Skocz do zawartości

KTM LC4 600 - problem z cewką


jaca350
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam KTMa LC4 600 z '91r. Niedawno go zakupiłem i w sumie niewiele jeździłem-z niewiadomych mi przyczyn stracił iskrę... Po długim kopaniu przy moto doszedłem do wniosku że cewka zapłonowa jest popsuta, moje pytanie to - czy mogę dopasować z czegoś innego tą cewkę?? bo już długo szukam takiej używanej i nic z tego.... a za nową cenią sobie ok 400zł.

Jakby ktoś się orientował w tym temacie to proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od tego jaki masz zapłon czy mechaniczny czy elektroniczny, dla mechanicznego można założyć np. od poloneza o dużej rezystencji, a z zapłonem elektronicznym można założyć np. od Chińskiego skuterka lub innego motocykla, mają one małą rezystencje nie pamiętam dokładnie chyba ok. 0,3-0,6 oma (jak się mylę proszę o poprawkę)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

''Zależy od tego jaki masz zapłon czy mechaniczny czy elektroniczny''

 

Właśnie cały problem w tym że zapłon jest elektryczny, chociaż wchodzą do niego standardowo tylko 3 kable- czerwony (prądowy), zielony (impulsowy) i czarny (masa), no jest jeszcze jeden ale on jest nie ważny bo jo jest też czerwony i służy tylko do wyłączania motora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam moduło-cewkę i niestety to jest ten problem,

z aparatu zapłonowego wychodzą 3 kable do tej cewki i jest na nich prąd także to cewka będzie winna (przewód wysokiego napięcia i świeca są ok)

Jaki prąd??

Na jednym to chyba powinno być ze 100V - 200V.

A na tym sterującym to kilka woltów.

Tak przynajmniej mi się wydaje.

 

Jeżeli szukasz czegoś taniego, to możesz sobie zrobić taki modół sam. Był niedawno temat ze schematem. Poszukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje sie ze masz zaplon SEM , nie pasowla by cewka od pierwszych 620 ? bo tam tez taka cewka jest

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie można zastąpić moduło-cewką firmy Vape oto link:

 

http://66.102.9.104/translate_c?hl=pl&lang...gFo25Cv6coTap8A

 

Link bez tłumaczenia: http://www.vape.cz/

 

A mam taki pomysł spróbuj pobudzić tą moduło-cewkę, prostownik i podłączając kable prostownika do impulsatora i do zasilania cewki.

 

Robiłem właśnie tak z tą moduło-cewką Vape z04 ona była 2-biegunowa zapłon pasujący do jawy 350.

po odpowiednim podłączeniu do motocykla nie dawała iskry, jak ją pobudziłem zaczęła normalnie pracować.

Edytowane przez alexrafi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...