i magiczny kabelek gdzieś pod siedzeniem jeżeli nie kręci się do końca....no i regulacja zaworu wydechowego aby pracował jak mu bozia przykazała :) Witam czytalem to forum i jedno mi sie nie zgadza NSR 125 ma odwrotnie zalozona dzwignie zmiany biegow, czyli ten silnik gdyby zalozyc do crm to 1 bieg bedzie do góry a reszta na dół. chciałbym sie dowiedziec czy skrzynia biegów od nsr pasuje do crm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 10 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Sama skrzynia jest identiko, róznica lezy w wybieraku i albo jest on inny albo obrócony o 180 stopni.. niestety nie miałęm okazji ich porównać wiec nei wiem na 100% .... wiem jedynie ze przełożenia i konstrukcja jest identyczna. Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonio Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 (edytowane) Sama skrzynia jest identiko, róznica lezy w wybieraku i albo jest on inny albo obrócony o 180 stopni.. niestety nie miałęm okazji ich porównać wiec nei wiem na 100% .... wiem jedynie ze przełożenia i konstrukcja jest identyczna. Dzięki za informacje.Gdyby coś się działo to będę wiedział gdzie części szukać. Orientujesz się może gdzie mogę dokupić lewy tylny boczek?Wiesz jakie zębatki pozakładać żeby prędkość maksymalna wynosiła ok 120 km/h? Edytowane 11 Grudnia 2009 przez bonio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonio Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Mam jeszcze jedno pytanie.Wie ktoś jak poprawnie zbudować końcowy tłumik przelotowy do crm-ki? Nie wiem czy wstawić w środek jakąś nawiercaną rurkę i opatulić watą szklaną czy nic w ten tłumik nie wstawiac?Jak ktos ma jakieś foty albo rysunki ewentualnie opis to prosze o wystawienie na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.