Skocz do zawartości

wsk 125


bioly110
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam mały dylemat. Mam oryginalny nowy tłok na 1y szlif do wsk 125 i teraz czytam wymiary tłoków i cylindrów i np. Średnica podstawowa tłoka to 52.38 a cylindra to 52.50 lub tłok 52.63 cyl. 52.75 czyli luz wychodzi 0.12mm. A w serwisówce co kolega podesłał zalecany luz naprawczy wynosi 0.04-0.06mm :buttrock: Z serwisówki (która jak dla mnie jest wiarygodna) odejmując wymiar tłok-cylinder luzy wychodzą w granicach 0.02mm :icon_mrgreen: a w większości dostępnych wymiarów w necie luzy są większe jak 0.1mm.

np.tu:

http://motocykle.svasti.org/index.html?str....org/tloki.html

wymiary i grupy selekcyjne wcale się nie pokrywają nie wspominając o luzach :icon_razz:

Jak oddam cylinder z tłokiem do szlifu i powiem,ze chce luz 0.05 to przecież tłok będzie chyba wciskany na sile w cylinder nie wspominając o jeździe i ew. spuchnięciu tłoka. Co o tym myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh. 0.06mm jest spoko, ale na współczesne tłoki nawet 1mm to za mało. :icon_twisted: Dasz do szlifu to fachowcy zrobią ci pasowanie wg. swego doświadczenia ale jak masz współczesny tłok to nie krępuj się i wygotuj go PRZED wydaniem do szlifu. A szczegóły gotowania tłoków szukaj w dziale o ruskach, oni mają to w standardzie chyba. ;)

Mnie do SHL zawsze fachowiec robił wg. swego uznania i byłoby ok gdyby nie puchnące tłoki. :wink:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh. 0.06mm jest spoko, ale na współczesne tłoki nawet 1mm to za mało. biggrin.gif Dasz do szlifu to fachowcy zrobią ci pasowanie wg. swego doświadczenia

I to mnie martwi. Dlatego chciałbym jasno określić specowi od szlifu co chce i jego widzimisię bym nie brał po uwagę. Wiadomo,ze można zrobić luz 1.25mm i też silnik będzie pracował albo nie robić szlifu i smigać puki odpala ale nie oto mi chodzi.Powiem fachowcowi 0.05mm i tyle chce mieć, zmierżę przy nim i ewentualnie go opierdole,pouczę.

Mam oryginalny nowy tłok na 1y szlif do wsk 125
:bigrazz:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka,

wydaje mi się że wszystko juz odkręciłem ale nie moge rozebrać zawiecha przedniego. lagi jak sie opieraja tak sie opieraja. mam problem z rozczlonkowaniem :icon_mrgreen: lag od polek. cyz jest jakis myk na to czy czegos nie odkrecilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka,

wydaje mi się że wszystko juz odkręciłem ale nie moge rozebrać zawiecha przedniego. lagi jak sie opieraja tak sie opieraja. mam problem z rozczlonkowaniem :icon_mrgreen: lag od polek. cyz jest jakis myk na to czy czegos nie odkrecilem.

 

 

Nie możesz wysunąć lagi z półki? Wykręcasz górne korki, wykręcasz boczne śruby z półek i wysuwasz. Koło i błotnik musi być zdjęty to jest łatwiej wtedy. Lagi mogą być zakliszczone w półkach więc weź mocny, ślusarski wkrętak i wbij go LEKKO w wycięcia w półce tam gdze trzymają się lagi, to powinno poluźnić ścisk i uderzając gumowym młotkiem od góry powoli wysuwaj lagę.

 

I zdejmij górną półkę jeśli jeszcze tam jest. Osłony goleni (te z blachy) są przykręcone do półki, należy je zdjąć na początku, Sorki za łopatologiczny opis ale pisałem całość co z czym i szczegóły od razu. pzdr.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze jest tu kolega z lublina moze mi pomozesz gdzie w lublinie jest jakis sklep z czesciami do wsk potrzebuje zimeringa na wał a na allegro nic niema niestety

Ja łożyska i zimmeringi kupowałem na ul. fabrycznej zaraz za rondem.Jest bilbord "ABS łożyska" czy jakoś tak. Tam koleś ma wszystkie łożyska i zimmery potrzebne do wsk-i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam po długiej przerwie wkacu zabrałem sie za remoncik rozebrałem wsk na drobne czesci i wpakowałem sie w niezłe koszty ale postanowiłem dokonczyc dzieła okazało sie ze kartery sa do regeneracji koszt 200 zł nowy wał po regeneracji 100 zł uszczelki łozyska zimeringi 50 zł iskrownik 140 zł zebatki i jakies duperele kolejna 100 zł opony 150 zł

magneto jakies nie zaciekawe na allegro 50 zł nowy tłumik 110 zł szukam jeszcze kopniaka i łozysk kulkowych na widelec zeby plłaczyc pułke kierownicy z widelcem rame oddałem do malowania koles powiedział ze doprowadzi ja do stanu idealnego za 400 zł a koła maja mi poniklowac za 100zł no i mam zamiar wszystko poskładac w grudniu w całosc tylko ciekawe czy mi to wyjdzie hehe mam jeszcze jedno pytanko jesli chodzi o składanie wału z karterami czy miedzy wał a kartery ida jakies podkładki dystansujace czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh. Jak Ty liczysz że tyle kasy Ci wyszło. Za samą rame 400? Masakra. Dajesz ramę do piaskowania za 50PLN, zanosisz do malowania proszkowego za kolejne 50PLN i gotowe a nie 400.

A kartery to jaka regeneracja? Jeśli gniazda łożysk to zapomnij i kup inne kartery od razu. Gra nie warta swieczki. Iskrownik - nowy cały? A co z Twoim jest nie tak? Nie lepiej wymienić same cewki lub podstawę, zależnie co jest uszkodzone. A magneto? Pisz co i jak nie tak jest, co jest uszkodzone a co podejrzewasz że może być niesprawne, coś poradzimy.

Między kartery powinna iść uszczelka, niezbyt gruba tylko. A na wał korbowy to nie wiem, w SHL w silniku S32 czasem są podkładki dystansujące wał korbowy ale nie zawsze. pzdr.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh. Jak Ty liczysz że tyle kasy Ci wyszło. Za samą rame 400? Masakra. Dajesz ramę do piaskowania za 50PLN, zanosisz do malowania proszkowego za kolejne 50PLN i gotowe a nie 400.

A kartery to jaka regeneracja? Jeśli gniazda łożysk to zapomnij i kup inne kartery od razu. Gra nie warta swieczki. Iskrownik - nowy cały? A co z Twoim jest nie tak? Nie lepiej wymienić same cewki lub podstawę, zależnie co jest uszkodzone. A magneto? Pisz co i jak nie tak jest, co jest uszkodzone a co podejrzewasz że może być niesprawne, coś poradzimy.

Między kartery powinna iść uszczelka, niezbyt gruba tylko. A na wał korbowy to nie wiem, w SHL w silniku S32 czasem są podkładki dystansujące wał korbowy ale nie zawsze. pzdr.

 

 

kolego gdzie ty znalazłes tak taniego lakiernika bo ten co maluje moja to jest najtanszy w okolicach uwiez szukałem a co do karterów to szukałem wszedzie i postanowiłem dac je do regeneracji maja je rozwiercic i zatulejowac powiedzieli ze nie pierwszy raz to robia a co do iskrownika to musiałem nowy kupic poniewaz podstawa była peknieta a w cewkach były pozrywane przewody i dałem sobie spokuj z regeneracja natomiast magneto było wybite na krzywce no i najwiekszy problem jak dotej pory to mam z kulkami na to łozysko do kierownicy niewiem gdzie tego szukac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kulki do łożysk możesz wybić ze starego łozyska lub kupić w sklepie z łozyskami lub wyjąć z wianka łozyskowego np. od roweru. Zmierzy tylko srednice.

A z tym malowaniem to lipa jak nie masz znajomych w temacie. Ja piaskowanie mam za browar i lakier proszkowy też za browar więc mam ok, tyle że nie chce mi się grzebać w tych trupach i chyba pogonię na złom całą kolekcję. pzdr.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kulki do łożysk możesz wybić ze starego łozyska lub kupić w sklepie z łozyskami lub wyjąć z wianka łozyskowego np. od roweru. Zmierzy tylko srednice.

A z tym malowaniem to lipa jak nie masz znajomych w temacie. Ja piaskowanie mam za browar i lakier proszkowy też za browar więc mam ok, tyle że nie chce mi się grzebać w tych trupach i chyba pogonię na złom całą kolekcję. pzdr.

 

 

 

jak masz zamiar pogonic to na złom to chetnie odkupie od ciebie ten złom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:wink:

Kolego nie daj sie az tak naciagac, facet zawyzyl cene 4-krotnie...

:biggrin:

 

 

kolego z tego co inni mi mówili to chcieli nawet 700 zł za wszystko a niemów mi ze zawyzył 4 krotnie bo niewieze ze chciałbys sie za 100 zł bawic ze szpachlowaniem całej ramy błotników tłumika osłon bocznych osłon łancucha i wszystkich tych dupereli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...